Aviador julkaisee brasilialaisen ukulelevirtuoosin cd-levyn

Mig Martinsin CD-levy "Roots Of Brazilian Ukulele" ilmestyy keskiviikkona 7.6.2023. Hänen sekä kansanmusiikista että jazzista ammentavaa musiikkiaan pääsee kuulemaan livenä esimerkiksi Kotkan Lohisoitossa perjantaina 9.6.
Levyn kansi: Jari Mattila

Brasilialainen ukulelevirtuoosi Mig Martins vieraili viime vuonna Suomessa Tropical Winter Ukulele Festivalin vieraana. Vuosittainen festivaali järjestettiin tuolloin poikkeuksellisesti toukokuussa talvella vielä voimassaolleiden koronarajoitusten vuoksi. Vierailun yhteydessä Martins vietti Aviadorin pyynnöstä kaksi täyttä päivää Robi de Godzinskyn studiossa Porvoossa. Äänitysten tuloksena on nyt, Martinsin toisen Suomen vierailun aikana, julkaistava cd-levy Roots of Brazilian Ukulele.

Levytys sisältää sekä perinteisiä choro- ja bossa nova -sävelmiä sekä Martinsin omia, Amazonin alueen musiikkikulttuurista vaikutteita saaneita sävellyksiä. Cover-kappaleista, joiden säveltäjinä levyllä ovat muun muassa Waldir Azevedo, Tom Jobim ja Gilberto Gil, Martins on sovittanut omaperäiset ja kekseliäät versionsa.

Mig Martinsin ukuleletaide tekee kunniaa brasililaisille mestareille, jotka olivat Martinsin tavoin paitsi säveltäjiä myös omien instrumenttiensa suvereeneja taitajia.

_ Vaikka olemme ensisijaisesti kirjankustantamo, julkaisemme silloin tällöin myös levyjä. Ne tukevat mainiosti musiikkipainotteista julkaisuprofiiliamme, toteaa Aviadorin kustantaja Vesa Tompuri.

Roots of Brazilian Ukulele on hankittavissa hyvin varustetuista levykaupoista sekä Aviadorin Kulttuurikulmasta Liisankatu 19:stä. Levy tulee lähiaikoina myös kansainväliseen jakeluun sekä valikoidusti myös kuunteluaikapalveluihin.

Mig Martins on parhaillaan esiintymiskiertueella Suomessa esiintyen sen aikana Helsingissä (3.6.), Varkaudessa (4.6.), Kotkassa (Kymen Lohisoitto 9.6.) ja Haminassa (10.6.)

Lisätietoja:

Vesa Tompuri, kustantaja, Aviador Kustannus (puh. 050 591 6059, vesa@aviador.fi)

Jarkko Mali, myyntijohtaja, Aviador Kustannus (puh. 050 368 8335, jarkko@aviador.fi)

MARTINS, MIG : Roots of Brazilian Ukulele
CD-levy
EAN: EAN003710782501
Ilmestymisaika: Kesäkuu 2023

Levyn kansi: Jari Mattila
Brasilialainen ukulelevirtuoosi Mig Martins (oik.) esiintyi Espan lavalla lauantaina 3.6. Visa Haaralan (vas.) kanssa. Kuva © Vesa Tompuri

Pienen herrasmiehen kirja – Virve Obolgogianin kasvatusopas tarjoaa vinkkejä arjen tilanteisiin26.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Virve Obolgogianin tietokirja Pienen herrasmiehen kirja on julkaistu Aviadorin kustantamana. Aina ei ole niin helppoa olla herrasmies – ei iso eikä pieni. Mutta jos kuitenkin jaksat yrittää, saat varmasti siitä kiitosta. Millainen on Pieni herrasmies ja miten hän käyttäytyy? Tämä kirja vastaa näihin ja moniin muihin Pientä herrasmiestä ja hänen kasvattajiaan askarruttaviin ajankohtaisiin kysymyksiin. Pieni herrasmies osaa pukeutua ja ruokailla oikein, hän on huomaavainen ja vastuuntuntoinen, huolehtii muista ja itsestään eikä koskaan lakkaa oppimasta uutta. Virve Obolgogiani on helsinkiläinen vapaa toimittaja ja yritysvalmentaja. Toimiessaan vaativissa kansainvälisissä tehtävissä hän näki monenlaisia toiminta- ja käytöstapoja. Siitä pohjasta ja omista kokemuksistaan pienten poikien kasvattajana alkoi syntyä ajatuksia pienestä herrasmiehestä. OBOLGOGIANI, VIRVE : Pienen herrasmiehen kirja 66 sivua Nidottu, pehmeäkantinen ISBN 9789523812574 Ilmestymisaika: Huhtikuu 2023 Arvostelukappalee