Avoimet siivoustalkoot Ruissalossa: Ruisrock ja Pidä Saaristo Siistinä ry yhdessä roskaantumista vastaan

Siisti Biitsi -ohjelmaan kuuluvat siivoustalkoot järjestetään Ruissalon Kansanpuistossa lauantaina 6. toukokuuta klo 12–15. Kaikille avoimissa talkoissa on mahdollista tehdä hyvää ja voittaa lippu Ruisrockiin.

Ruisrock ja Pidä Saaristo Siistinä ry järjestävät siivoustalkoot Ruisrockin Kansanpuistossa lauantaina 6.5. Kaikille avoimet talkoot ovat osa Pidä Saaristo Siistinä ry:n Siisti Biitsi -ohjelmaa, joka innostaa ihmisiä siivoamaan omatoimisesti itselle tärkeitä rantoja ympäri Suomea jo kymmenettä vuotta.

“Meille on erittäin tärkeää pitää huolta ainutlaatuisen Ruissalon luonnosta – onhan se satojen ellei tuhansien eläin- ja kasvilajien koti ja ilahduttanut Ruisrock-yleisöäkin jo 52 festivaalivuoden ajan. Teemme kaikkemme, että meille niin merkityksellinen Ruissalo on elinvoimainen myös sadan vuoden päästä”, Ruisrockin promoottori Mikko Niemelä kertoo.

Pitkäaikainen kumppanuus jatkuu

Ruisrock on Siisti Biitsi -ohjelman pitkäaikaisin yhteistyökumppani. Vuonna 2015 aloitetun yhteistyön jälkeen avoimissa talkoissa on Pidä Saaristo Siistinä ry:n raporttien mukaan Ruissalosta siivottu ainakin 25 367 roskaa, joiden joukossa on esimerkiksi yli 11 000 muovinpalaa ja lähes 8 000 tupakantumppia.

Ensi lauantaina 6.5. klo 12–15 arvokasta työtä tekeviä talkoolaisia odottaa iloinen talkootunnelma, Ruisrockin ja Pidä Saaristo Siistinä ry:n tarjoama syötävä ja juotava sekä mahdollisuus voittaa Ruisrock-lippuja. Viime vuoden tapaan myös tänä keväänä maastoon piilotetaan yksi kolmen päivän festivaalilippu, minkä lisäksi kaikki talkoolaiset saavat halutessaan osallistua toisen kolmipäiväisen Ruisrock-lipun arvontaan.

Ruisrock-festivaali järjestetään 52. kertaa Ruissalon Kansanpuistossa 7.–9.7.2023.

Lisätietoa Pidä Saaristo Siistinä ry:stä

Lisätietoa Siisti Biitsi -ohjelmasta

Carita Lehti
Viestintäpäällikkö