Baba Foodsin hummus valittiin parhaaksi kotimaiseksi

Lähi-idän ruokaperheen kulmakivi, hummus, on ainesosiltaan yksinkertainen. Parhaan maun synnyttävät ennen kaikkea raaka-aineiden laatu ja oikeanlainen valmistusprosessi. Kotimainen Baba Foods tekee hummuksensa tarkkaan valituista kikherneistä käsityönä ja ehkä juuri siksi Helsingin Sanomien ruokatorstain makuraati arvioi Baban parhaaksi kotimaiseksi hummukseksi tammikuun hummustestissään.

”Hummuksemme on aina tuoretta ja valmistettu ensiluokkaisista raaka-aineista mahdollisimman vähillä lisäaineilla”, kertoo Baba Foodsin perustaja-toimitusjohtaja Tomer Hovav. ”Kaupoista löytyy nykyään paljon erilaisia valmishummuksia mikä on hienoa asia. Meidän tavoitteenamme on erottautua nimenomaan tuoreudella ja laadukkaalla, kotimaisella käsityöllä.”

Baba Foods on suomalainen perheyritys, jossa tehdään intohimoisesti herkullista kasvisruokaa Lähi-idän perinteitä ja juuria kunnioittaen. Baban arvostettu hummus sekä muut tuotteet perustuvat perheen pään, Avi Hovavin 40 vuotta sitten Suomeen tuomiin, oman äitinsä ikivanhoihin resepteihin, joita on matkan varrella kevyesti muokattu sopimaan paremmin suomalaisten makumaailmaan.

”Edes täydelliset reseptit, intohimo ruokaan tai huolellinen käsityöprosessi ei pelasta huonoilta raaka-aineilta. Näemme paljon vaivaa sen eteen, että löydämme ja hankimme parhaat raaka-aineet ja käytämme ne mahdollisimman tuoreina. Esimerkiksi kikherneemme tulevat agentin kautta suoraan viljelijöiltä”, Tomer jatkaa.

"Väriltään vaalea beige. Rakenne tasainen ja kuohkea. Maussa aistii kikherneen ohella sitruunan sekä seesaminsiemenen" - näin Helsingin Sanomien ruokatorstain makuraati arvioi sokkotestissään Baban hummusta. Testissä oli mukana 11 kaupoista löytyvää valmishummusta. Makutestin kärkisijat menivät ulkomaalaisille: voittaja oli ruotsalainen Sevan Hummus Original ja kakkossijan otti LidlinBaresa Hummus.

Lisätietoja Babasta: www.baba.fi

HS:n hummustesti: https://www.hs.fi/ruoka/art-2000005981698.html

Lisätietoja antaa: Baba Foods, Tomer Hovav, toimitusjohtaja, 040 8344 922,
baba@baba.fi.

Baba Foods, Tomer Hovav, toimitusjohtaja, 040 8344 922, baba@baba.fi

Baba Foodsin perustajat Ronit Hovav-Halonen (vas), Tomer Hovav sekä perheen pää Avi Hovav.

Suomalainen Bering & Company auttamaan Vietnamin valtiota ruokaturvallisuudessa lohkoketjuteknologian avulla5.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Lohkoketjuihin ja vaativiin teknologisiin ratkaisuihin keskittyvä suomalainen konsulttiyritys Bering & Company on solminut sopimuksen Vietnamin Tiede- ja teknologiaministeriön alaisuudessa toimivan valtion sertifiointiyksikön Quacertin kanssa. Vietnamin pääministerin päätöksestä alkaneen ruokaturvallisuuden parantamiseen tähtäävän hankkeen tavoitteena on hyödyntää lohkoketjuteknologiaa elintarvikkeiden tuotannon kehittämisessä. Ratkaisuja pilotoidaan Vietnamin kolmanneksi suurimmassa panimossa Habecossa.

Julkisen internetin ohittava dataliikenne lisääntyy lähivuosina yli 50 prosenttia vuodessa EMEA-alueella16.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Equinix, maailman suurin datakeskusyhtiö, on julkaissut vuosittaisen Global Interconnection Index (GXI) markkinakatsauksensa, jonka mukaan yritykset hyödyntävät jatkuvasti yhä enemmän suoria keskinäisiä datayhteyksiä digiliiketoiminnassa kilpailemiseen. Samalla data siirtyy jatkuvasti lähemmäksi loppukäyttäjiä. GXI:n yhteydessä tehdyssä tutkimuksessa selvisi myös muun muassa, että suomalaiset IT-päättäjät uskovat Suomen vahvistavan asemaansa yhtenä maailman dataliikenteen keskeisenä solmukohtana seuraavan viiden vuoden aikana.

KUTSU: Kotimainen välimerellisten ruokien Baba Foods uudistuu ja kutsuu infopitoiselle välimerelliselle lounaalle keskiviikkona 22.5.13.5.2019 09:29:45 EESTKutsu

Hyvä ruoasta kiinnostunut toimittaja, Kotimainen, välimerellisiin kasvisruokiin erikoistunut perheyritys ja parhaimman kotimaisen hummuksen valmistaja (HS:n makutesti) Baba Foods on uudistanut brändinsä ja terävöittänyt missiotaan keväällä 2019: Baban tuotteilla on nyt uusi moderni ja raikas ulkonäkö ja Baba lähtee pitkäkestoiselle missiolle, jossa kannustetaan suomalaisia ottamaan vaikutteita Lähi-idän yhdessä syömisen perinteistä ja yksinkertaisesti syömään enemmän yhdessä! Baba Foodsilla on vahvat juuret Lähi-idässä, ja ruokien reseptit ovat periytyneet perustajien isän suvun ikiaikaisista ohjeista. Babalaiset suhtautuvat intohimolla paitsi ruokiinsa, myös Lähi-idän perinteisiin, johon kuuluu kiinteänä osana yhdessä syömisen kulttuuri. Tutkimusten mukaan lähes kaikki suomalaiset (91%*) pitävät perheen kanssa yhdessä syömistä hyvänä ja toivottavana asiana ja silti vain joka toinen perhe syö lähes päivittäin yhdessä. ”Ymmärrämme täysin tämän mission suuruuden, emmekä oleta pystyvämme

Suomalainen Digital Goodie rakensi Co-op:lle sähköisen kaupan palvelun Iso-Britanniaan1.4.2019 08:26:32 EESTTiedote

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ja Co-op, yksi Iso-Britannian johtavista vähittäiskauppaketjuista ja osuustoimijoista, julkistavat uuden päivittäistavaroiden verkkokaupan shop.coop.co.uk:n. Uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.