Baba Foodsin hummus valittiin parhaaksi kotimaiseksi

Lähi-idän ruokaperheen kulmakivi, hummus, on ainesosiltaan yksinkertainen. Parhaan maun synnyttävät ennen kaikkea raaka-aineiden laatu ja oikeanlainen valmistusprosessi. Kotimainen Baba Foods tekee hummuksensa tarkkaan valituista kikherneistä käsityönä ja ehkä juuri siksi Helsingin Sanomien ruokatorstain makuraati arvioi Baban parhaaksi kotimaiseksi hummukseksi tammikuun hummustestissään.

”Hummuksemme on aina tuoretta ja valmistettu ensiluokkaisista raaka-aineista mahdollisimman vähillä lisäaineilla”, kertoo Baba Foodsin perustaja-toimitusjohtaja Tomer Hovav. ”Kaupoista löytyy nykyään paljon erilaisia valmishummuksia mikä on hienoa asia. Meidän tavoitteenamme on erottautua nimenomaan tuoreudella ja laadukkaalla, kotimaisella käsityöllä.”

Baba Foods on suomalainen perheyritys, jossa tehdään intohimoisesti herkullista kasvisruokaa Lähi-idän perinteitä ja juuria kunnioittaen. Baban arvostettu hummus sekä muut tuotteet perustuvat perheen pään, Avi Hovavin 40 vuotta sitten Suomeen tuomiin, oman äitinsä ikivanhoihin resepteihin, joita on matkan varrella kevyesti muokattu sopimaan paremmin suomalaisten makumaailmaan.

”Edes täydelliset reseptit, intohimo ruokaan tai huolellinen käsityöprosessi ei pelasta huonoilta raaka-aineilta. Näemme paljon vaivaa sen eteen, että löydämme ja hankimme parhaat raaka-aineet ja käytämme ne mahdollisimman tuoreina. Esimerkiksi kikherneemme tulevat agentin kautta suoraan viljelijöiltä”, Tomer jatkaa.

"Väriltään vaalea beige. Rakenne tasainen ja kuohkea. Maussa aistii kikherneen ohella sitruunan sekä seesaminsiemenen" - näin Helsingin Sanomien ruokatorstain makuraati arvioi sokkotestissään Baban hummusta. Testissä oli mukana 11 kaupoista löytyvää valmishummusta. Makutestin kärkisijat menivät ulkomaalaisille: voittaja oli ruotsalainen Sevan Hummus Original ja kakkossijan otti LidlinBaresa Hummus.

Lisätietoja Babasta: www.baba.fi

HS:n hummustesti: https://www.hs.fi/ruoka/art-2000005981698.html

Lisätietoja antaa: Baba Foods, Tomer Hovav, toimitusjohtaja, 040 8344 922,
baba@baba.fi.

Baba Foods, Tomer Hovav, toimitusjohtaja, 040 8344 922, baba@baba.fi

Baba Foodsin perustajat Ronit Hovav-Halonen (vas), Tomer Hovav sekä perheen pää Avi Hovav.

RadioGaalassa palkittiin poikkeusvuoden parhaat radiotekijät ja -teot sekä yleisön radiosuosikit – katso kaikki voittajat26.3.2021 19:50:35 EET | Tiedote

Radiovuosi huipentui tänään RadioGaala-tapahtumaan, jossa palkittiin alan ansiokkaimmat teot ja tekijät sekä julkistettiin vuoden radiojuontajat ja radio-ohjelmat. Vuoden valtakunnalliseksi radioksi valittiin Radio Rock ja paikallisen radion tittelin pokkasi Radio 957. Yleisöäänestyksen valtakunnallisessa kategoriassa tutut nimet pitivät pintansa: Jaajo Linnonmaa valittiin jo 10. kerran vuoden radiojuontajaksi ja Aamulypsyn vuodesta 2014 alkanut voittoputki ei katkennut tänäkään vuonna.

Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix -työssä synnytään uudelleen – Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes voittoon25.3.2021 16:20:27 EET | Tiedote

Vuosittaisen radiomainoskilpailu Kaikun voittajat palkittiin tänään virtuaalisessa KaikuGaalassa. RadioMedia ry:n järjestämässä kilpailussa kruunattiin koronavuoden parhaat radiomainokset kahdeksassa kategoriassa sekä valittiin vuoden toimistot. Kilpailun Grand Prix -palkinto jaettiin Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes -mainossarjalle.

Vuoden parhaimmat radiojuontajat ja -ohjelmat valitaan nyt – yleisöäänestys käynnistyi tänään15.2.2021 09:00:04 EET | Tiedote

Radioalan perinteikäs ja samalla Suomen suurin yleisöäänestys käynnistyi tänään. Suomalaiset radion kuuntelijat valitsevat vuoden suosikkijuontajansa ja -ohjelmansa RadioGaalan äänestyksessä, joka on käynnissä 7.3.2021 asti. Valtakunnalliset ja paikalliset yleisön radiosuosikit palkitaan virtuaalisessa RadioGaala-tapahtumassa maaliskuun 26. päivänä.

Equinixin vuosittainen markkinakatsaus paljastaa miten koroviruspandemia vauhdittaa digitaalistumista13.10.2020 11:00:08 EEST | Tiedote