Baba Foodsin hummus valittiin parhaaksi kotimaiseksi

Lähi-idän ruokaperheen kulmakivi, hummus, on ainesosiltaan yksinkertainen. Parhaan maun synnyttävät ennen kaikkea raaka-aineiden laatu ja oikeanlainen valmistusprosessi. Kotimainen Baba Foods tekee hummuksensa tarkkaan valituista kikherneistä käsityönä ja ehkä juuri siksi Helsingin Sanomien ruokatorstain makuraati arvioi Baban parhaaksi kotimaiseksi hummukseksi tammikuun hummustestissään.

”Hummuksemme on aina tuoretta ja valmistettu ensiluokkaisista raaka-aineista mahdollisimman vähillä lisäaineilla”, kertoo Baba Foodsin perustaja-toimitusjohtaja Tomer Hovav. ”Kaupoista löytyy nykyään paljon erilaisia valmishummuksia mikä on hienoa asia. Meidän tavoitteenamme on erottautua nimenomaan tuoreudella ja laadukkaalla, kotimaisella käsityöllä.”

Baba Foods on suomalainen perheyritys, jossa tehdään intohimoisesti herkullista kasvisruokaa Lähi-idän perinteitä ja juuria kunnioittaen. Baban arvostettu hummus sekä muut tuotteet perustuvat perheen pään, Avi Hovavin 40 vuotta sitten Suomeen tuomiin, oman äitinsä ikivanhoihin resepteihin, joita on matkan varrella kevyesti muokattu sopimaan paremmin suomalaisten makumaailmaan.

”Edes täydelliset reseptit, intohimo ruokaan tai huolellinen käsityöprosessi ei pelasta huonoilta raaka-aineilta. Näemme paljon vaivaa sen eteen, että löydämme ja hankimme parhaat raaka-aineet ja käytämme ne mahdollisimman tuoreina. Esimerkiksi kikherneemme tulevat agentin kautta suoraan viljelijöiltä”, Tomer jatkaa.

"Väriltään vaalea beige. Rakenne tasainen ja kuohkea. Maussa aistii kikherneen ohella sitruunan sekä seesaminsiemenen" - näin Helsingin Sanomien ruokatorstain makuraati arvioi sokkotestissään Baban hummusta. Testissä oli mukana 11 kaupoista löytyvää valmishummusta. Makutestin kärkisijat menivät ulkomaalaisille: voittaja oli ruotsalainen Sevan Hummus Original ja kakkossijan otti LidlinBaresa Hummus.

Lisätietoja Babasta: www.baba.fi

HS:n hummustesti: https://www.hs.fi/ruoka/art-2000005981698.html

Lisätietoja antaa: Baba Foods, Tomer Hovav, toimitusjohtaja, 040 8344 922,
baba@baba.fi.

Baba Foods, Tomer Hovav, toimitusjohtaja, 040 8344 922, baba@baba.fi

Baba Foodsin perustajat Ronit Hovav-Halonen (vas), Tomer Hovav sekä perheen pää Avi Hovav.

IDC nimesi Equinixin maailman johtavaksi colocation-datakeskusten ja suorien yhteyspalveluiden toimittajaksi24.2.2020 09:54:58 EETTiedote

Suomen suurin yleisöäänestys alkoi tänään: haussa vuoden valtakunnallinen ja paikallinen radiojuontaja ja -ohjelma10.2.2020 08:00:00 EETTiedote

Suomen suurin yleisöäänestys käynnistyi tänään maanantaina 10. helmikuuta, kun radion kuuntelijat ympäri Suomen pääsevät äänestämään suosikkejaan vuoden radiojuontajaksi ja radio-ohjelmaksi. Kaupallisen radion 35v-juhlavuoden RadioGaalan yleisöäänestyksen valtakunnalliset ja paikalliset voittajat palkitaan Helsingin Narinkkatorilla 24.4.2020 pidettävässä RadioGaalassa. Juhlavuoden kunniaksi RadioGaala on myös saanut uuden logon ja visuaalisen ilmeen.

Suomalainen Digital Goodie ostaa isobritannialaisen Maginusin ja tähtää sähköisen kaupan maailmanmarkkinoille3.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ilmoitti tänään, että se on ostanut Iso-Britanniassa päämajaansa pitävän, keskisuurille yhtiölle sähköisen kaupan teknologiaratkaisuja toimittavan Maginus-yhtiön. Yhteisyrityksestä muodostuu yksi Euroopan merkittävimmistä kokonaisvaltaisen tuoteportfolion omaavista sähköisen kaupan teknologiatoimittajista.

Suomalainen Bering & Company auttamaan Vietnamin valtiota ruokaturvallisuudessa lohkoketjuteknologian avulla5.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Lohkoketjuihin ja vaativiin teknologisiin ratkaisuihin keskittyvä suomalainen konsulttiyritys Bering & Company on solminut sopimuksen Vietnamin Tiede- ja teknologiaministeriön alaisuudessa toimivan valtion sertifiointiyksikön Quacertin kanssa. Vietnamin pääministerin päätöksestä alkaneen ruokaturvallisuuden parantamiseen tähtäävän hankkeen tavoitteena on hyödyntää lohkoketjuteknologiaa elintarvikkeiden tuotannon kehittämisessä. Ratkaisuja pilotoidaan Vietnamin kolmanneksi suurimmassa panimossa Habecossa.