Suomen Musiikkikustantajat ry

BEHMin Hei rakas on Vuoden biisi 2020!

Rita Behmin säveltämä ja sanoittama Hei rakas on palkittu Suomen Musiikkikustantajat ry:n Vuoden biisinä. Valinnan esiraadin asettamista 10 finaaliehdokkaasta teki tänä vuonna musiikkialan vaikuttaja Juhani Merimaa. Vuoden biisin kustantajat ovat HMC Publishing ja M-Eazy Music Publishing.

Vilma Lähteenmäki palkittiin Vuoden kevyen musiikin tekijänä.

Vuoden taidemusiikin säveltäjä -palkinto meni tänä vuonna säveltäjä ja harmonikkataitelija Veli Kujalalle.

Genrevapaan kategorian palkinto sai nimekseen tänä vuonna Vuoden ambient-musiikin säveltäjä voittajansa Inka Niemen mukaisesti.

Vuoden vientiteko -palkinto luovutettiin Tapio Korjukselle menestyksekkäästä työstä suomalaisen musiikkiviennin hyväksi.

Musiikkikustantajien palkintoihin tuli tänä vuonna uusi kategoria, Vuoden läpimurto. Palkinnon sai biisintekijä Kaisa Korhonen.

Tilaisuuden yhteydessä luovutettiin myös tekijä- ja kustantajajärjestöjen yhteinen Vuoden raportoija –palkinto. Sen sai tänä vuonna laulaja-kitaristi-lauluntekijä Annika Nord.

Kevyen, taidemusiikin ja genrevapaan kategorian palkinnot valitsivat yhdistyksen jäsenkustantajien tekemien ehdotusten joukosta ulkopuolisista musiikin asiantuntijoista kootut raadit. Vuoden vientiteon valitsi Music Finlandin tekemien ehdotusten perusteella Suomen Musiikkikustantajat ry:n hallitus. Vuoden tulokas -voittajan valitsi yhdistyksen hallitus jäsenten tekemien ehdotusten perusteella.

Yksityiskohtaiset tiedot palkinnoista ovat tämän tiedotteen liitteenä. Lisätietoja ja kuvamateriaalia: tiedottaja Minna Auvinen, puhelin 040 197 3704, sähköposti minna.auvinen@musiikkikustantajat.fi.

Suomen Musiikkikustantajat ry
Urho Kekkosen katu 2 C

09 5860 8733, info@musiikkikustantajat.fihttp://www.musiikkikustantajat.fi

Suomen Musiikkikustantajat ry on vuonna 1976 perustettu järjestö, johon kuuluu 41 kotimaista musiikinkustannusalan yritystä tai yhteisöä. Jäsenet edustavat kattavasti kaikkia musiikin alueita kevyestä vakavaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen Musiikkikustantajat ry

Ellinoora on Vuoden kevyen musiikin tekijä ja Vuoden biisin tekijä!9.9.2019 15:00:00 EESTTiedote

Ellinoora Leikaksen, Samuli Sirviön ja Eetu Kalavaisen säveltämä ja sanoittama Bäng bäng (typerä sydän) on palkittu Suomen Musiikkikustantajat ry:n Vuoden biisinä. Valinnan esiraadin asettamista 10 finaaliehdokkaasta teki tänä vuonna kirjailija Juha Itkonen.Vuoden biisin kustantajat ovat HMC Publishing, Elements Music Publishing ja Fried Publishing. Ellinoora Leikas palkittiin myös Vuoden kevyen musiikin tekijänä. Vuoden taidemusiikin säveltäjä-palkinto meni tänä vuonna Mikko Heiniölle. Genrevapaan kategorian palkinto sai nimekseen tänä vuonna Vuoden nykykansanmusiikin säveltäjä voittajansa Antti Paalasen mukaisesti. Vuoden vientitekonapalkittiin kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu taidemusiikin säveltäjä Lotta Wennäkoski. Tilaisuuden yhteydessä luovutettiin myös tekijä- ja kustantajajärjestöjen yhteinen Vuoden raportoija–palkinto. Sen sai tänä vuonna Club For Five-yhtye. Kevyen, taidemusiikin ja genrevapaan kategorian palkinnot valitsivat yhdistyksen jäsenkustantajien tekemien ehd