Biila solutions OyBiila solutions Oy

Biila ostaa ohjelmistotalo Ninjamin

Biila Solutions Oy laajentaa ja vahvistaa asemaansa pilvipohjaisten ohjelmistoratkaisujen tarjoajana autoteollisuudessa, ostamalla ohjelmistoalan yrityksen Ninjami Oy:n koko osakekannan.

Biila muuttaa autoalaa innovatiivisilla ratkaisuilla. Yrityskauppa vauhdittaa Biilan kehitystä kohti kansainvälisiä markkinoita.

"Ninjamin innovatiivinen ja osaava henkilöstö ovat erinomainen lisäys olemassa olevaan strategiaamme. Heidän osaaminen, intohimo ja arvomaailma sopii loistavasti Biilan nykyiseen ja tulevaisuuden strategiaan. Yritysosto vahvistaa asemaamme Suomessa ja Ruotsissa sekä parantaa kykyämme palvella nykyisiä ja uusia asiakkaita yhä paremmin", sanoo Aapeli Kallunki, toimitusjohtaja, Biila Solutions Oy.

Biila on kasvanut voimakkaasti viime vuosina Suomessa. Syksyllä 2019 liiketoiminta laajentui Ruotsiin.

"Olemme kehittäneet useita ohjelmistoja jotka helpottavat yritysten arkea. Olemme myös olleet kehittämässä Biilan ohjelmistoratkaisuja, ja on ilo päästä tiiviiksi osaksi näin merkittävää ohjelmistokokonaisuutta. Olemme iloisia mahdollisuudesta kasvaa ja kehittyä tulevaisuudessa osana Biilan kaltaista yritystä", kertoo Ninjami Oy:n toimitusjohtaja Viljami Laurila.

Viljami Laurila siirtyy kaupan myötä Biila Solutions Oy:n osakkaaksi. Kauppahintaa ei julkisteta.

Lisätietoja:

Aapeli Kallunki, toimitusjohtaja
Biila Solutions Oy, + 358 404147403
aapeli.kallunki@biila.io

Viljami Laurila, toimitusjohtaja
Ninjami Oy, +358 442837283
viljami@ninjami.com

Biila solutions Oy
Teknobulevardi 3-5

Biila lyhyesti:

Biila tekee elämästä autojen kanssa helpompaa digitalisoimalla palveluita. Biila Go kokoaa yhteen auton siirron tarvitsijat ja liikkuvat ihmiset. Biila Care kutsuu auton huoltoon ja tarjoaa autoilijalle kaikki hänen autolleen tarvitsemansa palvelut yhden sovelluksen kautta.

Biilalla on toimistot Vantaalla, Oulussa ja Tukholmassa. Yritys työllistää nykyisin 18 henkilöä, ja Biila Go -palvelussa rekisteröityneitä kuljettajia on yli 3000. Biilan asiakkaita ovat autoalan toimijat kuten, K Caara, LeasePlan, Rinta-Joupin Autoliike ja Suomen Autokauppa.

Ninjami lyhyesti:

Ninjami Oy on Suomessa Kempeleessä toimiva ohjelmistotalo, jolla on toimintaa tytäryhtiönsä Ninjami Ab:n kautta Ruotsissa Malmössä ja Borlängessä. Ninjami muodostuu kymmenestä kovasta designin ja koodin tekijästä. Ninjami on ollut mukana rakentamassa useiden kasvavien ja menestyvien yritysten ohjelmistoratkaisuja, kuten Biila, Kaski, Kiertonet, Inwell, Cloqqa ja Autolle.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Biila solutions Oy