Blogi: Uusia tapoja ajatella

Polaria Oy toimittaa kylpyhuonekalusteita sekä paljon erilaisia avusteita Tuusulan asuntomessuille rakennettavaan yhteisölliseen asumisratkaisuun. Villa Mikael & Villa Sanni on esteetön, esteettinen, ekologinen, elinikäisesti terve ja älykäs aktiivista arkea tukeva ja helpottava kahden talon kokonaisuus.

Villa Mikael & Villa Sanni -projektin myötä on monta asiaa tullut ajatelleeksi uudella tavoin.

Yksi esimerkki tästä on kääntyvä seinään kiinnitettävä suihkuistuin.Suihkuistuin

Villa Mikaeliin tulee kiinteät suihkuistuimet, jotka on suunniteltu tarkalleen Mikaelin tarpeiden mukaiseksi ja myös miellyttämään silmää. Kun kävimme keskusteluja Polarian kanssa heidän tuotteistaan, ajattelimme aluksi, ettemme tarvitse kääntyviä seinään kiinnitettäviä suihkuistuimia. Nämä Polarian tuotteet ovat kuitenkin sen verran hyvännäköisiä, että keksimme niille uutta käyttöä kylpyhuoneen ulkopuolelle.

Keksimme, että kääntyviä suihkuistuimia voi käyttää helpottamaan normaalia elämää. Niinpä Villa Mikaelin eteisen seinälle tulee tällainen suihkuistuin.

Kun Mikael tulevaisuudessa saapuu kotiin esimerkiksi sähköskootterilla, voi hän siirtyä siitä istumaan tähän käännettävälle istuimelle, vaihtaa kengät tai vaikka vaan levähtää ja sen jälkeen jatkaa matkaa käyttäen tukena istuimen vierestä alkavaa kiinteää koko talon pituista tukikaidetta.

Vaikka kylpyhuoneessa onkin kiinteä suihkuistuin, löytyi seinään kiinnitettävälle kääntyvälle suihkuistuimelle muuta tarvetta.

Suihkuistuin

Kun Mikael makuuhuoneestaan siirtyy kylpyhuoneeseen vaikkapa pesemään hampaitaan joko tukikaiteiden avulla tai rollaattorilla, on myös hyvä olla paikka, johon istahtaa.

Levähtämispaikkana toimii käännettävä istuin, joka sijaitsee sopivasti pesualtaan vieressä. Samaa tilaa käytetään myös, kun siirrytään pyörätuolista WC-istuimelle. Kääntyvä istuin mahdollistaa tilan monipuolisen käytön.

Uusi tapa ajatella asioita voi luoda uudenlaisia mahdollisuuksia.

Kirjoittaja on Mikaelin isä Petri Turtiainen.

Polaria Oy on mukana Apuvälinemessuilla 7.-9.11.2019 Tampereella. Tulkaa tutustumaan osastoomme 715!

Polaria Oy kehittää, valmistaa ja markkinoi metallisia kylpyhuonekalusteita. Teräksestä valmistetut tuotteet ovat kestäviä ja pitkäikäisiä – sekä lopulta myös kierrätettäviä. Polarian tehdas sijaitsee Mäntyharjulla, Etelä-Savossa ja työllistää yli 50 henkilöä. Polarialla on vuodesta 1997 asti ollut Avainlippu!

Anna Roiskua – Polaria kestää!