Bocap

Bocap kiihdyttämään kyberturva- ja IT-palvelualan huippuosaaja Netoxin kasvua

Bocap PK Arvonkasvattajat II -rahasto on tehnyt vähemmistösijoituksen oululaistaustaiseen kyberturva- ja IT-palvelualan edelläkävijä Netox Oy:öön. Sijoituksella vauhditetaan Netoxin kasvua erityisesti kyberturvallisuusalalla. Yhtiön enemmistöomistus pysyy sijoituksen jälkeenkin toimivalla johdolla.

”Netoxin perustajat Mikko Luhtaniemi ja Niko Candelin ovat paitsi aikaansaavia yrittäjiä, myös kyberturva- ja IT-alan huippuammattilaisia. Uskomme vahvasti Netoxin kykyyn turvata tulevaisuudessa suomalaisia yrityksiä globaalilta kyberrikollisuuden uhalta”, toteaa Bocapin rahastojen perustaja Julianna Borsos.

Yhtiö on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Vuoden 2018 liikevaihto oli noin 5 miljoonaa euroa. Yrityksellä on yhteensä 45 työntekijää Oulussa ja Helsingissä. Netox tarjoaa kattavia ja asiakaslähtöisiä ICT-palveluita, joiden luotettavuus ja turvallisuus rakentuvat vahvalle osaamiselle.

”Kyberuhat ovat Maailman talousfoorumin mukaan keskeisimpiä riskejä maailmantaloudelle ja niiden aiheuttamat vahingot nousevat jo nyt tuhansiin miljardeihin. Näille uhille altistuvat kaikki yritykset, organisaatiot ja kansalaiset. Pelkästään kiristyshaittaohjelmat keskeyttävät tai lopettavat liiketoiminnan yli kaksi miljoonaa kertaa vuosittain. Samalla tämä tarkoittaa, että kyberuhkien varautumisiin käytettävät investoinnit kasvavat merkittävästi tulevina vuosina. Netox vastaa näihin tarpeisiin tuottamalla palveluita, joissa tietoturva on keskiössä asiakkaita unohtamatta”, kommentoi Netoxin osakas ja toimitusjohtaja Mikko Luhtaniemi.

Lisätietoja antavat:

Julianna Borsos
Hpj, perustajaosakas
Bocap Private Equity Oy

Mikko Luhtaniemi
Toimitusjohtaja, perustajaosakas
Netox Oy

Bocap
Aleksanterinkatu 15 B

Bocap on v. 2012 perustettu suomalaisiin pieniin ja keskisuuriin yrityksiin sijoittava riippumaton pääomasijoitusyhtiö. Bocapin rahastoista on tehdyn sijoituksen myötä sijoitettu yhteensä 12 suomalaiseen yhtiöön, joiden yhteenlaskettu liikevaihto on 230 miljoonaa euroa työllistäen suoraan noin 2600 henkilöä. Bocap on suomalaisen pääomasijoittamisen edelläkävijä, joka sijoittaessaan toimii aktiivisena vähemmistöosakkaana yrittäjävetoisissa ja voimakkaasti kasvavissa vakiintuneissa suomalaisissa pk-yrityksissä. Bocapin taustarahoittajina on suomalaisia institutionaalisia sijoittajia, kuten henki- ja eläkevakuutusyhtiöitä, säätiöitä ja eläkekassoja sekä muutama suomalainen yrittäjäperhe.