Bosch Sensortecille toimistot Espooseen ja Ouluun

Bosch Sensortec kasvattaa jalansijaansa Suomessa. Kansainvälisen laajentumisen tavoitteena on turvata yhtiön asema johtavana kuluttajaelektroniikan mikroelektromekaanisten (MEMS) antureiden toimittajana. Espooseen ja Ouluun etsitään nyt integroitujen piirien suunnittelun ja sulautettujen ohjelmistojen asiantuntijoita.

MEMS-antureista kehitetään koko ajan pienempiä ja älykkäämpiä niin, että tuotteisiin saadaan sisällytettyä yhä enemmän ominaisuuksia. Yksi kehityksen mahdollistavista teknologioista on anturien digitaalinen signaalinkäsittely, johon uusissa toimipisteissä keskitytään.

”Toiminnan laajentaminen Suomessa on olennainen askel kohti pyrkimystämme säilyttää johtava asema kuluttajaelektroniikkamarkkinoilla”, toteaa Bosch Sensortecin toimitusjohtaja Stefan Finkbeiner. ”Uusien toimipisteiden ansiosta pystymme hyödyntämään alueellisia resursseja sekä hankkimaan parhaat integroitujen piirien ja sulautettujen ohjelmistojen osaajat anturien digitaalisen signaalinkäsittelyn kehitykseen.”

Bosch Sensortecin toiminta kattaa innovatiivisen MEMS-teknologian koko arvoketjun anturijärjestelmistä laitteistoihin ja ohjelmistokehitykseen. Yrityskulttuuri on työntekijäkeskeinen ja tarjoaa hyvien työolosuhteiden ohella erinomaisia kehittymismahdollisuuksia. Bosch Sensortecin työntekijät pääsevät osaksi valtavaa konsernia, joka arvostaa jokaista yksilöä ja tukee kansainvälistä urakehitystä. Monista kilpailijoista poiketen Bosch pyrkii aidosti huolehtimaan yhteiskuntavastuustaan lyhytnäköisen voitontavoittelun sijasta. Konserni on ollut hiilineutraali vuoden 2020 ensimmäisestä neljänneksestä lähtien. Lisäksi Bosch on taloudellisesti riippumaton yhtiö; yleishyödyllinen säätiö Robert Bosch Stiftung omistaa yli 90 % Boschin osakekannasta.

Useita vapaita työpaikkoja integroitujen piirien ja sulautettujen ohjelmistojen kehityksessä

Bosch Sensortecin tähänastinen menestys MEMS-antureiden ja -ratkaisujen saralla perustuu sen poikkeuksellisen tiimin intohimoon, innovatiivisuuteen ja joustavuuteen. Bosch Sensortec on sitoutunut parantamaan ihmisten elämää ja hyvinvointia MEMS-teknologian avulla arjen joka alueella. Ymmärtämällä käyttäjien tarpeet ja asiakkaiden vaatimukset yritys pystyy kehittämään MEMS-teknologioita, jotka mahdollistavat laajan valikoiman ratkaisuja älypuhelimiin, tabletteihin, puettavaan tekniikkaan, AR/VR-sovelluksiin, älykoteihin ja esineiden internetiin (IoT).

Säilyttääkseen asemansa MEMS-anturiratkaisujen johtavana toimittajana Bosch Sensortec etsii uusia työntekijöitä. Mukaan mahtuu pitkän linjan ammattilaisia, vastavalmistuneita ja opiskelijoita. Bosch Sensortec tarjoaa erinomaisia mahdollisuuksia ja näkymiä integroitujen piirien ja sulautettujen ohjelmistojen osaajille Suomessa. Tällä hetkellä avoinna on useita työpaikkoja Espoossa ja Oulussa. Lisätietoja avoimista työpaikoista löytyy Boschin urasivustolta.

Lisätietoja:

Robert Bosch GmbH:n täysin omistama tytäryhtiö Bosch Sensortec GmbH kehittää ja markkinoi laajaa valikoimaa mikroelektromekaanisia (MEMS) antureita ja järjestelmiä, jotka on räätälöity älypuhelimia, tabletteja, puettavaa tekniikkaa, älykuulokkeita, AR/VR-laitteita, drooneja, robotteja, älykoteja ja esineiden internetiä (IoT) varten. Tuoteportfolio sisältää 3-akselisia kiihtyvyysantureita, gyroskooppeja, magnetometrejä, integroituja 6- ja 9-akselisia antureita, älyantureita, barometrisiä paineantureita, kosteusantureita, kaasuantureita, optisia mikrojärjestelmiä ja kattavia ohjelmistoja. Vuonna 2005 perustettu Bosch Sensortec on noussut MEMS-teknologian johtavaksi toimittajaksi oman markkinansa sisällä. Bosch on ollut MEMS-anturisegmentin edelläkävijä ja maailmanlaajuinen markkinajohtaja vuodesta 1995. Tähän mennessä yhtiö on myynyt yli 15 miljardia MEMS-anturia.

Lisätietoja on sivustoilla www.bosch-sensortec.com, twitter.com/boschMEMS, community.bosch-sensortec.com, linkedin.com/company/bosch-sensortec/, youtube.com/user/BoschSensortec

Katharina Sorg
Puhelin: +49 711 811-26074