Break the Fight! -hankkeen katutaiteilijat ja Nuorisotutkimusverkoston tutkijat yhteistyöhön

Valtakunnallisessa hankkeessa seurataan koulukiusaamisen vastaisen toiminnan myönteisiä vaikutuksia.

Break the Fight! Breikkaa koulukiusaamista vastaan on Arja Tiili Dance Companyn vuonna 2014 käynnistämä konsepti, joka on tavoittanut noin 3000 lasta ja nuorta kiusaamisen vastaisten esitysten ja työpajojen kautta. Vuosina 2017–18 Break the Fight! laajenee valtakunnalliseksi. Suomen Kulttuurirahaston rahoittamassa kaksivuotisessa hankkeessa tanssityöpajoja, osallisuuslaboratorioita ja päättäjäkeskusteluja järjestetään osana Break the Fight – I was here! tanssiesityksen kiertuetta. Samalla tehdään seuranta- ja arviointitutkimusta, jossa selvitetään toiminnan vaikutuksia koulukiusaamiseen ja sen ehkäisyyn.

Tutkimusosiosta vastaa Nuorisotutkimusverkoston erikoistutkija dos. Sofia Laine. Tutkimusavustajana toimii Susanna Jurvanen. Hankkeen yhteydessä toteutetaan myös Helsingin yliopiston kanssa yhteistyössä syventävä kenttätyökurssi.

Hankkeeseen otetaan vielä uusia pilottipaikkakuntia Suomessa. Tutkimushanke käynnistyi elokuussa 2017 ja päättyy toukokuussa 2018. Hankkeen raportti julkaistaan verkkojulkaisuna syksyllä 2018.

Lisätietoja:

Arja Tiili Dance Company