Brené Brown, maailmankuulu luennoitsija ja tutkija tulee Suomeen

Brené Brown esiintyy Nordic Business Forumissa Helsingissä 9.-10.10.2019. Samaan aikaan Viisas Elämä kustantamo julkaisee Brownin uusimman kirjan Dare to lead -suomeksi nimellä Rohkaiseva johtaja – Rehellisiä keskusteluja, sydänlähtöistä toimintaa ja rohkeita päätöksiä.
photo: Maile Wilson

Uutuuskirja opastaa rohkean ja rohkaisevan johtamisen taitoon, missä emme välttele hankaliakaan keskusteluja ja tilanteita, vaan uskallamme olla haavoittuvia, ottaa vastuun ja tunnistaa ihmisten ja ideoiden mahdollisuudet. Hyvä johtaja ei ole se joka tietää aina vastaukset, vaan se joka osaa kysyä oikeat kysymykset.

Brownin mukaan rohkeus on joukko konkreettisia havainnoitavissa, opeteltavissa ja mitattavissa olevia taitoja. Rohkaiseva johtaja -kirja ja valmennusyritys Sitomo Oy:n toteuttama Brave New Leader -valmennusohjelma perustuu Brownin akateemiseen johtajuustutkimukseen ja työhön suuryritysten johtajien kanssa. Sitomo Oy:n Riikka Seppälä ja Nina Rinne ovat ensimmäisten joukossa maailmassa Brenén opeissa sertifioituja Dare to Lead -fasilitaattoreita. Viisas Elämän kustantama Rohkaiseva johtaja -teos on osana valmennuksen koulutusmateriaalia.

Brené Brown on Houstonin yliopiston tutkimusprofessori, sosiaalityöntekijä ja suosittu tietokirjailija ja luennoitsija, joka on yli 20 vuotta tutkinut suuryritysten johtamista. Hän on valmentanut muun muassa Fortune 500 -yrityksiä kuten Disneytä, Googlea ja IBM:ää. Brené Brown on tutkinut ihmisten haavoittuvuutta, rohkeutta, omanarvontunnetta ja häpeää. Hänen puhettaan TED Talk -verkkopalvelussa on katsottu ja kuunneltu jo liki 40 miljoonaa kertaa, mikä tekee Brownista kaikkien aikojen neljänneksi suosituimman TED Talk -puhujan.

Viisas Elämä on julkaissut Brené Brownilta: Uskalla haavoittua (Viisas Elämä 2013), Epätäydellisyyden lahjat (Viisas Elämä 2015) sekä Nouse vahvempana (Viisas Elämä 2016). Tulossa keväällä 2020: Löytöretki aitoon itseen – Rohkeasti todelliseen luottamukseen ja yhteenkuuluvuuteen (Viisas Elämä).

Kirjatiedot:

Alkuteos: Dare to lead: Brave work. Tough Conversations. Whole hearts.

Suomentaja: Mika Oksanen

Lisätiedot Brené Brownin uutuuskirjasta ja arvostelukappalepyynnöt:
Sanna Salmevaara, tiedotuspäällikkö
tiedotus@viisaselama.fi, +358 044 980 3071

Brené Brownin haastattelutiedustelut:
Anniina Turunen, Nordic Business Forum, Head of Marketing and Communications, anniina.turunen@nbforum.com, +358 50 563 6025

Lisätiedot Brave New Leader –valmennuksesta:
Riikka Seppälä, Sitomo, CMO & Partner, Business Design, riikka.seppala@sitomo.fi,
+358 50 371 2000

photo: Maile Wilson

Viisas Elämä Oy (ent. Basam Books Oy) on suomalainen kustantamo, jolla on 25 vuoden kokemus sekä kotimaisen että ulkomaisen tietokirjallisuuden julkaisemisesta. Portfoliossamme on noin 400 teosta. Keskitymme julkaisuohjelmassamme kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Pyrimme tarjoamaan työkaluja ja oivalluksia merkitykselliseen elämään kaikilla elämän osa-alueilla: mieli, keho, ravinto, perhe, työ, kulttuuri ja matkailu.

Lisäksi Viisas Elämän valikoimaan kuuluu ajattomia klassikoita, kuten Eckhart Tolle, Dalai Lama, Florence Scovel Shinn, James Allen, Jon Kabat-Zinn, Byron Katie, Timothy Ferriss, Tony Robbins, Charles Duhigg, Clarissa Pinkola-Estés, Wayne D. Dyer, Bruce Lipton, Michael Singer, ja Brené Brown.

Olemme Suomen johtava kustantamo näissä kategorioissa. Autamme ihmisiä parantamaan heidän elämänsä laatua, saavuttamaan unelmiaan ja laajentamaan tietoisuuttaan.