Bridgestone edistää renkaiden huoltoa Euroopan liikenneturvallisuuspäivänä

LEHDISTÖTIEDOTE 16.10.2008. Bridgestone osallistui aktiivisesti 13.10.2008 järjestetyn Euroopan liikenneturvallisuuspäivän tukemiseen laajalla ohjelmalla, joka korostaa renkaiden hyvän huollon merkitystä liikenneturvallisuuden kannalta. Toimiin kuului tuhansia autoilijoille tarkoitettuja ilmaisia turvallisuustarkastuksia ympäri Eurooppaa sekä paikallisia turvallisuusopetukseen liittyviä aloitteita yksittäisissä maissa.

- Ilmaisia turvallisuustarkastuksia tekee First Stop -rengaskauppiaiden verkosto, jolla on yli 1 700 liikettä ympäri Eurooppaa. Tarkastuksia tehdään kolmen viikon ajan First Stopin tiloissa, kauppojen pysäköintihalleissa ja useilla julkisilla paikoilla.

- Bridgestone yhdistää nämä renkaiden huoltotoimet ympäristönsuojeluun liittyvään opetukseen sisällyttämällä ohjelmaan FIA:n (Kansainvälinen autoliitto, Fédération Internationale de l'Automobile ) 'Make Cars Green' -kampanjan. Turvallisuustarkastusten aikana ne kuljettajat, jotka ajavat liian alhaisella rengaspaineella varustetuilla renkailla, näkevät, kuinka paljon hiilidioksidipäästöjä voitaisiin estää renkaiden oikealla ilmanpaineella.

Toinen Euroopan liikenneturvallisuuspäivä alkoi Pariisissa järjestettävällä tiedotustilaisuudella. Päivän teemana oli 'Kaupunkiemme tieturvallisuus'. Kansallisten ja paikallishallintojen vanhemmat edustajat, Euroopan komissio ja tienkäyttäjäjärjestöt kertoivat tosiasioita ja keskustelivat aloitteista sekä tapaustutkimuksista, joiden tarkoituksena on vähentää Euroopan kaupungeissa tapahtuvien onnettomuuksien määrää. Bridgestonella oli tilaisuudessa virallinen liikenneturvallisuustietopiste.

Euroopan Unionin tavoitteena on puolittaa Euroopan teillä tapahtuvien liikennekuolemien määrä 54 000:sta 27 000:een vuosina 2001−2010. Jotta tähän tavoitteeseen päästäisiin, Euroopan liikenneturvallisuuspäivän tarkoituksena on lisätä tietoisuutta, tuoda esille parhaat paikalliset käytännöt ja tarjota tilaisuus tehdä yhteistyötä tieturvallisuuden parantamiseksi.

Bridgestonen aloite on jatkoa 'Think Before You Drive' -kampanjalle, joka aloitettiin vuonna 2005 yhteistyössä FIA-säätiön kanssa. Kampanja on suunnattu vähentämään tieliikennekuolemia, joita arvioidaan sattuvan maailmassa vuosittain 1,2 miljoonaa. Siinä kerrotaan autoilijoille yksinkertaisista turvallisuuteen liittyvistä toimista, joiden avulla voidaan vähentää onnettomuustapauksissa syntyviä vakavia vammoja ja jopa estää onnettomuuksien syntyminen. Tällaisia ovat esimerkiksi turvavyön käyttö ja renkaiden säännöllinen tarkastus. Ilmaiset turvallisuustarkastukset ovat keskeinen osa kampanjaa, ja Bridgestone-yritykset ovat tehneet niitä noin 70 000 vuoden 2005 jälkeen.

Viime vuonna järjestetyn ensimmäisen YK:n kansainvälisen liikenneturvallisuusviikon ja sitä seuraavien viikkojen aikana Bridgestone teki yli 31 000 ilmaista turvallisuustarkastusta, ja se pyrkii jopa vielä parempaan tulokseen tämänvuotisen kolme viikkoa kestävän jakson aikana.

Make Cars Green on FIAn aloite, jonka avulla pyritään vähentämään autojen vaikutusta ympäristöön. Siihen kuuluu kymmenenkohtainen suunnitelma, jonka tarkoituksena on kannustaa autoilijoita ekologiseen ajatteluun jo ennen autoilemista.

First Stop on yli 1 800 itsenäisen rengas- ja autojen huoltoa tarjoavan kauppiaan muodostama Euroopan laajuinen verkko, jonka tarkoituksena on tarjota asiakkaille ensiluokkaista palvelua.

• Viestintäpäällikkö Auli Kähkönen, puh. 0207 936 230

Telefax 0207 936 295

Tätä lehdistötiedotetta tukevia julkaisutasoisia videoita ja kuvia löytyy osoitteesta www.thenewsmarket.com/bridgestone . Jos käyt sivulla ensimmäistä kertaa, rekisteröidy ensin käyttäjäksi. Lisätietoja saat lähettämällä sähköpostia osoitteeseen journalisthelp@thenewsmarket.com .

Bridgestone Europe NV/SA – jonka Euroopan pääkonttori sijaitsee Brysselissä, Belgiassa – on Bridgestone Corporationin tärkeimpiä divisioonia. Se kehittää ja valmistaa ensiluokkaisia renkaita Euroopassa tytäryhtiöidensä kautta. Renkaita myydään kaikkialle Eurooppaan, myös Itä-Eurooppaan, 20 myyntiyhtiön ja muiden kanavien kautta. Tuotteita viedään myös Euroopan ulkopuolelle, muun muassa Japaniin.

Bridgestone tyre checks big
Bridgestone tyre gauge big