Bridgestone esittelee polttoainetaloudellisten renkaiden valikoimansa

LEHDISTÖTIEDOTE 5.2.2009. Huhtikuusta 2009 lähtien tuodaan Euroopan markkinoille vaiheittain laaja valikoima Turanza ER300 Ecopia -renkaita. Bridgestone merkitsee tuotevalikoimastaan ECOPIA-nimellä ne renkaat, jotka ovat erittäin polttoainetaloudellisia.

Japanissa ECOPIA-renkaat olivat käytössä sähköautoissa jo vuonna 1991. Euroopassa puolestaan Volkswagen otti käyttöön Bridgestonen B381 Ecopia matalan vierintävastuksen renkaat Lupon "3-litran" versiossa vuonna 1998. Tuolloin Lupoa pidettiin "maailman ympäristöystävällisimpänä autona"; kulutus oli vain 3 litraa sadalla kilometrillä.

Nyt useat Opel Insignia ja Mercedes S-Class -mallit tuodaan markkinoille olemassa olevien pintamallien Ecopia-versiolla, ja Toyota IQ on varustettu aivan uudella Ecopia-renkaalla. Ecopia-kumiseoksessa käytetty teknologia saa aikaan matalan vierintävastuksen, polttoainetaloudellisuuden ja CO2 -päästöjen pienenemisen. Uusi kumiseos perustuu nano-ominaisuuksien hallintateknologiaan, jolla vaikutetaan molekyyleihin siten, että lopputuloksena on pienempi vierintävastus ja parempi pito märällä. Tämä on linjassa Bridgestonen tuotekehityksen perusperiaatteiden kanssa.

Bridgestone pitää turvallisuutta ensimmäisenä prioriteettinaan kehittäessään tuotteitaan. Uusi rengasvalikoima on suunniteltu pidoltaan erinomaiseksi, mutta samalla myös polttoainetaloudelliseksi ja hiilipäästöjä pienentäväksi.

"Renkailla on tärkeä rooli polttoaineen kulutuksen vähentämisessä. Ecopia-valikoiman esittelyllä vastaamme kuluttajien vaatimuksiin turvallisista renkaista, jotka tarjoavat myös polttoainetaloudellisuutta", sanoi myynnin ja markkinoinnin johtaja Gerry Duffy, Bridgestone Europe.

Turanza ER300 Ecopia linja esitellään markkinoille Geneven Auto Salon -näyttelyssä maaliskuussa.

Lisätietoja:
- Viestintäpäällikkö Auli Kähkönen, puh. 0207 936 230

PL 22, 01451 Vantaa
Telefax 0207 936 295
www.bridgestone.fi

Tätä lehdistötiedotetta tukevia julkaisutasoisia kuvia löytyy osoitteesta www.thenewsmarket.com/bridgestone . Jos käyt sivulla ensimmäistä kertaa, rekisteröidy ensin käyttäjäksi. Lisätietoja saat lähettämällä sähköpostia osoitteeseen journalisthelp@thenewsmarket.com .

Bridgestone Europe NV/SA - jonka Euroopan pääkonttori sijaitsee Brysselissä, Belgiassa - on Bridgestone Corporationin tärkeimpiä divisioonia. Se kehittää ja valmistaa ensiluokkaisia renkaita Euroopassa tytäryhtiöidensä kautta. Renkaita myydään kaikkialle Eurooppaan, myös Itä-Eurooppaan, 20 myyntiyhtiön ja muiden kanavien kautta. Tuotteita viedään myös Euroopan ulkopuolelle, muun muassa Japaniin.

Kuva: PSR TURANZA ER300 ECOPIA, Side
Kuva: PSR TURANZA ER300 ECOPIA

Uusi maatalousrengas Firestone Performer 70 - Enemmän pitoa pelloille, enemmän nopeutta tielle7.10.2010 09:15:00 EEST | Tiedote