Reactive Technologies Finland Oy

Brittiläinen sijoitusyhtiö Ingenious Infrastructure tukee energia-alan älykkäämpää tulevaisuutta sijoittamalla Reactive Technologies -yhtiöön

Sijoitusyhtiö Ingenious Infrastructure julkisti 8. lokakuuta huomattavan sijoituksen Reactive Technologies Limitediin tukeakseen yrityksen kunnianhimoisinta kasvuvaihetta. Brittiläisen Reactive Technologies Ltd:n tuotekehitysyhtiö Reactive Technologies Finland Oy sijaitsee Oulussa. Konsernin Suomen yhtiölle uuden maailmanluokan sijoittajan mukaantulo on erittäin positiivinen uutinen.

Ingenious Infrastructuren tavoite on kasvattaa korkean kasvun sijoituksia energia-, viestintä-, kuljetus- ja vastaavilla resurssitehokkuuteen keskittyvillä teollisuudenaloilla. Tällä hetkellä Ingenious Infrastructure on sijoittanut yli 700 miljoonaa puntaa energiainfrastuktuuriin Iso-Britanniassa, Pohjois-Irlannissa, Irlannissa ja Australiassa.

Reactive Technologies on teknologiayritys, jonka tarkoituksena on ratkaista uusiutuvan energian mukanaan tuomia haasteita kehittämällä uusia digitaalisia teknologiaratkaisuja energia-alalle. Reactive Technologies tarjoaa ainutlaatuisia mittaus- ja analytiikkapalveluja sähköverkko-operaattoreille sekä älykkään sähkönhankintasopimusmallin uusiutuvan energian tuottajille.

Sijoituksen mahdollistamana Reactive Technologies tulee kasvattamaan energia-alan palveluliiketoimintaansa maailmanlaajuisesti. Reactiven innovatiiviset palvelut mahdollistaa uusiutuvan energian tuottajien energiatuotannon optimoimisen. Tämän lisäksi Reactiven ratkaisut tuovat reaaliaikaisen näkyvyyden sähköverkon toimintaan, mahdollistaen nopeamman ja luotettavamman päätöksenteon verkon operoinnissa.

Ingeniouksen sijoitusjohtajan Guy Ranawaken mukaan: “Reactive Technologies on kehittänyt ja kaupallistanut useita houkuttelevia ratkaisuja kehittyvälle energia-alalle ja on samalla kasvattanut vahvan patenttiportfolion. Ingenious on energia-alan infrastruktuuriin keskittyvä aktiivinen sijoittaja, kehittäjä ja hallinnoija, ja on innolla mukana tukemassa maailman johtavia innovaatioita tällä alalla. Odotamme mielenkiinnolla yhteistyötä Reactiven kanssa toteuttaaksemme ne ratkaisut, joita vaaditaan siirtymisessä kohti vähähiilisen energia-alan tulevaisuutta.”

Reactive Technologies Limited CEO, Marc Borrettin sanoin: “Olemme iloisia päästessämme aloittamaan yhteistyön uusimman sijoituskumppanimme Ingenous Infrastructuren kanssa. Ingeniouksella on vaikuttava synergististen sijoitusten portfolio merkittävillä maantieteellisillä alueilla. Olemme tyytyväisiä saadessamme tehdä yhteistyötä heidän kanssaan Reactiven tähänastisen historian suurimmassa kasvuvaiheessa. Ingeniouksen sijoitus tarkoittaa Reactivelle merkittävää taloudellista askelta eteenpäin ja vahvistaa Reactiven palveluiden maailmanlaajuisen kaupallistamisen.”

Reactive Technologies Ltd:n tuotekehitysyhtiö sijaitsee Oulun Teknologiakylässä.

Reactive Technologies Finland Oy:n toimitusjohtaja Ville Kampman:
“Digitalisaation mukanaan tuomat uudet teknologiset kyvykkyydet muuttavat tulevaisuudessa kaikkia toimialoja ja olemme erityisen ylpeitä saadessamme olla mukana muokkaamassa globaalia energia-alan tulevaisuutta. Reactive Finland on toteuttanut uraauurtavia palveluita energiateollisuuden käyttöön ratkaisemalla uusiutuvien energiamuotojen mukanaan tuomia globaaleja haasteita siirtoverkkojen sekä aurinko- ja tuulienergiatuotannon osalta. Kehittämämme digitaalinen IoT-palvelukokonaisuus tukeutuu Suomen ja Oulun poikkeuksellisen laajan teknologiaosaamisen hyödyntämiseen energia-alalla ja tuo viimeisimpien pilviteknologioiden lähes rajattomat mahdollisuudet toimialan käyttöön. Tuorein sijoituskierros tukee yhtiömme tuotekehityksen kiihdyttämistä sekä mahdollistaa pitkäjänteisen panostamisen uusien kyvykkyyksien jatkokehittämiseen big data -analyysin sekä koneoppimisen alueilla. Reactive tarjoaa ohjelmistoalan terävimmälle kärjelle näköalapaikan uudistuvaan energia-alaan. Yhtiön suunnitelmissa on tulevaisuuden rekrytoinneilla kasvattaa entisestään Suomen yhtiön huippuosaajatiimiä.”

Hallinto-ja henkilöstöpäällikkö Outi Watson
outiw@reactive-technologies.com

Toimitusjohtaja Ville Kampman
villek@reactive-technologies.com

Reactive Technologies Finland Oy
Elektroniikkatie 8
90590 Oulu

Reactive Technologies on energia-alan yhtiö, joka keskittyy uusiutuvan energian mukanaan tuomien haasteiden ratkaisemiseen tarjoamalla pilvipohjaisia IoT-palveluratkaisuja aurinko- ja tuulienergian tuottajille sekä sähköverkon operoijille. Yhtiö on perustettu vuonna 2010. Reactivella on patenttiportfoliossa n. 100 myönnettyä patenttia sekä ratkaisuja, jotka ovat lajissaan ensimmäisiä maailmassa - kuten reaaliaikainen sähköverkon inertian mittausmenetelmä. Yritykseen on sijoittanut Ingenious Infrastructure, Octopus sekä RES. Yhtiöllä on toimipisteet UK:ssa, Suomessa sekä Ranskassa.