Brittilehti valitsi Kouvolan Lakritsin vuoden parhaaksi lakritsin valmistajaksi

Brittiläinen, laadukkaaseen elämään erikoistunut LUXLife-aikakauslehti valitsi The Food & Drinks -kategoriassa Kouvolan Lakritsin vuoden 2020 parhaaksi lakritsin valmistajaksi.

– Olin yllättynyt, että LUXLife valitsi Kouvolan Lakritsin ruoka- ja juomasarjassa maailman parhaiden tuotteiden joukkoon. Tämä oli kunnianosoitus tuotteidemme laadulle ja yrityksemme pitkälle historialle. Toivon, että palkinto edistää menestystä myös brittimarkkinoilla, Kouvolan Lakritsin toimitusjohtaja Timo Nisula iloitsee.

Voittajat valitsi puolueeton sisäinen paneeli, joka koostui kansainvälisen liike-elämän, talouden, politiikan, median ja opetuksen aloilta. Jokaisesta kategorian osallistuneiden tuotteiden ja yritysten antamat faktat tarkistetaan huolella, jotta paneeli pystyi toimimaan tehokkaasti ja luotettavasti. LUXLife-tiimi kerää tietoja itsenäisesti useista julkisesti saatavilla olevista lähteistä.

– Lopullinen arvio pohjautuu useisiin kriteereihin, muun muassa liiketoiminnan pitkäikäisyyteen, liiketoiminnan kasvuun sekä mahdollisesti merkittäviin innovaatioihin ja saatuun palautteeseen, Nisula tarkentaa.

Kouvolan Lakritsin Nisula uskoo, että valinnassa painoi yrityksen pitkä historia. Kouvolassa yritys on valmistanut lakritsia jo vuodesta 1945. Yrityksen juuret ovat tätäkin pidemmät, sillä yhtiö perustettiin Viipurissa jo 1906. Tällöin yhtiö valmisti virvoitusjuomia. Sota-aika 1940-luvulla vaikutti myös yhtiöön, jolloin se ei saanut tarpeeksi raaka-aineita ja osaa niistä säännösteltiin. Tällöin päätettiin siirtyä lakritsin valmistukseen.

– Suurten kilpailijoiden tavoin meillä ei ole muskeleita vaikuttaa raaka-aineiden hintoihin. Me panostamme innovatiivisiin tuotteisiin ja laatuun, joita lifestyle-lehti LUXLife arvostaa.

Tällä hetkellä Kouvolan Lakritsin tuotteita myydään jo Italiassa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Belgiassa, Saksassa  ja Kanadassa.

– Viemme jatkossa tuotteitamme myös Isoon-Britanniaan, Japaniin ja Yhdysvaltoihin, Nisula kertoo.

Lisätietoja:
Timo Nisula, lakutehtailija