Buster, Yamarin og Cross inntar den virtuelle verdenen

Hele båtsamlingen av Buster, Cross og Yamarin kan nå utforskes i et nytt virtuelt miljø. I den digitale båtverdenen til den finske båtprodusenten Inha Bruk er mer enn 40 motorbåter utstilt. Båtene kan sees når som helst og hvor som helst ved hjelp av en datamaskin, mobilenhet eller VR-headset.
Virtuelle plattformer flyttes ved å klikke med musen eller trykke på berøringsskjermen. Hotspots hvorfra båter kan sees, vises på kaiene som pilmønstre. Båter kan sees i en 360-graders visning, roterende fra alle retninger, både utvendig og innvendig. På bildet er den nye Yamarin 59 BR.

– Vi ønsker at de som planlegger å kjøpe båt skal kunne bli kjent med alle båtene, uavhengig av sted og tid. Vi tror at denne tjenesten vil være både gunstig og hyggelig for brukerne, sier Artturi Niittynen, direktør for salg og markedsføring i Inha Bruk.

Båter kan sees i en 360-graders visning, roterende fra alle retninger, både utvendig og innvendig. Totalt 25 Buster aluminiumsbåter, ni Yamariner og ni Cross-båter med aluminiumsskrog og forsterkede dekk i plast er utstilt ved de virtuelle bryggene.

I Yamarins virtuelle verden presenteres hele kolleksjonen, fra den lille konsollbåten Yamarin 46 SC til flaggskipet i samlingen, den nesten ni meter lange Yamarin 88 DC daycruiser. Ved Buster-kaien starter modellene med den robare Buster Mini og fortsetter hele veien til den nesten 10 meter lange 12-passasjers luksus kabinbåten Buster Phantom Cabin. Den minste av båtene ved Cross-brygga er Cross 49 BR, som er i størrelseskategorien under fem meter flerbruksbåter, og den største er den imponerende bowrideren Cross 75 BR, som er over syv meter lang.

"I den virtuelle verden er båtene plassert i vannet. Du kan se på dem fra kaien forfra, fra siden, ovenfra samt fra innsiden av kabinen. Fordi båtene er i sitt virkelige miljø, stemmer inntrykket godt med virkeligheten", sier Niittynen.

Virtuelle plattformer flyttes ved å klikke med musen eller trykke på berøringsskjermen. Hotspots hvorfra båter kan sees, vises på kaiene som pilmønstre. I-symbolet åpner for mer detaljert informasjon om hver enkelt båt, og når du beveger deg over båten eller inni kabinene kan innsiden av båten ses fra alle synsvinkler.

"Den virtuelle verden begynte med verktøy som brukes internt for å presentere og forske på nye båtkonsepter. Da var det naturlig å utvide det interaktive presentasjonsformatet til også å brukes av båtforhandlere og kunder," sier Niittynen.

For øyeblikket er den første versjonen av de virtuelle verdenene for Buster, Cross og Yamarin i bruk. Vi håper på så mange tilbakemeldinger som mulig fra brukerne, basert på hvilke funksjoner i det virtuelle miljøet vi raskt kan videreutvikle ytterligere.

Bilder

Last ned bilde
Hensikten er at kunden som planlegger å kjøpe ny båt kan bli kjent med båten og dens egenskaper. Se båtens utstyr og muligheter foruten å bo i båten. 3D-visninger er også egent til å presentere våre båter i butikker. På bildet er Buster Magnum Cabin.
Last ned bilde

Om Inha Works Ltd

Følg pressemeldinger fra Inha Works Ltd

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Inha Works Ltd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Inha Works Ltd