Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.

Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä.

Caravan Show -tapahtuman järjestävät yhteistyössä SF-Caravan ry. ja Turun Messukeskus Oy. Valtiovarainministeri Petteri Orpo avaa messut perjantaina 11.1. kello 10. Avajaisissa palkitaan myös Vuoden caravan-alueet.

Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Tänä vuonna messujen ohjelmassa matkataan mm. Ranskaan. Kokemuksiaan kuulijoille kertovat Tuula ja Sakari Lepola. He kertovat matkastaan Ranskan viinitiloille. Messuyleisö pääsee myös maailman ympäri matkailuautolla. Päivi ja Pekka Heiskanen tekivät tämän uskomattoman seikkailun ja tarina kuullaan messuilla. Messuilta saa vinkit myös matkoille Baltiaan suuntaan. Norjan vuonoista ja tunturiteistä kertoo puolestaan Antti Siljamäki.

Erityisen hyödyllinen on varmasti Autoliiton matkailupäällikön Susanna Suokonaukio-Hynnisen puheenvuoro. Siinä tietoa saadaan ympäristövyöhykkeistä, tietulleista, vinjeteistä ja sakkokäytänteistä eri maissa.

Ensimmäistä kertaa Caravan Show -messuilla puhutaan myös ilmastonmuutoksesta ja siitä, mitä karavaari voi konkreettisesti tehdä. Tietoa on jaossa myös turvallisuudesta, ajotaidosta ja siitä miten onnettomuuspaikalla tulee toimia. Viihdettäkin on luvassa, kun lavalle kapuaa Yölintu.

Caravan Show 11.-13.1. Turun Messukeskuksessa
www.caravanshow.fi

Akkreditointi: http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/caravan-show-messuilla-matkataan-maailman-ympari-ja-puhutaan-ilmastonmuutoksesta/

Turun Messukeskus Oy, projektijohtaja
Tiina Heiskari, puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

SF-Caravan ry, toiminnanjohtaja
Timo Piilonen, puh. (03) 615 3121
timo.piilonen@karavaanarit.fi

SF-Caravan ry, puheenjohtaja
Olli Rusi, puh. 0400 522 895

Caravan-treffit, SF-Caravan Turku ry:n puheenjohtaja
Pentti Groth, puh. 0400 824 471

Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä.
Caravan Show -tapahtuman järjestävät yhteistyössä SF-Caravan ry. Valtiovarainministeri Petteri Orpo avaa messut perjantaina 11.1. Avajaisissa palkitaan myös Vuoden caravan-alueet.

Kutsu Piha & Puutarha -messujen ja Mökki & Meri -messujen infoon 29.3.22.3.2019 13:05:24 EETKutsu

Suosittu Piha & Puutarha -messut yhdessä Mökki & Meri -messujen kanssa avautuu 29.-31.3. Tällä kertaa yleisö pääsee tutustumaan mm. suosiotaan kasvattaviin ilmakasveihin, vanhojen puutarhojen omenoihin, terassi-istuttamisen trendeihin ja kattopuutarhaan. Messuilla mitellään taitoja kukkien sidonnasta ja mm. tehdään hankintoja tulevaa kevättä ja kesää varten. Messujen koristelussa ja rakentamisessa on apuna noin 70 oppilaitoksen edustajaa.