Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.

Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä.

Caravan Show -tapahtuman järjestävät yhteistyössä SF-Caravan ry. ja Turun Messukeskus Oy. Valtiovarainministeri Petteri Orpo avaa messut perjantaina 11.1. kello 10. Avajaisissa palkitaan myös Vuoden caravan-alueet.

Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Tänä vuonna messujen ohjelmassa matkataan mm. Ranskaan. Kokemuksiaan kuulijoille kertovat Tuula ja Sakari Lepola. He kertovat matkastaan Ranskan viinitiloille. Messuyleisö pääsee myös maailman ympäri matkailuautolla. Päivi ja Pekka Heiskanen tekivät tämän uskomattoman seikkailun ja tarina kuullaan messuilla. Messuilta saa vinkit myös matkoille Baltiaan suuntaan. Norjan vuonoista ja tunturiteistä kertoo puolestaan Antti Siljamäki.

Erityisen hyödyllinen on varmasti Autoliiton matkailupäällikön Susanna Suokonaukio-Hynnisen puheenvuoro. Siinä tietoa saadaan ympäristövyöhykkeistä, tietulleista, vinjeteistä ja sakkokäytänteistä eri maissa.

Ensimmäistä kertaa Caravan Show -messuilla puhutaan myös ilmastonmuutoksesta ja siitä, mitä karavaari voi konkreettisesti tehdä. Tietoa on jaossa myös turvallisuudesta, ajotaidosta ja siitä miten onnettomuuspaikalla tulee toimia. Viihdettäkin on luvassa, kun lavalle kapuaa Yölintu.

Caravan Show 11.-13.1. Turun Messukeskuksessa
www.caravanshow.fi

Akkreditointi: http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/caravan-show-messuilla-matkataan-maailman-ympari-ja-puhutaan-ilmastonmuutoksesta/

Turun Messukeskus Oy, projektijohtaja
Tiina Heiskari, puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

SF-Caravan ry, toiminnanjohtaja
Timo Piilonen, puh. (03) 615 3121
timo.piilonen@karavaanarit.fi

SF-Caravan ry, puheenjohtaja
Olli Rusi, puh. 0400 522 895

Caravan-treffit, SF-Caravan Turku ry:n puheenjohtaja
Pentti Groth, puh. 0400 824 471

Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä.
Caravan Show -tapahtuman järjestävät yhteistyössä SF-Caravan ry. Valtiovarainministeri Petteri Orpo avaa messut perjantaina 11.1. Avajaisissa palkitaan myös Vuoden caravan-alueet.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.