Hiab ja FSP sopimukseen Puolan pintakäsittelytoimintojen liikkeenluovutuksesta

Hiab ja FSP Finnish Steel Painting Oy ovat huhtikuussa 2021 allekirjoitetulla sopimuksella sopineet pitkäaikaisen yhteistyön laajentamisesta Puolan Stargardissa. Liikkeenluovutuksen jälkeen FSP tarjoaa Hiabille Puolassa tarvittavat pintakäsittelypalvelut ja osaamisen niiden kehittämiseen.

Kuva: Cargotec

Puolan Hiab valmistusyksikön pintakäsittelyliiketoiminta ja sen noin 70 henkilöä siirtyvät FSP:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä kuluvana keväänä. Sopimuksen tarkoituksena on yhteistyön tiivistäminen siten, että osapuolet pystyvät keskittymään omaan ydinosaamiseensa ja liiketoimintansa kehittämiseen.

– FSP on vastannut Hiabin Multilift-brändin alla olevien tuotteiden pintakäsittelystä vuosien ajan Suomessa. Olemme tehneet tiivistä kehitysyhteistyötä ja myös investoineet yhdessä Suomessa. FSP haluaa kasvaa kansainvälisesti ja yhteistyön laajentaminen ennestään tutun yhteistyökumppanin kanssa Puolassa on meille luonnollinen ja järkevä toimenpide, toteaa FSP:n toimitusjohtaja Jarno Huttunen.

– Nyt toteutuva liikkeenluovutus tuo meille syventyvän asiakassuhteen ja uusien osaajien lisäksi myös uutta sekä kaivattua teknologiaa laitoksessa olevan nykyaikaisen e-coating linjan myötä. Henkilöstömäärämme Puolassa kasvaa nyt jo yli sataan. Tämä lisää joustavuuttamme ja mahdollisuuksiamme, sekä nostaa samalla paikallista palvelutasoamme, Huttunen jatkaa.

Yhteistyö FSP:n kanssa tuo Hiabille kilpailuetua pintakäsittelyn laadun ja teknologisen johtajuuden saralla

Hiab on osa Cargotec -konsernia. Hiab keskittyy kumipyörillä tapahtuvaan lastinkäsittelyyn, ja siihen liittyvien menetelmien sekä laitteiden myyntiin, suunnitteluun ja valmistukseen. Hiabin kokoonpanolaitos ja FSP:n uusi pintakäsittely-yksikkö sijaitsevat Puolan Stargardissa.

-FSP on meille tuttu kumppani jo vuosien ajalta. Liikkeenluovutuksen yhteydessä siirtyvä henkilöstö pääsee nyt osaksi pintakäsittelyalan johtavaa yritystä. Asiantuntijakumppanina FSP luo meille merkittävää lisäarvoa ja pystyy kokemustemme perusteella vastaamaan vaatimuksiimme sekä toimitusvarmuudessa että laadussa. Pintakäsittelijämme ovat nyt osa alan johtavaa yritystä. Yhdessä kasvatamme kilpailuetuamme entuudestaan laadun ja teknologisen johtajuuden avulla, toteaa Barry McGrane, Senior Vice President, LM Loader Cranes, Hiab.

–Tarkoituksena on kehittää yhdessä Hiabin kanssa pintakäsittelytoimintojen tehokkuutta, innovatiivisuutta ja luotettavuutta lyhyellä sekä pitkällä aikavälillä, McGrane jatkaa

Hiab

Hiab on maailman johtava kuormankäsittelylaitteiden, älykkäiden palvelujen ja ratkaisujen tuottaja. Hiabin ensiluokkaisten kuormankäsittelylaitteidenvalikoimaan kuuluvat HIAB EFFER ja ARGOS kuormausnosturit, LOGLIFT ja JONSERED puutavara- ja kierrätysnosturit, MOFFETT ja PRINCETON ajoneuvotrukit, MULTILIFT vaihtolavalaitteet, sekä ZEPRO, DEL ja WALTCO takalaitanostimet.

Alansa edelläkävijänä ja 75 vuotisen historiansa innoittamana, Hiab on sitoutunut toimimaan asiakkaidensa ensisijaisena kumppanina ja ratkaisujen tuottajana, sekä kuormankäsittelyn älykkään teknologian suunnannäyttäjänä. Hiab on osa Cargotec-konsernia.

FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Euroopan johtavista teollisuuden pintakäsittelyalan yrityksistä. Palveluksessamme on yli 300 alan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2021 on noin 26 M €.

Tarjoamme teollista pintakäsittelyä sekä siihen liittyviä asiantuntija- ja lisäarvopalveluita. Palvelumme kattaa pintakäsittelyprosessin tuotteen koko elinkaarelta – olosuhteiden määrittelystä pintakäsittelyyn ja sen tarkastuksiin, aina takuun jälkeiseen kunnossapitoon saakka.

Kuva: Cargotec