Carita Päivänen Lääkäriliiton viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäälliköksi

Suomen Lääkäriliiton viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäällikkönä on aloittanut HuK Carita Päivänen 1.5.2020 lukien.

Carita Päivänen on suorittanut HuK-tutkinnon lisäksi Markkinointi-instituutin tiedottajatutkinnon (MTi) ja Helsingin yliopiston Viestinnän johtamisen koulutusohjelman. Hän on toiminut kahdeksan viime vuotta Pelastakaa Lapset -järjestön viestintäpäällikkönä ja sitä ennen kansainvälisen terveydenhuollon alan yrityksen Abbottin viestintäpäällikkönä viisi vuotta. Lisäksi hän on työskennellyt toimittajana aikakauslehdissä ja yritysjulkaisuissa yli kymmenen vuoden ajan.

Päiväsen vastuualueina ovat liiton viestintä, mediasuhteet ja yhteiskuntasuhteet.

Lisätietoa:

Carita Päivänen, puh. 040 922 5008, carita.paivanen@laakariliitto.fi

THL:n antama maskisuositus on tärkeä lisä keinovalikoimaan toisen korona-aallon kynnyksellä13.8.2020 15:55:13 EESTTiedote

Lääkäriliitto on huolissaan Suomen koronaepidemiatilanteesta mahdollisen toisen aallon lähestyessä syksyllä. Ihmisten palatessa töihin ja kouluun sekä opiskelujen ja harrastusten pariin, riski myös tartuntojen määrästä kasvaa. Nyt annettu maskisuositus on tärkeä lisä jo aiemmin annettujen suositusten lisäksi. Kaikkia viranomaisten antamia suosituksia tartuntojen välttämiseksi on syytä noudattaa.

Lääkäriliitto: Sairauksia jää hoitamatta, kun vastaanottoaikoja perutaan13.5.2020 08:00:00 EESTTiedote

Lääkärit ovat huolissaan siitä, että potilaat jättävät tulematta vastaanotoille, eivät hakeudu tarvittaviin tutkimuksiin ja jopa peruvat sovittuihin leikkauksiin tulonsa. Käynnit ovat pudonneet jopa alle puoleen. Viikkotasolla peräti 100 000 käyntiä jää toteutumatta. Tämä näkyy monilla erikoisaloilla julkisella sektorilla ja perusterveydenhuollossa. Erityisesti yksityissektorilla lääkärit ovat todenneet vastaanottokäyntien peruutuksia ja potilasmäärän vähentymistä kevään aikana. Työmäärä on vähentynyt heillä huomattavasti.