Carl Pettersson har utnämnts till ny verkställande direktör för Elo

Ömsesidiga Arbetspensionsförsäkringsbolaget Elos styrelse har utnämnt ekon. kand., EMBA, Carl Pettersson (f. 1979) till ny verkställande direktör för bolaget. Han tillträder på hösten 2021.

Carl Pettersson har utnämnts till ny verkställande direktör för Elo

Pettersson övergår till Elo från Veritas Pensionsförsäkring, för vilket han varit verkställande direktör sedan september 2017. Pettersson har tidigare arbetat på Aktia Bank.

”Carl Pettersson har stark kompetens om finanssektorn, placeringsverksamhet och arbetspensionssektorn och han har visat ett resultatrikt ledarskap inom den reglerade affärsmiljön. Han har erfarenhet och kunskaper att leda Elo under bolagets följande strategiperiod”, konstaterar Antti Aho, styrelseordförande för Ömsesidiga Arbetspensionsförsäkringsbolaget Elo.

Carl Pettersson har utnämnts till ny verkställande direktör för Elo

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 244 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Följ Työeläkeyhtiö Elo

Senaste pressmeddelandena från Työeläkeyhtiö Elo

Nuoret miettivät tulevien eläke-eurojensa riittävyyttä6.8.2021 09:37:00 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo kysyi nuorilta, mitä ajatuksia työeläke ja työeläkeote heissä herättävät. Elon kyselyyn vastanneista nuorista moni on huolissaan tulevan eläkkeensä määrästä. Kyselyn perusteella nuorilla ei ole riittävästi tietoa eläkkeistä. Työeläkeotteelta saatava tieto hälventäisi pelkoa tulevaisuuden turvasta ja lisäisi tietämystä, mutta valtaosa kyselyyn vastanneista ei muista tarkistaneensa työeläkeotettaan tai tiedä, onko siitä saatava tieto tarpeellista.

Kiinnostus tulevan eläkkeen määrään on kasvanut – edelleenkin vain 70 % tiedustelee etukäteen eläke-eurojensa määrän1.7.2021 07:30:51 EEST | Tiedote

Ihmisten kiinnostus tulevan eläkkeensä määrästä on kasvanut viime vuosina. Silti iso osa jättää selvittelyt edelleen kokonaan tekemättä. Työeläkeyhtiö Elossa vakuutetuista työntekijöistä vain 70 prosenttia selvittää etukäteen tulevan vanhuuseläkkeensä tason. Selvittelyt tehdään usein viime metreillä eli vain muutama kuukausi ennen eläkkeen alkua.