Carl Pettersson har utnämnts till ny verkställande direktör för Elo

Ömsesidiga Arbetspensionsförsäkringsbolaget Elos styrelse har utnämnt ekon. kand., EMBA, Carl Pettersson (f. 1979) till ny verkställande direktör för bolaget. Han tillträder på hösten 2021.
Carl Pettersson har utnämnts till ny verkställande direktör för Elo

Pettersson övergår till Elo från Veritas Pensionsförsäkring, för vilket han varit verkställande direktör sedan september 2017. Pettersson har tidigare arbetat på Aktia Bank.

”Carl Pettersson har stark kompetens om finanssektorn, placeringsverksamhet och arbetspensionssektorn och han har visat ett resultatrikt ledarskap inom den reglerade affärsmiljön. Han har erfarenhet och kunskaper att leda Elo under bolagets följande strategiperiod”, konstaterar Antti Aho, styrelseordförande för Ömsesidiga Arbetspensionsförsäkringsbolaget Elo.

Carl Pettersson har utnämnts till ny verkställande direktör för Elo

Suomalaisista yrityksistä lähes joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 250 000 eläkkeensaajasta ja noin 30 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Följ Työeläkeyhtiö Elo

Senaste pressmeddelandena från Työeläkeyhtiö Elo