CERTEGOn myynti Nalka Invest AB:lle varmistui

Ruotsalainen pääomasijoitusyhtiö Nalka Invest AB on saanut torstaina 16.9.2021 virallisen kaupan vahvistuksen CERTEGOn ostosta ASSA ABLOY -konsernilta. Lars Nilsson, CERTEGO Scandinavian toimitusjohtaja, on nimitetty perustetun CERTEGO konsernin toimitusjohtajaksi. Kaarlo Kankkunen jatkaa CERTEGO Suomen toimitusjohtajana.

CERTEGO on Pohjoismaiden johtava turvallisuusratkaisuiden toimittaja, joka suunnittelee, asentaa, huoltaa ja ylläpitää turvateknologisia järjestelmiä laajasti erilaisten asiakkaiden tarpeisiin. Nalka Investistä tulee 16.9.2021 vahvistetun yrityskaupan myötä CERTEGOn pääomistaja.

"Olemme seuranneet CERTEGOa ja turvallisuusmarkkinoita jo jonkin aikaa. Alan teknologinen kehitys on nopeaa ja näemme vahvan ja kasvavan kysynnän nykyaikaisille turvallisuusratkaisuille. CERTEGOlla on erittäin hyvät mahdollisuudet jatkaa kehitystä itsenäisenä yhtiönä ja rakentaa johtava Pohjoismainen alusta asiakkaiden kasvaviin ja monipuolisiin tarpeisiin”, kertoo Johan Hesser, Managing Director, Nalka Investistä.

CERTEGO konsernin toimitusjohtajaksi nimitetyllä Lars Nilssonilla on 18 vuoden kokemus kansainvälisten yritysten johtotehtävistä, kuten Imtech, GoExcellent, Microsoft ja Ericsson.

"CERTEGO on kehittynyt ja kasvattanut toimintaansa yhdessä ASSA ABLOYn kanssa 70 pohjoismaiseen liiketoimintayksikköön. Meillä työskentelee tänä päivänä yli 1200 alan ammattilaista. Olemme vakuuttuneita siitä, että Nalkan tuella ja sitoutumisella viemme CERTEGOn seuraavalle tasolle. Asiakkaillemme omistajanvaihdos ja aseman vahvistaminen tulevat näkymään entistä laadukkaampina ratkaisuina ja palveluina ja työntekijöillemme hienoina uusina kehittymismahdollisuuksina, toteaa CERTEGO Groupin toimitusjohtaja Lars Nilsson.

Odotan kovasti kasvavaa yhteistyötä Pohjoismaisten kollegoiden ja asiakkaiden kanssa. Tavoitteenamme on kasvattaa CERTEGO Suomen liiketoimintaa ja olla ensisijainen ja entistä parempi kumppani asiakkaillemme, yhteistyökumppaneillemme sekä työntekijöillemme”, kertoo Certego Suomen toimitusjohtajana jatkava Kaarlo Kankkunen.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:

Kaarlo Kankkunen, toimitusjohtaja, CERTEGO Suomi;
+358 50 328 4169 | kaarlo.kankkunen@certego.fi

Lars Nilsson, CEO, CERTEGO Group;
+46 (0)73 051 17 40 | lars.g.nilsson@certego.se

Mimmi Hedelin, Investment Director, Nalka;
+46 (0)70 621 99 73 | mimmi.hedelin@nalka.com

CERTEGO Group

CERTEGO on Pohjoismaiden johtava turvallisuusratkaisuiden toimittaja. Alan parhaimmat ammattilaisemme luovat turvallisia, innovatiivisia järjestelmiä, jotka on räätälöity asiakkaiden tarpeisiin. CERTEGOlla on 70 toimipaikkaa Pohjoismaissa, yli 1,200 työntekijää ja yli 210 miljoonan EUR liikevaihto. Lue lisää CERTEGOsta certego.fi.

Nalka Invest AB

Nalka investoi pieniin ja keskisuuriin yrityksiin, jotka sijaitsevat pääasiassa Pohjoismaissa, mutta joilla on myös kansainvälistä toimintaa. Kehitämme itsenäisiä, kilpailukykyisiä ja pitkällä aikavälillä ​​kannattavia yrityksiä sitoutumisen ja yhteistyön avulla. Nalka on ruotsalainen 2009 perustettu pääomasijoitusyhtiö. Toimistomme sijaitsee Tukholmassa, josta hallinnoimme tällä hetkellä 10 yritystä. Lue lisää Nalka Investistä nalka.com.

Suomen vankiloiden henkilökunnan turvateknistä osaamista kohotetaan ainutlaatuisella yhteistyöllä23.9.2021 08:10:00 EEST | Tiedote

Suomessa on 26 vankilaa, joissa työskentelee yhteensä noin 2 600 rikosseuraamusalan ammattilaista. Heistä valtaosa on saanut koulutuksensa Rikosseuraamusalan koulutuskeskuksessa, joka on Suomen ainoa vankiloiden valvontaan ja ohjaukseen pätevöittävä oppilaitos. Vuoden 2021 syyslukukauden alkaessa koulutuskeskuksen toiminta on tehnyt harppauksen eteenpäin, sillä se alkaa ensimmäistä kertaa kouluttaa Suomen vankiloihin asennetun turvatekniikan käyttöä kaikille alan opiskelijoille. Tämän mahdollistaa ainutlaatuinen yhteistyö Rikosseuraamuslaitoksen, CERTEGOn ja Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin kesken.

Maailman ensimmäinen automaattisesti valvottu lentokenttä sijaitsee Suomen Nummelassa6.8.2021 11:45:00 EEST | Tiedote

Puolustus- ja turvallisuusyhtiö Saab AB, tämän tytäryhtiö Combitech AB ja turvallisuusratkaisujen toimittaja Certego Oy ovat julkistaneet maailman ensimmäisen lentokenttien automaattisen valvontaratkaisun Kaivopuistossa 6.8.2021 järjestetyssä lentonäytöksessä. Järjestelmä kantaa nimeä CAMARS3, ja se on ennen lanseeraustaan otettu käyttöön Vihdissä sijaitsevalla Nummelan lentokentällä. Nummelalle uudistus on osa suurempaa murrosta, sillä lentokenttä on tänä vuonna ottanut vastaan suuren osan vuoden vaihteessa lakkautetun Malmin lentokentän liikenteestä.