Christoph Vitzthum jatkaa Varman hallintoneuvoston puheenjohtajana

Varman hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa Christoph Vitzthum. Myös varapuheenjohtajat Petri Vanhala ja Satu Wrede jatkavat tehtävässään.

Varman hallintoneuvosto järjestäytyi kokouksessaan 13.5. Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa Fazer-konsernin konsernijohtaja Christoph Vitzthum. Myös varapuheenjohtajat Paperiliitto ry:n puheenjohtaja Petri Vanhala ja Metroauto Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Satu Wrede jatkavat tehtävässään.

Varman hallintoneuvosto

Puheenjohtaja: Christoph Vitzthum, konsernijohtaja, Fazer-konserni
Varapuheenjohtaja: Petri Vanhala, puheenjohtaja, Paperiliitto ry
Varapuheenjohtaja: Satu Wrede, hallituksen puheenjohtaja, Metroauto Group Oy

Juri Aaltonen, puheenjohtaja, Toimihenkilöliitto ERTO ry
Anu Ahokas, toimitusjohtaja, Staffpoint-konserni
Kari Ahola, puheenjohtaja, Ammattiliitto Unio ry
Eero Broman, hallituksen puheenjohtaja, Broman Group Oy
Petri Castrén, talousjohtaja, Kemira Oyj
Jukka Erlund, talous- ja rahoitusjohtaja, Kesko Oyj
Lasse Heinonen, toimitusjohtaja, Ahlström Capital Oy
Marko Hovinmäki, puheenjohtaja, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
Olavi Huhtala, toimitusjohtaja, SSAB Europe Oy
Mika Joukio, toimitusjohtaja, Metsä Board Oyj
Jukka Jäämaa, toimitusjohtaja, ISS Palvelut Oy
Risto Kalliorinne, järjestöjohtaja, Palvelualojen ammattiliitto PAM ry
Ilkka Kaukoranta, pääekonomisti, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry
Kari Kauniskangas, toimitusjohtaja, YIT Oyj
Mari Keturi, neuvottelupäällikkö, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry
Ville Kopra, toimitusjohtaja, Versowood Oy
Tapio Korpeinen, talous- ja rahoitusjohtaja, UPM-Kymmene Oyj, johtaja, UPM Energy
Timo Koskinen, henkilöstöjohtaja, VR-Yhtymä Oy
Pekka Kuusniemi, toimitusjohtaja, Raisio Oyj
Päivi Leiwo, hallituksen puheenjohtaja, Oilon Group Oy
Olli Luukkainen, puheenjohtaja, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ry
Johanna Moisio, toiminnanjohtaja, Tieteentekijöiden liitto
Teo Ottola, finanssijohtaja, Konecranes Oyj
Perttu Puro, toimitusjohtaja, Osuuskunta Tradeka
Jari Suominen, divisioonan johtaja, Stora Enso Oyj
Jorma Vehviläinen, johtaja, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta SOK
Anssi Vuorio, teollisuussektorin johtaja, Ammattiliitto Pro
Sauli Väntti, puheenjohtaja, Sähköalojen ammattiliitto ry

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2019 Varman maksutulo oli 5,3 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,9 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2020 lopussa 43,6 miljardia euroa.

The detailed plan for the office space and hotel project in Katajanokka has been validated – construction is set to begin in the autumn1.7.2021 10:00:38 EEST | Press release

The office and hotel project in Katajanokka in Helsinki, Katajanokan Laituri, continues as the detailed plan for the wooden building owned by Varma Mutual Pension Insurance Company was legally validated 24 June 2021. During the summer, the warehouse facility at Katajanokanlaituri 4 will be demolished, with construction of Katajanokan Laituri set to begin in the autumn. A high-class hotel is also being planned for the building.

Katajanokan toimitila- ja hotellihankkeen asemakaava vahvistettiin - rakentaminen on tarkoitus aloittaa syksyllä1.7.2021 10:00:31 EEST | Tiedote

Helsingin Katajanokalle rakennettava toimitila- ja hotellihanke, Katajanokan Laituri, etenee, kun työeläkeyhtiö Varman omistukseen tulevan puisen rakennuksen asemakaava tuli lainvoimaiseksi 24.6.2021. Kesän aikana puretaan tontilla Katajanokanlaituri 4 -osoitteessa oleva varastorakennus, ja Katajanokan Laiturin rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi syksyllä. Rakennukseen suunnitellaan myös korkeatasoista hotellia.

Varma teki 230 miljoonan euron sijoituksen State Streetin ilmastoystävällisiin yrityslainarahastoihin8.6.2021 09:07:30 EEST | Tiedote

Varma sijoitti 230 miljoonaa euroa maailman kolmanneksi suurimman varainhoitotalon State Sreet Global Advisorsin kestävän kehityksen ilmastorahastoihin. Rahastojen tavoitteena on vähentää merkittävästi sijoittajien hiilipäästöjä ja kohdistaa pääomia vähähiiliseen talouteen siirtymiseen. Varma on siemensijoittajana State Streetin uusissa indeksirahastoissa, koska ne tukevat Varman omien ilmastotavoitteiden toteuttamista.

Varma ja BoKlok rakentavat ympäristöystävällisen puukerrostalokohteen Keravalle5.5.2021 11:00:10 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma ja Skanskan BoKlok rakentavat puukerrostalokohteen Keravan Kurkelaan. Ensimmäinen yhteinen rakennushanke toteutetaan Varman vastuullisuustavoitteiden ja BoKlok-konseptin mukaisesti ympäristö- ja energiatehokkaasti. Varman omistukseen toteutettava kerrostalokohde on ensimmäinen BoKlokin vuokra-asuntoprojekti Suomessa. Keravan keskustan läheisyyteen, osoitteeseen Terhikintie 1, rakennettavan Varman kerrostalokohteen rakentaminen aloitetaan toukokuussa 2021, ja kohde valmistuu elokuussa 2022. Taloyhtiöön tulee 102 Varman vuokra-asuntoa ja se koostuu kahdesta rakennuksesta: yhdestä kuusikerroksisesta ja yhdestä nelikerroksisesta puukerrostalosta. Asunnoista suurin osa on yksiöitä ja kaksioita, ja niissä on lasitettu parveke. Varman kiinteistökehitysjohtajan Sari Raunion mukaan puurakentaminen on tärkeä teema Varman asunto- ja kiinteistösijoittamisessa ja se näkyy myös Keravalle rakennettavassa kerrostalokohteessa. - Terhikintie täydentää hyvin asuntosalkkuamme niin sija