Climate Cycling 11.9.: Pyöräillen miljoona euroa ilmastonmuutoksen torjuntaan

Helsingissä nähdään syksyllä vuoden merkittävin pyöräily- ja hyväntekeväisyystapahtuma, kun Climate Cyclingin tuhatpäinen joukko taittaa pyörillään 12 kilometriä kauneinta Helsinkiä ilmaston puolesta. Starttiviivan taakse on haastettu joukkueita niin julkishallinnosta kuin politiikan ja elinkeinoelämän huipuilta. Tapahtuman suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Climate Cycling on hyväntekeväisyystapahtuma, joka järjestetään 11.9. Helsingissä. Ensimmäistä kertaa järjestettävän tapahtuman tavoitteena on kerätä miljoona euroa WWF Suomelle ilmastonmuutosta torjuvaan työhön sekä osoittaa, että ilmastonmuutosta voi torjua muutenkin kuin otsa kurtussa.

”On sanomattakin selvää, että ilmastonmuutos on yksi aikamme pahimpia ongelmia ja että vakavaa keskustelua ja päättäjiin kohdistuvaa painetta tarvitaan. Halusin silti näyttää, että myös yksilöt voivat saada isoja asioita aikaan – ja että voimme torjua ilmastonmuutosta myös hymy huulilla”, idean isä ja tapahtuman järjestävän Climate Circle ry:n toiminnanjohtaja Joonas Ruolahti sanoo.

Mukana yrityksiä ja merkittäviä organisaatioita Suomesta ja ulkomailta

Pyöräilytapahtuma on suunnattu yrityksille ja muille organisaatioille. Climate Circle ry on haastanut mukaan merkittäviä tahoja aina naapurimaiden pääministereistä suurlähetystöihin ja eduskuntapuolueista yrityksiin. Tapahtumaan odotetaan yli 300 viisihenkistä joukkuetta, mikä tarkoittaa yli tuhatpäistä pyöräilykarnevaalia.

Tapahtumaan ovat jo ilmoittautuneet muun muassa Puolustusvoimat, Ulkoministeriö, Opetus- ja kulttuuriministeriö, Elinkeinoelämän keskusliitto, Euroopan Unioni, Poliisi, Liikenneturva, Sitra, Espoon ja Helsingin kaupungit sekä iso joukko yrityksiä. Osallistumismaksu viiden hengen joukkuetta kohden on 5000 euroa ja tapahtuman tuotto ohjataan WWF Suomelle.Climate Cyclingin suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Niinistö on myös WWF Suomen suojelija.

Joonas Ruolahti
info@climatecycling.com

Lönnrotinkatu 11

+358 400 200 202http://climatecircleofficial.com

Climate Circle ry on vuonna 2019 perustettu yhdistys, joka tutkii, kerää ja jakaa ilmastoon ja ympäristöön liittyvää tietoa. Lisäksi Climate Circle kerää varoja ilmasto- ja ympäristötyöhön järjestämällä Climate Cycling -tapahtumaa. Climate Circle tekee yhteistyötä mm. Tilastokeskuksen, Taloustutkimus Oy:n ja Ilmatieteenlaitoksen kanssa.