Climate Leadership Coalitionin toimitusjohtaja Jouni Keronen jää eläkkeelle - Tuuli Kaskinen on uusi toimitusjohtaja 1.4.2022 alkaen

Climate Leadership Coalitionin hallitus on nimittänyt yhdistyksen uudeksi toimitusjohtajaksi Tuuli Kaskisen, joka on toiminut viimeksi ajatushautomo Demos Helsingin konsultatiivisen työn johtajana. Kaskinen on työskennellyt ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi 20 vuoden ajan yhteistössä yritysten, kaupunkien sekä hallitusten kanssa. Kaskinen oli CLC:n hallituksen varajäsen 2019-2021. Hän aloittaa CLC:n toimitusjohtajana 1.4.2022.
Tuuli Kaskinen aloittaa Climate Leadership Coalitionin toimitusjohtajana 1.4.2022.

CLC:n toimintaa yhdistyksen perustamisesta vuodesta 2014 lähtien johtanut ja kehittänyt toimitusjohtaja Jouni Keronen jää eläkkeelle 31.3.2022. Keronen toimii jatkossa CLC:n neuvottelukunnan toisena puheenjohtajana ja osa-aikaisena CLC:n hallituksen ja tiimin neuvonantajana.

"Kiitämme CLC:n hallituksen puolesta Jouni Kerosta hänen arvokkaasta työstään CLC:n perustamisessa ja laajentamisessa. Jouni on erinomaisella ja ansiokkaalla työllään luonut Euroopan laajimman elinkeinoelämää edustavan ilmastokoaliition, joka vaikuttaa aktiivisesti Suomen, EU:n ja globaalin ilmastopolitiikan muotoutumiseen. Jounin ansiosta pohjoismaiden teollisuusyritykset ovat saaneet vaikuttavan foorumin edistää globaalia markkinoita muuttavaa ilmastopolitiikkaa. Toivotamme Jounille kaikkea hyvää tulevaan ja hyvin ansaittuja eläkepäiviä. On hienoa, että saamme ilmastoasioiden parisssa jo pitkään työskennelleen Tuulin mukaan johtamaan toimintaamme”, toteavat CLC:n hallituksen puheenjohtajat Karl-Henrik Sundström ja Jyrki Katainen.

"Minulle on ollut ilo ja kunnia olla perustamassa ja käynnistämässä Climate Leadership Coalitionia. Olemme aikaansaaneet ja kasvaneet enemmän kuin kukaan alussa odotti. Tämä on myös osoitus siitä, miten tärkeänä ilmastotyö nähdään Suomessa ja Pohjoismaissa. Haluan kiittää yhdistyksen hallitusta, jäseniä ja tiimiämme luottamuksesta ja erinomaisesti sujuneesta yhteistyöstä. Nyt on oikea aika antaa yhdistyksen ohjakset eteenpäin Tuuli Kaskiselle. Toivotan Tuulille menestystä ja tuen mielelläni yhdistyksen toimintaa uudessa roolissani", toteaa Jouni Keronen.

”Nopean polun löytäminen ilmastoneutraaliin, kestävään maailmaan on tämän ajan suurin haaste. CLC:ssä muutoksen tekeminen perustuu kirkkaaseen missioon ja tiiviiseen yhteistyöhön jäsenten kanssa, joiden joukossa on useita pohjoismaisia suuryrityksiä, kaupunkeja, yliopistoja ja tutkimuslaitoksia. Jouni on tehnyt mitään pelkäämättömällä otteellaan CLC:stä merkittävän vaikuttajan. Rima on korkealla ja juuri siksi otan tehtävän suurella ilolla ja inspiraatiolla vastaan”, toteaa Tuuli Kaskinen.

CLC on Euroopan suurin ilmasto-businessverkosto ja voittoa tavoittelematon yhdistys. CLC:n 89 organisaatiojäsentä työllistävät maailmanlaajuisesti 530 000 ihmistä. CLC:n yritysjäsenten markkina-arvo kattaa lähes 70 prosenttia Helsingin pörssistä. CLC:n jäsenet uskovat, että yhteiskunnan siirtyminen kohti kestävää taloutta ja kulutusta ei ole ainoastaan mahdollinen, vaan myös taloudellisesti kannattavaa.

Lisätiedot: Jouni Keronen, toimitusjohtaja, Climate Leadership Coalition, jouni.keronen@clc.fi  050 4534881, Kari Mokko, kehitysjohtaja, Climate Leadership Coalition, kari.mokko@clc.fi, 040 7513281, Tuuli Kaskinen, toimitusjohtaja, Climate Leadership Coalition 1.4.2022 alkaen, 050 5149752.

Kuvat

Lataa
Toimitusjohtaja Jouni Keronen siirtyy eläkkeelle ja Climate Leadership Coalitionin neuvottelukunnan toiseksi puheenjohtajaksi 31.3.2022.
Lataa