International Workplace GroupInternational Workplace Group

Co-working-pioneeri Spaces jatkaa kasvuaan Suomessa

Amsterdamissa syntynyt luovien työtilojen ainutlaatuinen edelläkävijä Spaces avaa uuden toimipisteen Triplaan helmikuussa 2020. Pasilaan avautuva toimipiste on yhtiön kolmas Suomessa.

Vuodesta 2018 Suomessa toiminut työtilakonsepti Spaces avaa kolmannen toimipisteensä Tripla Workeryyn. Yhtiön kahden viime vuoden aikana avautuneet toimipisteet Helsingin Postitalossa ja Bulevardilla ovat vakiinnuttaneet nopeasti asemansa suosittuina coworking- ja toimistotiloina. Helmikuussa 2020 avautuva Spaces Tripla tarjoaa joustavia työskentelytiloja palvelukokonaisuuksina avaimet käteen -periaatteella aina start-upeista ja yksinyrittäjistä isojen yhtiöiden tiimeille ja sivukonttoreille. Spaces toimii myös koko Triplan keskimmäisen korttelin toimistokeskittymän vastaanotto- ja palvelupisteenä.

Pasilan Tripla muodostaa uuden kaupunginosan, joka on urbaanin elämän sydän, joka tuo yhteen toimistot, kauppakeskuksen ja kodit. Triplan kolme toimistorakennusta tarjoavat noin 50 000 neliötä yhteensä 3 500 työntekijälle. Samalla Pasila vahvistaa entisestään asemaansa yhtenä Suomen vilkkaimmista liikenteen solmukohdista, jonka läpi kulkee päivittäin 200 000 ihmistä uuden juna-aseman sekä Triplan modernin pysäköintilaitoksen ansiosta.

Kasvua kohtaamisisista ja verkostoitumisesta

Vuonna 2006 Amsterdamissa syntynyt työtilakonsepti Spaces tarjoaa avoimen yhteisön startupeille, yrittäjille ja yrittäjähenkisille toimijoille, jotka uskovat arjen kohtaamisien ja verkostoitumisen voimaan synnyttää uusia ideoida ja kasvattaa liiketoimintaa. Perustajiensa, toimitusjohtajan Martijn Roordinkin ja luovan johtajan Frederique Keuningin, luoman konseptin takana on ajatus siitä, että menestys ruokkii menestystä. He loivat Spacesin, co-working-tilan, jossa yhdistyvät persoonalliset ja viihtyisät tilat ja aktiivinen yhteisö.

– Maailmanlaajuisesti on käynnissä työpaikkavallankumous, jossa monet vaihtavat perinteiset toimistotilat inspiroiviin ja yhteistyöhön sopiviin työtiloihin. Tripla on erinomainen sijainti, sillä keskitymme kasvamaan maailman parhaimmissa, trendikkäimmissä ja innovatiivisimmissa paikoissa, kertoo Spacesin toimitusjohtaja Martijn Roordink.

Spaces levittäytyy Triplassa kolmeen kerrokseen

Spaces Tripla toimii 3 000 neliön tiloissa Workery Westissä. Kaikille asiakkaille avoin monitoimitila business club -lounge sijaitsee rakennuksen kuudennessa kerroksessa. Samalla se toimii ikään kuin rakennuksen toimistokerrosten yhteisenä aulana. Workeryn yhdeksännessä ja kymmenennessä kerroksessa toimivat Spacesin vuokrattavat toimistotilat enemmän omaa rauhaa kaipaaville sekä isommille tiimeille.

– Business club tuo Spacesin näkyväksi tilojen muillekin käyttäjille ja tarjoaa heille sekä muille toimijoille mahdollisuuden vuokrata skaalautuvia tiloja toimitilatarpeisiin. Samalla olemme myös mahdollistaja pk-yrityksille tulla Triplaan ja saada helposti vuokrattavat tilat, jotka kasvavat liiketoiminnan mukana. Pk-yrityksien ohella myös suuret yritykset vuokraavat aiempaa enemmän joustavia tiloja palvelusopimuksena tiimeille, jotka eivät työskentele pääkonttorissa, summaa Spacesin Suomen maajohtaja Klaus Koponen.

Viestintä ja haastattelutiedustelut:
Karri Harju
Ilme
karri.harju@ilme.fi, 044 201 1077

International Workplace Group

Spaces tarjoaa yrittäjähenkisyyttä ja luovaa energiaa pursuavia työympäristöjä sadoissa kohteissa kautta maailman. Tilat on luotu edistyksellisille ajattelijoille, tienraivaajille ja muutoksentekijöille, jotka haluavat saavuttaa ja ylittää tavoitteensa. Luovuuden ruokkimiseen suunniteltu Spaces auttaa ideoiden kehittämisessä kokoamalla dynaamisen yhteisön pienyrityksiä ja yrittäjiä, mukaan lukien yritysten sisäiset yrittäjät, saman katon alle.

Spaces on IWG plc -yhtiön tavaramerkki: IWG plc on holdingyhtymä, johon kuuluu useita johtavia työtilojen tarjoajia. IWG:n salkkuun kuuluvia tavaramerkkejä ovat myös Regus, Signature by Regus, HQ ja No18.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta International Workplace Group

Työtilayhtiö haluaa auttaa tarjoamalla rauhallisia ja turvallisia opiskelutiloja pääsykokeisiin lukeville23.4.2020 09:21:40 EEST | Tiedote

Kansainvälinen, joustavia työtiloja tarjoava International Workplace Group haluaa auttaa korkeakoulujen ja yliopistojen pääsykokeisiin valmistautuvia. IWG tarjoaa Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa sekä Turussa ja Tampereella rauhallisia, väliaikaisia opiskelutiloja Regus ja Spaces -toimipisteissä. Koronaviruksen COVID-19 seurauksena toimistoissa on vähän käyttäjiä, mikä mahdollistaa turvallisen toimistohuoneen tarjoamisen opiskelijalle muutaman päivän ajaksi.

Tutkimus osoittaa: työntekijät hylkäävät työtarjouksia joustamattomilta työnantajilta5.11.2019 11:59:07 EET | Tiedote

Kansainvälisen, joustavia työtiloja tarjoavan International Workplace Groupin teettämän globaalin tutkimuksen mukaan yritykset, joilla ei ole joustavan työkulttuurin käytäntöä, voivat menettää huippuosaajat. Yli neljä viidestä työnhakijasta valitsee kahdesta vastaavasta työtarjouksesta yrityksen, joka tarjoaa joustavia työskentelymahdollisuuksia. Yli puolet tutkimuksen vastaajista tekee nykyään töitä vähintään puoli viikkoa muualla kuin yrityksen toimitiloissa.*

Turun ydinkeskustaan nykyaikaisia co-working-toimitiloja7.10.2019 08:46:43 EEST | Tiedote

Turun keskustan toimistopalvelut täydentyvät merkittävästi, kun kansainvälisen, joustavia työtiloja tarjoavan Reguksen toimipiste Citykulma avautuu Yliopistonkatu 31:een lokakuussa. Moderni Regus Citykulma tarjoaa Turun ydinkeskustassa päärautatieaseman läheisyydessä yksityistoimistoja, kokoushuoneita sekä co-working-tilaa. Reguksen emoyhtiö International Workplace Groupin teettämä tutkimus osoittaa jälleen, että joustaville työtiloille on liiketoiminnallinen tarve: 91 % suomalaisista vastaajista pitää joustavan työkulttuurin yrityksiä tuottavampina.*