Consti Oyj

Consti tiukentaa lähetettyjen työntekijöiden työlupakäytäntöjä

Consti vaatii jatkossa Suomen valtion myöntämän työnteko-oikeuden EU/ETA-maiden ja Sveitsin ulkopuolisilta, lähetetyiltä työntekijöiltä.

Uuteen linjaukseen päädyttiin, koska kyseisiä työntekijöitä koskeva lainsäädäntö on maiden rajat ylittävää, josta johtuen sääntöjen tulkinta ei ole täysin yksiselitteistä.

Uudella linjauksella haluamme varmistaa, että työlupakäytännöt ovat työmaillamme yksiselitteisesti tulkittavissa.

Käytäntö astuu voimaan uusissa sopimuksissa 1.10.2021 alkaen.

EU- ja ETA-alueen sekä Sveitsin ulkopuolelta tulevat henkilöt voivat edelleen työskennellä Constin työmailla Suomen valtion myöntämällä työnteko-oikeudella.

Esa Korkeela, Toimitusjohtaja, Consti Oyj, Puh. +358 40 730 8568

Consti Oyj
Valimotie 16

010 288 6000http://www.consti.fi

Consti on yksi Suomen johtavista korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneistä yhtiöistä. Consti tarjoaa kattavasti korjausrakentamisen ja talotekniikan sekä valikoidusti uudisrakentamisen palveluita taloyhtiöille, yrityksille ja sijoittajille sekä julkiselle sektorille Suomen kasvukeskuksissa. Yhtiöllä on neljä toimialaa: Taloyhtiöt, Yritykset, Julkiset ja Talotekniikka. Vuonna 2020 Consti-konsernin liikevaihto oli 275 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1000 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista.

Consti Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi