Coxa Oy:lle uusi toimitusjohtaja

Tekonivelsairaala Coxa Oy:n hallitus on valinnut yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteen maisteri, eMBA Kristiina Michelssonin. Hän aloittaa tehtävässään vuoden 2020 alusta.
Kristiina Michelsson on  Coxa Oy:n toimitusjohtaja  vuoden 2020 alusta alkaen.
Kristiina Michelsson on Coxa Oy:n toimitusjohtaja vuoden 2020 alusta alkaen.

Kristiina Michelssonilla on vankka johtajakokemus sekä yksityisistä terveydenhuollon palveluorganisaatioista että julkiselta sektorilta. Hän siirtyy Coxaan Pohjola Vakuutuksen palveluksesta.

Kristiina Michelsson on toiminut myös mm. Pohjola Terveys Oy:n johtajana, Finla Työterveys Oy:n ja Tampereen Työterveys ry:n toimitusjohtajana sekä Tampereen kaupungin liiketoimintajohtajana.

Coxan hallituksen puheenjohtaja Jukka Varonen:

Olen tyytyväinen siihen, että Coxan toimitusjohtajan tehtävä herätti merkittävää kiinnostusta. Toimitusjohtaja voitiin valita laajasta ja laadukkaasta hakijajoukosta. Kristiina Michelsson pystyy kokemuksensa ja osaamisensa kautta vastaamaan tekonivelsairaala Coxan strategiseen kehityshaasteeseen ja jatkamaan Coxan menestystarinaa. Coxa haluaa jatkossakin olla tekonivelkirurgian tiennäyttäjä ja paras mahdollinen kumppani.”

On ilo päästä kehittämään loistavasta potilastyytyväisyydestä ja toiminnan vaikuttavuudesta tunnettua Coxaa yhdessä sen huippuammattilaisten kanssa. Haluan omalta osaltani edistää yhtiön tavoitteita digitalisaation, tutkimuksen ja korkealaatuisen hoidon osalta, jotta voimme pitää ihmiset toimintakykyisinä ja liikkeessä”, Kristiina Michelsson toteaa.

Jukka Varonen, hallituksen puheenjohtaja
Puhelin 040 335 6000 I jukka.varonen@valkeakoski.fi

Kristiina Michelsson, toimitusjohtaja 1.1.2020 alkaen

Kristiina Michelsson on  Coxa Oy:n toimitusjohtaja  vuoden 2020 alusta alkaen.
Kristiina Michelsson on Coxa Oy:n toimitusjohtaja vuoden 2020 alusta alkaen.

Niveltie 4

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa puhtaasti tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala, joka tekee vuosittain yli 4500 tekonivelleikkausta. Coxa työllistää yli 250 alan huippuosaajaa, jotka haluavat olla mukana kehittämässä tekonivelkirurgian huippuyksikköä.

Tekonivelsairaala Coxa Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus.

Yhtiön omistavat Pirkanmaan sairaanhoitopiiri, Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri, Päijät-Hämeen sairaanhoitopiiri, Vaasan sairaanhoitopiiri, Tampereen kaupunki, Mänttä-Vilppulan kaupunki, Sastamalan kaupunki sekä Valkeakosken kaupunki.