CVC Capital Partners Fund VII ostaa STARK konsernin

CVC Capital Partners on allekirjoittanut sopimuksen Pohjois-Euroopan johtavan rakennustarvikeketjun, STARK konsernin ostosta. Konsernin suomalaisella tytäryhtiöllä, STARK Suomi Oy:llä on 26 rakennustarvikeliikettä ja noin 1 000 työntekijää.

STARK konserni on kasvanut nopeasti muutaman viime vuoden aikana menestyksekkäiden yrityskauppojen sekä orgaanisen kasvun ansiosta. Strategiansa mukaisesti STARK on keskittynyt palvelemaan rakentamisen ammattilaisia. Konserni on ollut huhtikuusta 2018 saakka pääomasijoittaja Lone Star Fundsin tytäryhtiön omistuksessa.

STARK konsernin pääkonttori sijaitsee Tanskassa. Sillä on 10 000 tavarantoimittajaa, joiden kanssa yhtiö palvelee noin 235 000 asiakasta yli 400 toimipaikasta Suomessa, Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä päästessämme jatkamaan CVC:n kanssa matkaa, jonka jo aloitimme yhdessä Lone Starin kanssa. Yhteistyömme Lone Starin kanssa on ollut erinomaista ja he ovat olleet merkittävässä roolissa mahdollistamassa viime vuosien vahvan kehityksen”, sanoo Søren P. Olesen, STARK konsernin toimitusjohtaja. ”Näemme edelleen laajentumismahdollisuuksia, niin kasvamalla orgaanisesti kuin tekemällä lisäarvoa luovia yrityskauppoja niillä markkinoilla, joilla toimimme. Tunnemme CVC:n erittäin hyvin ja uskomme hyötyvämme heidän alan asiantuntemuksestaan ja strategisista näkemyksistään. En voisi kuvitella parempaa omistajaa STARK konsernille.”

”Tuleva omistaja, CVC, tuntee meidät ja toimialamme erittäin hyvin. Heidän omistuksessaan on hyvä lähteä jatkamaan strategiamme toteutusta, joka on jo osoittanut vahvuutensa viime vuosina. Keskitymme jatkossakin palvelemaan erityisesti ammattimaisesti rakentavia ja remontoivia asiakkaitamme”, sanoo Harri Päiväniemi, STARK Suomen toimitusjohtaja.

Christoffer Sjøqvist, CVC:n johtaja lisää: ”Olemme seuranneet STARK Groupia tarkasti useita vuosia. Olemme olleet erittäin vaikuttuneita yhtiön liiketoiminnan kehityksestä ja ihmisistä toiminnan takana. Odotamme innolla, että pääsemme aloittamaan yhteistyön Søren P. Olesenin ja hänen tiiminsä kanssa, ja vahvistamaan yhtiön kasvua entisestään.”

Kaupan voimaantulo edellyttää tavanomaisten ehtojen täyttymistä ja viranomaishyväksyntöjä, ja se odotetaan saatavan päätökseen vuoden 2021 toisella vuosineljänneksellä. Kauppahintaa tai muita kaupan ehtoja ei julkisteta.

Lisätietoja antaa:
Harri Päiväniemi, toimitusjohtaja, STARK Suomi Oy, puh. 040 643 1800

Alkuperäinen, englanninkielinen lehdistötiedote.

STARK konserni lyhyesti:

STARK konserni on johtava rakentamisen ammattilaisten rakennustarvikeliike Pohjoismaissa ja Saksassa. STARK konsernilla on 10 000 työntekijää viidessä eri maassa, joiden kanssa se palvelee noin 235 000 asiakasta.

STARK Suomi lyhyesti:

Meitä Starkissa yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Olemme saaneet palvella suomalaista rakentajaa jo yli 150 vuotta.Starkilla on noin 1000 työntekijää sekä valtakunnallinen 26 myymälän myymäläverkosto ja verkkokauppa, jotka palvelevat asiakkaita ajasta ja paikasta riippumatta ympäri Suomen.

CVC Capital Partners lyhyesti:

Vuonna 1981 perustettu CVC on maailman johtava pääomasijoitusyhtiö, jolla on maailmanlaajuinen verkosto ja yli 550 työntekijää Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa.

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Olemme palvelleet suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia.

STARK laajentaa aukioloaikansa ympärivuorokautiseksi Oulussa - Uudistettu 24/7 avataan tänään21.1.2021 13:01:19 EETTiedote

Suomen johtava ammattilaisten rakennustarvikeketju STARK avaa tänään Ouluun ympäri vuorokauden auki olevan, uudistetun liikkeen. STARK Nonstop –nimellä kulkeva myymäläkonsepti noutopihoineen palvelee rakentavaa asiakasta entistä sujuvammin, ja tarjoaa joustavan, kellonajasta riippumattoman asiointimahdollisuuden. Starkin ensimmäinen Nonstop avattiin viime keväänä Vantaan Petikossa.

Yksinpurjehtija Ari Huusela ja Imoca STARK starttaavat sunnuntaina maailman vaativimpaan purjehduskilpailuun6.11.2020 14:41:44 EETUutinen

Ensimmäisenä suomalaisena ja pohjoismaalaisena maailman vaativimpaan yksinpurjehtijoiden valtamerikilpailuun päässeen Ari Huuselan unelman toteutuminen on lähellä. Siviilissä lentokapteenina toimiva Huusela on määrätietoisesti ja sinnikkäästi kulkenut kohti unelmaansa yli kolmen vuoden ajan. Neljän vuoden välein purjehdittava Vendée Globe starttaa tulevana sunnuntaina 8. marraskuuta Ranskan Les Sables d’Olonnesta.