CVC Capital Partners Fund VII:stä STARK Groupin uusi sijoittaja

EU:n kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet CVC Capital Partners Fund VII:n ostotarjouksen STARK Groupista ja yrityskauppa on saatettu tänään päätökseen. Kaupasta ilmoitettiin alun perin 8. tammikuuta 2021.

Euroopan komissio hyväksyi kaupan 30. huhtikuuta 2021, ja STARK Groupin 100% omistusoikeus on siirtynyt tänään CVC:lle. STARK Groupin ja sen suomalaisen tytäryhtiön STARK Suomi Oy:n omisti vuodesta 2018 lähtien Lone Star Funds.

"Olemme erittäin tyytyväisiä päästessämme jatkamaan CVC:n kanssa matkaa, jonka jo aloitimme yhdessä Lone Starin kanssa. Yhteistyömme Lone Starin kanssa oli erinomaista, ja he olivat merkittävässä roolissa mahdollistamassa konsernin viime vuosien vahvan kehityksen”, sanoo STARK Groupin toimitusjohtaja Søren P. Olesen ja jatkaa:

”Näemme edelleen laajentumismahdollisuuksia, niin kasvamalla orgaanisesti kuin tekemällä lisäarvoa tuottavia yrityskauppoja markkinoilla, joilla jo toimimme. Tunnemme CVC:n erittäin hyvin ja uskomme hyötyvämme heidän alan asiantuntemuksestaan ja strategisista näkemyksistään. Heillä on vahva tahto kehittää STARK-konsernia edelleen, joten en voisi kuvitella meille parempaa omistajaa.”

”CVC:n omistuksessa on hyvä jatkaa strategiamme toteutusta, joka on jo osoittanut vahvuutensa. Keskitymme jatkossakin palvelemaan erityisesti ammattimaisesti rakentavia ja remontoivia asiakkaitamme. Osana STARK-konsernia pystymme hyödyntämään vahvaa ostovoimaamme kotimaisten asiakkaidemme parhaaksi. Se on merkittävä etu erityisesti tällaisena aikana, jolloin keskeisissä tuoteryhmissä on niukkuutta”, sanoo Harri Päiväniemi, STARK Suomen toimitusjohtaja.

Christoffer Sjøqvist, CVC:n johtaja lisää: ”Olemme seuranneet STARK Groupia tiiviisti useita vuosia, ja olleet erittäin vaikuttuneita yhtiön liiketoiminnan kehityksestä ja ihmisistä toiminnan takana. Odotamme innolla, että pääsemme aloittamaan yhteistyön Søren P. Olesenin ja hänen tiiminsä kanssa, ja vahvistamaan yhtiön kasvua entisestään.”

STARK-konserni on kasvanut viime vuosina voimakkaasti sekä yrityskaupoilla että orgaanisesti. Nykyisin STARK Group on johtava ammattilaisten rakennustarvikkeiden jakelija Pohjoismaissa ja Saksassa. Konsernilla on 10 000 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Tanskassa. Yhtiö palvelee noin 235 000 ammattimaisesti rakentavaa asiakasta Suomessa, Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa. Suomessa Starkilla on 26 liikettä ja noin 1000 työntekijää.

Terhi Jokinen, viestintäjohtaja, STARK Suomi, p. 040 566 1000

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Olemme palvelleet suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme, jakelukeskuksemme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia.

STARK valitsi Jackon Finlandin vuoden vahvimmaksi yhteistyökumppaniksi14.10.2021 09:00:38 EEST | Tiedote

Stark valitsi vuoden 2021 vahvimmaksi yhteistyökumppanikseen eristevalmistaja Jackon Finlandin. Vuosittain jaettava huomionosoitus julkistettiin Starkin yhteistyökumppanipäivässä 13.10. Huomionosoituksen vastaanotti Jackon Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tommi Palomäki. Kunniamaininnat hyvästä yhteistyöstä menivät sahayhtiö Ha-Sa Oy:lle ja kivivillaeristevalmistaja Rockwool Oy:lle.

Starkin ja Kiekko-Espoon työ vahvemman naisjääkiekon puolesta jatkuu11.9.2021 15:49:17 EEST | Tiedote

Starkin naisjaosto ja Kiekko-Espoon naisten liigajoukkue jatkavat yhteistyötään. Kumppanuuden jatko julkistettiin tänään Naisten Liigan kauden avausottelussa Espoon Tapiolassa. Starkin tavoitteena on rohkaista naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä ja nostaa naisten osuutta rakentamisen toimialalla. Samalla tavoin naisjääkiekko tähtää houkuttelevuuden lisäämiseen – niin pelaaja- kuin katsojamäärissä. Muutos luodaan sitkeällä työllä ja vahvan yhteistyön kautta.

STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä sujuvampaa linjasaneerauksen tavaralogistiikkaa7.9.2021 15:31:35 EEST | Uutinen

Rakennustarvikeketju STARK ja Fira kehittävät yhteistyössä Firan tavaralogistiikkaa Pohjois-Haagassa sijaitsevassa mittavassa linjasaneerauskohteessa, tavoitteena sujuvampi rakentaminen. Rakennusliike Fira panostaa laadukkaaseen suoritukseen ja pitävään aikatauluun linjasaneerausurakoissaan. Yhteinen pilottihanke hyödyntää digitaalisia ratkaisuja, joilla järkeistetään tavaralogistiikkaa ja helpotetaan asentajan työtä, ja samalla edistetään työmaan tehokkuutta.