Dags för nya perspektiv på social- och hälsovårdsreformen!

Tredje sektorn har knappt uppmärksammats alls i den polariserade sotedebatt som handlat om tunga förvaltningsstrukturer och rädsla för vårdjättar. Ändå har tredje sektorn historiskt varit den nyskapande - från mödra- och barnrådgivning till vård av papperslösa. Valfriheten skapar nya möjligheter - och den tredje sektorn kan bidra med både hög kompetens och engagerande frivilligarbete. Varför inte tänka nytt!

Folkhälsan bjuder in alla debattglada och hungriga till en

Brunch i Björneborg

Torsdag 13.7.2017 kl. 11-13

Mikaelsgården, Mikonkatu 20-22

Det blir musik, mat - och diskussioner utan bismak.

Redaktör Baba Lybeck leder en diskussion om hur vi kan byta perspektiv. Medverkande är Siv Sandberg och Mats Brommels, forskare i kommunalförvaltning respektive vård- och omsorgsmanagement, och verksamma som förtroendevalda i Folkhälsan. Markus Österlund, Folktingssekreterare för Folktinget har bevakat reformen genom dess olika skeden.

Camilla Westerlund
kommunikationschef