Danske Bank A/S, Suomen sivuliike

Danske Bank ja pankin asiakkaat tukevat SOS-Lapsikylän toimintaa – asiakkaat pääsevät vaikuttamaan lahjoituksen suuruuteen

Jaa
Danske Bank ja SOS-Lapsikylä jatkavat yhteistyötään. Pankki lahjoittaa euron jokaisesta pankin asiakkaasta, joka lataa käyttöönsä uuden mobiilipankin ja Danske ID -tunnistussovelluksen. Suurimmillaan lahjoitus on 250 000 euroa.

Danske Bankin asiakkaat voivat tukea SOS-Lapsikylän toimintaa lataamalla käyttöönsä pankin uuden mobiilipankin ja Danske ID -tunnistussovelluksen. Pankki lahjoittaa jokaista molemmat sovellukset ladannutta asiakastaan kohden euron.

Lahjoitus tukee SOS-Lapsikylän toimintaa. SOS-Lapsikylä on lastensuojelun ja lapsiperheiden varhaisen tuen asiantuntija ja palvelujärjestelmän uudistaja.

”Köyhyydestä johtuva eriarvoistuminen on edelleen yksi aikamme vaikeimmista ongelmista ja sillä on selkeä yhteys lastensuojelun asiakkuuteen. 150 000 suomalaislasta elää köyhyydessä. Perheissä on monenlaisia haasteita: työttömyyttä, päihde- ja mielenterveysongelmia sekä sosiaalisia ongelmia. Liian monet vanhemmat uupuvat ongelmiensa vuoksi ja lapset ryhtyvät kantamaan aikuisten huolia”, kertoo SOS-Lapsikylän viestintä- ja varainhankintajohtaja Leena Poutanen ja jatkaa:

”Hyvinvoinnin perusta rakentuu lasten ja nuorten arjessa, jota tämän hetken palvelut eivät riittävästi tue. Lahjoitus mahdollistaa meille kehittämistyötä, jonka tuloksena pystymme auttamaan perheitä nykyistä varhaisemmassa vaiheessa, ennen ongelmien kasautumista.”

Lahjoitus on jatkoa Danske Bankin ja SOS-Lapsikylän aiemmalle yhteistyölle. Danske Bank on tehnyt sijoituslahjanlupauksen kymmenelle SOS-Lapsikylän kanssa yhteistyössä valitulle lapselle, jotta heillä olisi aikuistuessaan tasapuolisemmat eväät itsenäiseen elämään ja unelmiensa tavoitteluun.

Lahjoitukset ovat osa Danske Bankin Taloudellinen mielenrauha kuuluu kaikille -hanketta, joka pyrkii tarjoamaan suomalaisille välineitä ja itsevarmuutta taloudellisen mielenrauhan löytämiseen sekä herättelemään yhteiskunnallista keskustelua tärkeästä aiheesta.

Taloudellinen mielenrauha kuuluu kaikille

Danske Bank haluaa tukea suomalaisten taloudellista mielenrauhaa. Pankin maajohtaja Leena Vainiomäen mukaan lahjoitukset ovat tapa keskustella suomalaisten lasten erilaisista lähtökohdista.

”Yksi lahjoitus ei ratkaise ongelmia, mutta voi nostaa niitä esille. Olen iloinen, että asiakkaamme voivat olla mukana tukemassa SOS-Lapsikylän toimintaa. Toivottavasti se herättää pohtimaan, miten omaa ja muiden taloudellista mielenrauhaa voi rakentaa”, Vainiomäki sanoo.

Hankkeen kimmokkeena olivat ensimmäisen kerran vuonna 2018 julkistetun Taloudellinen mielenrauha -tutkimuksen päälöydökset; suomalaisilla on matalampi taloudellinen mielenrauha kuin muilla pohjoismaalaisilla, kolmannes suomalaisista on vähintään viikoittain huolissaan siitä saako rahansa riittämään sekä se, että lähes puolet suomalaisista ei usko mahdollisuuksiinsa vaurastua.

Danske Bankin uusi mobiilipankki ja Danske ID -sovellus ovat nyt ladattavissa sovelluskaupoista. Danske ID -sovellus nopeuttaa pankin asiakkaiden kirjautumista pankin palveluihin ja tunnistautumista muihin palveluihin.

Tietoa Danske ID -sovelluksesta

Danske ID on mobiililaitteeseen ladattava tunnistussovellus, jolla voi ketterästi kirjautua ja tunnistautua verkkopankkiin ja muihin tunnistautumista vaativiin palveluihin.

Danske ID -tunnistussovelluksella voi kirjautua ja tunnistautua verkkopankkiin helposti ja nopeasti. Sovelluksella voi tunnistautua myös muiden palveluntarjoajien pankkitunnuksia vaativiin verkkopalveluihin ja käyttää verkkomaksamisessa.

Sovellus on turvakorttia turvallisempi muun muassa siten, että kortista joku voi ottaa kuvan huomaamattasi, kun taas aktivoitua sovellusta ei ole mahdollista kopioida. Lisäksi sovelluksen avaaminen on suojattu PIN-koodilla, sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella, joten sovellusta ei voi käyttää, vaikka ulkopuolinen saisi puhelimen käsiinsä.

Sovelluksen voi ladata älypuhelimeen sovelluskaupasta, josta sen löytää hakusanalla Danske ID. Sovelluksen on ladannut Suomessa yli 132 000 Danske Bankin asiakasta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sara Anttila, Viestintäpäällikkö, Danske Bank, 050 564 1713 sara.anttila@danskebank.fi


Leena Poutanen, Viestintä- ja varainhankintajohtaja, SOS-Lapsikylä, 040 570 8298
leena.poutanen@sos-lapsikyla

Tietoja julkaisijasta

Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
Televisiokatu 1
00075 DANSKE BANK

010 546 0000https://danskebank.fi

Danske Bank on Suomen kolmanneksi suurin pankki, joka tarjoaa noin miljoonalle suomalaiselle kotitaloudelle, yritykselle ja instituutiolle palveluita laajan asiantuntemuksen sekä innovatiivisten digitaalisten ratkaisujen avulla. Danske Bank A/S, Suomen sivuliike on osa pohjoismaista Danske Bank -konsernia. 

Danske Bank on pohjoismainen yleispankki, jolla on vahvat alueelliset juuret ja tiivis yhteys ympäröivään maailmaan. Danske Bank -konsernin pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Kööpenhaminassa. danskebank.fi

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Danske Bank A/S, Suomen sivuliike

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye