Dave Grohlin kauan odotettu omaelämäkerta on rehellinen muotokuva karismaattisesta rokkarista

Foo Fighters -yhtyeen nokkamies Dave Grohl kertoo Tositarinoita-kirjassaan elämästään rentoon ja humoristiseen tyyliinsä. Grohlia pidetään pidetty yhtenä viime vuosikymmenien vaikutusvaltaisimmista rockmuusikoista.

Nirvanassa ja Foo Fightersissa maailmanmaineeseen noussut Dave Grohl syntyi Ohiossa ja kasvoi Virginiassa. Hän aloitti kitaran soiton 12-vuotiaana, ja lukioikäisenä hän siirtyi rumpuihin, joiden soittamisen hän opetteli itse musiikkia kuuntelemalla. Varsinaisen muusikon uransa Grohl aloitti Scream-nimisessä punkyhtyeessä, mutta suuren yleisön tuntemaksi hän tuli liityttyään Nirvanaan juuri ennen sen läpimurtoa vuonna 1991.

Tositarinoita on kokoelma hetkistä Grohlin elämän varrelta. Se on rehellinen muotokuva poikkeuksellisesta elämäntarinasta, joka kuitenkin koostuu tavallisista eletyn elämän hetkistä. Grohl kertoo muun muassa rakkaudestaan musiikkiin ja muusikkoystäviinsä, suhteestaan kotikaupunkiinsa Springfieldiin, isyydestään sekä urastaan Nirvanassa ja Foo Fightersissa. Kirja perustuu Grohlin Instagramissa julkaisemiin omaelämäkerrallisiin tarinoihin, mutta sisältää myös paljon ennen julkaisematonta materiaalia.

David Eric Grohl (s. 1969) on amerikkalainen muusikko, laulaja ja lauluntekijä. Hän toimi Nirvanan rumpalina ja sen hajottua perusti Foo Fighters -yhtyeen vuonna 1994. Grohl on toiminut myös rumpalina Them Crooked Vultures -yhtyeessä, jonka perustajajäseniin hän kuuluu.

Dave Grohl: Tositarinoita
Alkuteos The Storyteller | Suomentanut Simo Liikanen
448 sivua | Saatavana painettuna, e- ja äänikirjana

Arvostelukappaleet: info@bazarkustannus.fi

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

Bazarin kevään 2022 uutuuskirjojen luettelo on julkaistu3.11.2021 09:10:00 EET | Tiedote

Tänään ilmestyvä Bazar Kustannuksen kevätluettelo sisältää jälleen monipuolisen valikoiman kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta. Kevään kiinnostaviin kaunokirjoihin kuuluu muun muassa kolme kotimaista esikoisromaania, Christian Rönnbackan uuden dekkarisarjan aloitusosa, kaksi uutta romaania menestyskirjailija Lucinda Rileylta sekä Hillary Rodham Clintonin ja Louise Pennyn poliittinen trilleri. Lenita Airisto kannustaa uutuuskirjassaan kaikkia naisia raivaamaan rohkeasti tietään kohti tasa-arvoisempaa elämää. Ajankohtaisten tietokirjojen aiheina ovat myös muun muassa Aleksei Navalnyi, QAnon-kultti, Alicia Keys sekä hyvinvointi etä- ja hybriditöissä. Kevään 2022 julkaisuluettelo kattaa tammi–kesäkuussa ilmestyvät uutuuskirjat, e-kirjat, äänikirjat ja pokkarit. Katalogi on julkaistu myös Issuu-palvelussa.

Juha Vuorinen siirtyy Bazarin kirjailijaksi – DikDek-kirjasarja saa jatkoa 202226.10.2021 11:40:36 EEST | Tiedote

Yli 30 kirjaa oman kustantamonsa kautta julkaisseesta Juha Vuorisesta tulee Bazar Kustannuksen kirjailija. Bazar julkaisee Vuorisen seuraavat DikDek-romaanit, joista ensimmäinen ilmestyy kesällä 2022. DikDek-sarjaa lähdetään viemään myös Saksan markkinoille äänikirjoina. Tehdyn sopimuksen myötä koko Vuorisen aiempi kirjallinen tuotanto siirtyy Diktaattori Oy:ltä Werner Söderström Osakeyhtiön omistamalle Bazarille.