Demarinaiset tukee Sanna Marinia SDP:n pääministeriehdokkaaksi

Pääministeri Rinteen hallituksen eron jälkeen, olemme tilanteessa, jossa SDP:n on valittava uusi pääministeriehdokas. Ehdolla on kaksi osaavaa ehdokasta. Demarinaiset tukee SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marinia puolueen pääministeriehdokkaaksi.

Marin on osoittanut kykynsä toimia haastavissa tilanteissa jo alkuvuodesta, toimiessaan puheenjohtaja Rinteen sijaisena eduskuntavaalikampanjoinnin alkaessa. Marinin vahva osaaminen liikenne- ja viestintäministerinä edesauttaa pääministerin vaativassa roolissa. Lisäksi Marin on kerännyt kiitettävän määrän ääniä molemmissa eduskuntavaaleissa Pirkanmaalta. Tampereella hän on johtanutasiantuntevasti ja määrätietoisesti Tampereen kaupunginvaltuustoa.

Marin on kerännyt viime päivien mielipidemittauksissa kannatusta SDP:n jäseniltä. Hän on Helsingin Sanomien kyselyn mukaan myös selkeä kansan suosikki Suomen seuraavaksi pääministeriksi.

”Marin on oikeudenmukainen, määrätietoinen ja tulevaisuusorientoitunut poliitikko. Tasa-arvo, yhdenvertaisuus, ihmisoikeudet ja kestävän kehityksen tavoitteet ovat hänelle sosialidemokratian kulmakiviä.

On tietysti selvää, että SDP:n puoluevaltuustolla on tässä asiassa täysi päätösvalta. Naisliittona haluamme silti osoittaa tukemme tässä tilanteessa. Uskomme, että Marinin johdolla pystymme toteuttamaan inhimillistä, eteenpäin katsovaa politiikkaa, jossa uskalletaan linjata yhteistä tulevaisuutta aina 2030-luvulle ja siitä eteenpäin,” Demarinaisten puheenjohtaja Tytti Tuppurainen korostaa.

Demarinaisten hallitus 5.12.2019

Oppivelvollisuuden pidentäminen on yksi aikamme suurimmista tasa-arvoteoista10.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Jokainen vanhempi ja kasvattaja toivoo jälkikasvulleen vain parasta. Haluamme taata lapsellemme mahdollisimman turvallisen tien tasapainoiseen elämään. Yksi keskeisimmistä lasten ja nuorten elämää tasapainottavista ja turvaa tuovista elementeistä on koulu. Koronasta johtuvana etäaikana olemme huomanneet, miten merkittävä asema koulunkäynnillä on nuorten elämässä. Tasa-arvoinen, maksuton koulutus tarjoaa jokaiselle lähtökohdista riippumatta samanarvoisen koulutuksen ja avaimet oman elämän rakentamiseen.

Demarinaiset: Koti ei ole kaikille turvallinen paikka – tasa-arvo on turvattava myös poikkeusaikana29.4.2020 16:03:52 EESTTiedote

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilan vuoksi koti on saanut yhä merkittävämmän aseman ihmisten arjessa. Koti ei kuitenkaan ole kaikille turvallisin paikka, ja etäaikana riski joutua lähisuhdeväkivallan uhriksi on kasvanut huomattavasti. Kun poikkeustila pakottaa ihmiset pysymään kotona, pahimmassa tapauksessa koti saattaa muuttua vankilanomaiseksi paikaksi.