Demarinuoret: Mikkel Näkkäläjärvi jatkaa Demarinuorten puheenjohtajana

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVII liittokokous on valinnut Mikkel Näkkäläjärven jatkamaan Demarinuorten puheenjohtajana liittokokouskauden 2018-2020. Näkkäläjärvi voitti vastaehdokkaansa Leo Sammallahden äänin 133-10.

Mikkel Näkkäläjärvi valittiin jatkokaudelle Demarinuorten puheenjohtajaksi. Kuva: Pekko Korvuo.

Näkkäläjärvi on 27-vuotias opiskelija Lapin yliopistosta, rovaniemeläinen kaupunginvaltuutettu ja Euroopan alueiden komitean jäsen. Hän on toiminut Demarinuorten puheenjohtajana toukokuusta 2016 lähtien.

“On suuri kunnia saada jatkaa Demarinuorten luotsaamista. Tuleva liittokokouskausi tulee olemaan todella merkityksellinen muun muassa edessä siintävien eduskunta- ja eurovaalien sekä mahdollisten maakuntavaalien takia. Demarinuoret tulee tekemään kaikkensa, jotta SDP voittaa vaalit ja nuoret ehdokkaat menestyvät vaaleissa. Liittokokouskauden huipentaa vuoden 2020 puoluekokous, jonka on oltava todellinen nuorten esiinmarssi ja sosialidemokraattisen nuorisoliikkeen voimannäyttö. SDP:n ja Suomen uudistaminen jatkuu”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi linjaa.

“Seuraavan Suomen hallituksen on laitettava uusi vaihde silmään Suomen uudistamisessa! Suomi tarvitsee sosiaaliturvauudistuksen, perhevapaiden uudistuksen sekä laajan veroreformin. Samalla on otettava aloitteellisempi ote Euroopan Unionin uudistamisessa. Suomen on päästä takaisin EU:n ytimiin ja päättäviin pöytiin”, Näkkäläjärvi vaatii.