Demarinuoret: Mikkel Näkkäläjärvi jatkaa Demarinuorten puheenjohtajana

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVII liittokokous on valinnut Mikkel Näkkäläjärven jatkamaan Demarinuorten puheenjohtajana liittokokouskauden 2018-2020. Näkkäläjärvi voitti vastaehdokkaansa Leo Sammallahden äänin 133-10.

Mikkel Näkkäläjärvi valittiin jatkokaudelle Demarinuorten puheenjohtajaksi. Kuva: Pekko Korvuo.

Näkkäläjärvi on 27-vuotias opiskelija Lapin yliopistosta, rovaniemeläinen kaupunginvaltuutettu ja Euroopan alueiden komitean jäsen. Hän on toiminut Demarinuorten puheenjohtajana toukokuusta 2016 lähtien.

“On suuri kunnia saada jatkaa Demarinuorten luotsaamista. Tuleva liittokokouskausi tulee olemaan todella merkityksellinen muun muassa edessä siintävien eduskunta- ja eurovaalien sekä mahdollisten maakuntavaalien takia. Demarinuoret tulee tekemään kaikkensa, jotta SDP voittaa vaalit ja nuoret ehdokkaat menestyvät vaaleissa. Liittokokouskauden huipentaa vuoden 2020 puoluekokous, jonka on oltava todellinen nuorten esiinmarssi ja sosialidemokraattisen nuorisoliikkeen voimannäyttö. SDP:n ja Suomen uudistaminen jatkuu”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi linjaa.

“Seuraavan Suomen hallituksen on laitettava uusi vaihde silmään Suomen uudistamisessa! Suomi tarvitsee sosiaaliturvauudistuksen, perhevapaiden uudistuksen sekä laajan veroreformin. Samalla on otettava aloitteellisempi ote Euroopan Unionin uudistamisessa. Suomen on päästä takaisin EU:n ytimiin ja päättäviin pöytiin”, Näkkäläjärvi vaatii.

Demarinuoret tavoittelee 5 nuorta kansanedustajaa ja yhtä nuorta MEPiä vuoden 2019 vaaleissa10.6.2018 14:56Tiedote

Demarinuorten liittokokous on asettanut tavoitteita liittokokouskaudelle 2018-2020. Demarinuorten tavoitteena on saada SDP:n eduskuntaryhmään viisi alle 32-vuotiasta kansanedustajaa ja europarlamenttiin yksi alle 32-vuotias MEP. Mahdollisissa maakuntavaaleissa tavoitteena on, että SDP:n ehdokkaista vähintään kymmenen prosenttia on alle 32-vuotiaita ja nuorten ehdokkaiden keräämän äänimäärän on oltava vähintään kymmenen prosenttia kaikkien SDP:n ehdokkaiden yhteenlasketusta äänimäärästä.

Demarinuoret: Raiskauslainsäädäntö on uudistettava - Demarinuoret tukee Suostumus 2018 -kampanjaa10.6.2018 14:20Tiedote

Demarinuoret vaatii raiskauksen määritelmän muuttamista jokaisen ihmisten itsemääräämisoikeutta kunnioittavaksi. Suomen lainsäädäntö on edelleen puutteellinen itsemääräämisoikeuden toteutumisen näkökulmasta. Raiskaus on tulevaisuudessa määriteltävä suostumuksen puutteen eikä käytetyn väkivallan tai sen uhan kautta. Demarinuoret antaa täyden tukensa 5.6.2018 alkaneelle Suostumus2018-kansalaiskampanjalle.

Demarinuoret: EK:n ehdotus lomien leikkaamisesta on vastuuton18.5.2018 09:41Tiedote

Demarinuoret tyrmää Elinkeinoelämän keskusliiton ehdotuksen leikata ihmisten lomia. Elinkeinoelämän keskusliitto ehdottaa ihmisten lomaoikeuksien heikentämistä entisestään. Ehdotus on vastuuton ja vaikeuttaisi entisestään monien työelämässä uupumusta kokevien työntekijöiden tilannetta entisestään. Ihmiset arvostavat tutkitusti paljon vapaa-aikaa ja epävarmassa työelämässä ihmisillä on oltava oikeus kunnollisiin lomiin.