Demarinuoret: Mikkel Näkkäläjärvi jatkaa Demarinuorten puheenjohtajana

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVII liittokokous on valinnut Mikkel Näkkäläjärven jatkamaan Demarinuorten puheenjohtajana liittokokouskauden 2018-2020. Näkkäläjärvi voitti vastaehdokkaansa Leo Sammallahden äänin 133-10.

Mikkel Näkkäläjärvi valittiin jatkokaudelle Demarinuorten puheenjohtajaksi. Kuva: Pekko Korvuo.

Näkkäläjärvi on 27-vuotias opiskelija Lapin yliopistosta, rovaniemeläinen kaupunginvaltuutettu ja Euroopan alueiden komitean jäsen. Hän on toiminut Demarinuorten puheenjohtajana toukokuusta 2016 lähtien.

“On suuri kunnia saada jatkaa Demarinuorten luotsaamista. Tuleva liittokokouskausi tulee olemaan todella merkityksellinen muun muassa edessä siintävien eduskunta- ja eurovaalien sekä mahdollisten maakuntavaalien takia. Demarinuoret tulee tekemään kaikkensa, jotta SDP voittaa vaalit ja nuoret ehdokkaat menestyvät vaaleissa. Liittokokouskauden huipentaa vuoden 2020 puoluekokous, jonka on oltava todellinen nuorten esiinmarssi ja sosialidemokraattisen nuorisoliikkeen voimannäyttö. SDP:n ja Suomen uudistaminen jatkuu”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi linjaa.

“Seuraavan Suomen hallituksen on laitettava uusi vaihde silmään Suomen uudistamisessa! Suomi tarvitsee sosiaaliturvauudistuksen, perhevapaiden uudistuksen sekä laajan veroreformin. Samalla on otettava aloitteellisempi ote Euroopan Unionin uudistamisessa. Suomen on päästä takaisin EU:n ytimiin ja päättäviin pöytiin”, Näkkäläjärvi vaatii.

Euroopan Demarinuorten liittokokous Suomeen keväällä 201925.11.2018 12:36Tiedote

Euroopan Demarinuorten valtuusto päätti lauantaina kokouksessaan Itävallassa, että Euroopan Demarinuorten seuraava liittokokous järjestetään Helsingissä. 29.-30.3.2019 Suomeen saapuu yli 250 nuorta sosialidemokraattia lähes 40 eri maasta. Kokous on suurin Suomessa pidettävä kansainvälinen poliittisen nuorisojärjestön tapahtuma 2010-luvulla. “On suuri kunnia saada yli 250 eurooppalaista kollegaa Suomeen keskustelemaan Euroopan tulevaisuudesta juuri eurovaalien alla. Vuosi 2019 on todellinen Eurooppa-politiikan supervuosi, koska eurovaalien lisäksi järjestetään eduskuntavaalit, joissa päätetään Suomen Eurooppa-politiikan suunta ja heinäkuusta 2019 Suomi aloittaa EU-puheenjohtajamaana. Suomella ja SDP:lla on loistava tilaisuus ottaa johtajuus siitä, että Euroopasta tehdään ilmastonmuutoksen torjumisen suurvalta ja voimakas demokratian puolestapuhuja”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi toteaa. “Euroopan suurimpana puoluepoliittisena nuorisojärjestönä olemme aktiivinen osa Eur

Demarinuoret: Perintövero on Suomen parhaita veroja ja sitä tarvitaan jatkossakin!11.10.2018 14:33Tiedote

Eduskunnassa keskustellaan tänään kansalaisaloitteesta perintö- ja lahjaveron poistamiseksi. Demarinuoret eivät kannata kansalaisaloitetta ja kehottavat eduskuntaa äänestämään kansalaisaloitteen hylkäämisen puolesta. Perintöveroa pitäisi sen sijaan korottaa hillitysti enimmillään 40 %:iin, lisätä perintöveron progressiivisuutta sekä poistaa perintöveron sukupolvenvaihdoshuojennus. Perintöveron maksuaikoja on myös paikallaan joustavoittaa.