Demarinuoret tuomitsee fasismin ja kieltäytyy yhteistyöstä Perussuomalaisten nuorten kanssa

Demarinuoret tarttuu Keskustanuorten ja Keskustaopiskelijoiden haasteeseen ja tuomitsee suomalaista kansanvallan kivijalkaa nakertavan fasismin. Demarinuoret kieltäytyy kaikesta yhteistyöstä Perussuomalaiset nuoret ry:n kanssa niin kauan kuin järjestö ja sen toimijat eivät ole kaikessa toiminnassaan sitoutunut demokratian ja ihmisoikeuksien kunnioittamiseen.

“On käsittämätöntä, että eduskuntapuolue Perussuomalaisten nuorisojärjestön johtotehtävissä toimii henkilö, joka kertoo olevansa fasisti. Vielä käsittämättömämmäksi asian tekee se, että järjestön puheenjohtaja ei suostu tuomitsemaan tällaisia puheita. Se kertoo paljon siitä millaisesta järjestöstä puhutaan Perussuomalaisten nuorten kohdalla. On hyvä muistaa miten fasismia toteutettiin Mussolinin Italiassa. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa irtisanoutua tällaisesta ajattelusta.”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi toteaa.

“Työväenliike on aina taistellut fasismia ja ääriliikkeitä vastaan ja puolustanut ihmisten yhtäläisiä oikeuksia. Niin teemme nytkin ja niin tulemme tekemään tulevaisuudessakin. Sen vuoksi olemme päättäneet kieltäytyä kaikenlaisesta yhteistyöstä Perussuomalaisten nuorten kanssa kunnes järjestö ja sen toimijat sitoutuvat kaikessa toiminnassaan demokratian ja ihmisoikeuksien kunnioittamiseen”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi päättää.

Lisätiedot:

Mikkel Näkkäläjärvi

mikkel.nakkalajarvi@demarinuoret.fi

Hallituspuolueiden nuoriso- ja opiskelijajärjestöt: Ei lukukausimaksuille - myös kansainvälisiä opiskelijoita koskevista maksuista on luovuttava!9.5.2020 11:08:35 EESTTiedote

Vesa Vihriälän johtama selvitysryhmä ehdottaa raportissaan lukukausimaksuja kaikille opiskelijoille. Hallituspuolueiden nuoriso- ja opiskelijajärjestöt tyrmäävät ehdotuksen. Hallituspuolueiden nuoriso- ja opiskelijajärjestöt vaativat myös, että nykyisistä EU- ja ETA-alueiden ulkopuolelta tulevia opiskelijoita koskevista lukukausimaksuista luovutaan.

Demarinuoret: Unkari on erotettava EU:sta!2.4.2020 08:57:19 EESTTiedote

Euroopan unionin tuomioistuin antaa tänään ratkaisunsa siitä, rikkoivatko Puola, Unkari ja Tshekki EU-lainsäädäntöä. Aiemmin tällä viikolla saimme lukea murheellisia uutisia siitä, että Unkarin hallitus ja pääministeri Orbán keskittävät valtaa itselleen. Parlamentin päätöksellä Unkarista tuli yhdessä hetkessä käytännössä diktatuuri. Unkarin hallitus ajaa myös lakia, jolla maan kunnat otetaan hallituksen kontrolliin. Demarinuoret vaatii toimien aloittamista Unkarin EU-jäsenyyden jäädyttämiseksi ja Unkarin EU-tukien lakkauttamiseksi.