Demarinuoret vastasi hallitustunnustelija Antti Rinteelle

Hallitustunnustelija Antti Rinne on pyytänyt puolueilta vastauksia esittämiinsä kysymyksiin hallitusneuvottelujen kokoonpanon selvittämiseksi. Demarinuoret päätti julkaista omat vastauksensa hallitustunnustelijan kysymyksiin ja haastaa muut poliittiset nuoriso- ja opiskelijajärjestöt samaan, jotta myös nuorten ääni, ideat ja vaihtoehdot kuuluisivat hallituksenmuodostamisprosessissa.

“Rinteen kysymyspatteristossa nousee esiin kaikki aikamme ja tulevien sukupolvien kannalta keskeisimmät yhteiskunnalliset kysymykset. Suomeen tarvitaan kestävän kehityksen hallitus, joka lähtee määrätietoisesti rakentamaan Suomesta päästötöntä hyvinvointivaltiota, aktiivista kansainvälistä toimijaa ja ihmisoikeuksien mallimaata, missä kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi vaatii.

Kaikki Demarinuorten vastaukset hallitustunnustelija Rinteen kysymyksiin löytyvät täältä.