Demarinuoret vastasi hallitustunnustelija Antti Rinteelle

Hallitustunnustelija Antti Rinne on pyytänyt puolueilta vastauksia esittämiinsä kysymyksiin hallitusneuvottelujen kokoonpanon selvittämiseksi. Demarinuoret päätti julkaista omat vastauksensa hallitustunnustelijan kysymyksiin ja haastaa muut poliittiset nuoriso- ja opiskelijajärjestöt samaan, jotta myös nuorten ääni, ideat ja vaihtoehdot kuuluisivat hallituksenmuodostamisprosessissa.

“Rinteen kysymyspatteristossa nousee esiin kaikki aikamme ja tulevien sukupolvien kannalta keskeisimmät yhteiskunnalliset kysymykset. Suomeen tarvitaan kestävän kehityksen hallitus, joka lähtee määrätietoisesti rakentamaan Suomesta päästötöntä hyvinvointivaltiota, aktiivista kansainvälistä toimijaa ja ihmisoikeuksien mallimaata, missä kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi vaatii.

Kaikki Demarinuorten vastaukset hallitustunnustelija Rinteen kysymyksiin löytyvät täältä.

Hallituspuolueiden nuoriso- ja opiskelijajärjestöt: Ei lukukausimaksuille - myös kansainvälisiä opiskelijoita koskevista maksuista on luovuttava!9.5.2020 11:08:35 EESTTiedote

Vesa Vihriälän johtama selvitysryhmä ehdottaa raportissaan lukukausimaksuja kaikille opiskelijoille. Hallituspuolueiden nuoriso- ja opiskelijajärjestöt tyrmäävät ehdotuksen. Hallituspuolueiden nuoriso- ja opiskelijajärjestöt vaativat myös, että nykyisistä EU- ja ETA-alueiden ulkopuolelta tulevia opiskelijoita koskevista lukukausimaksuista luovutaan.

Demarinuoret: Unkari on erotettava EU:sta!2.4.2020 08:57:19 EESTTiedote

Euroopan unionin tuomioistuin antaa tänään ratkaisunsa siitä, rikkoivatko Puola, Unkari ja Tshekki EU-lainsäädäntöä. Aiemmin tällä viikolla saimme lukea murheellisia uutisia siitä, että Unkarin hallitus ja pääministeri Orbán keskittävät valtaa itselleen. Parlamentin päätöksellä Unkarista tuli yhdessä hetkessä käytännössä diktatuuri. Unkarin hallitus ajaa myös lakia, jolla maan kunnat otetaan hallituksen kontrolliin. Demarinuoret vaatii toimien aloittamista Unkarin EU-jäsenyyden jäädyttämiseksi ja Unkarin EU-tukien lakkauttamiseksi.