Demarinuorten uusi liittohallitus valittu vuosille 2020-2022

Demarinuorten XXVIII liittokokous on valinnut uuden liittohallituksen. Liittohallituksen toimikausi on kaksi vuotta.

Demarinuorten uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Hyvinkääläinen Pinja Perholehto. Liiton varapuheenjohtajiksi valittiin Turkulainen Viivu Seila ja Lahtelainen Kimi Uosukainen. Puheenjohtajiston lisäksi liittohallitukseen valittiin 8 varsinaista ja 4 varajäsentä.

Varsinaiset jäsenet (äänet):
Sini Saarni (44,67)
Sami Salminen (42,63)
Mikael Kölhi (33,47)
Rebecca Åkers (28,87)
Emilia Kangaskolkka (28,50)
Outi Mikkola (25,81)
Leevi Karisalmi (25,80)
Miina Vulli (25,66)

Varajäsenet (äänet):
Waltteri Niiranen (21,02)
Maija Mietala (20,35)
Hanna Kivimäki (19,59)
Mojtaba Qanezadeh (19,94)

Lisätiedot:

pinja.perholehto@demarinuoret.fi

Demarinuorten XXVIII liittokokouksen julkilausuma: Hoitajille annettava kunnon korvaus30.8.2020 14:37:09 EESTTiedote

Demarinuoret toivoo hallituksen osoittavan kunnioitusta antamalla kunnon korvauksen koronakriisin eturintamassa toimineille hoitajille. Hoitajat ovat riskeeranneet itsensä ja altistuneet toistuvasti vaaralliselle taudille. Hoitajat eivät ole voineet jäädä etätöihin. Työnantajalla oli valmiuslain voimassaolon aikana (17.3.-16.6.2020) lupa kutsua heidät lomaltaan töihin, määrätä ylitöihin ilman työntekijän suostumusta sekä pidentää irtisanomisaikaa. Hoitajilla ei ole ollut valinnanvaraa.

Demarinuorten XXVIII liittokokouksen julkilausuma: Hoitajille annettava kunnon korvaus30.8.2020 13:32:57 EESTTiedote