Demariopiskelijat esittää: Aleksi Murtojärvi Suomen Ylioppilaskuntien liiton puheenjohtajaksi

Tiedote 8.10.2021

Julkaisuvapaa heti

Demariopiskelijat esittävät Aleksi Murtojärveä Suomen ylioppilaskuntien liiton puheenjohtajaksi vuodelle 2022.

Aleksi Murtojärvi, 26, on Jyväskylän yliopistossa viestintää opiskeleva järjestöaktiivi ja Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtaja vuonna 2021. Vapaa-ajallaan musiikkia, tanssia ja partiota harrastava Murtojärvi on hankkinut kokemusta vaikuttamisesta ja järjestötyöstä niin ainejärjestöissä ja yhdistyksissä kuin kansallisissa sekä kansainvälisissä edunvalvontajärjestöissä.

“Haluan, että SYL on aidosti kaikkien ylioppilaskuntien liitto, jossa jäsenten osallisuuteen ja osallistamiseen panostetaan riittävästi. Vuonna 2022 saamme toivottavasti jo elää koronapandemian jälkeistä aikaa Suomessa. Ensi vuonna meidän on erityisesti valmistauduttava huolella tuleviin eduskuntavaaleihin, jotta saamme vietyä eteenpäin opiskelijoille tärkeitä asioita, kuten toimeentuloon, hyvinvointiin tai yliopiston rahoitukseen liittyviä kysymyksiä.”

Murtojärvi on saanut kokemusta ja koulutusta johtamisesta nuoresta pitäen. Sittemmin harrastusryhmien vetäminen on vaihtunut johtamistehtäviin erilaisissa järjestöissä, esihenkilönä toimimiseen yritystoiminnassa ja valtion viranhaltijana sekä johtajuudesta kouluttamiseen.

“Aleksi on intohimoinen sekä tehokas vaikuttaja, jolla on kykyä ja tahtoa katsoa tulevaisuuteen kaikissa asioissa. Hänestä Suomen ylioppilaskuntien liitto saisi asiantuntevan ja osaavan suunnannäyttäjän, joka on myös kokenut johtaja”, kommentoi Demariopiskelijden puheenjohtaja Ville Kurtti.

Suomen ylioppilaskuntien liitto valitsee vuoden 2022 puheenjohtajan liittokokouksessaan 19. marraskuuta. Liittokokouksessa äänivaltaa käyttävät ylioppilaskuntien nimittämät edustajat.

Aleksi Murtojärvi
aleksi@murtojarvi.fi

Ville Kurtti
ville.kurtti@sonk.fi