Destia kunnostaa peuraestesiltoja Kainuussa

Destia kunnostaa neljä peuraestesiltaa Ristijärvellä ja Kuhmossa. Urakka alkaa toukokuun puolessa välissä.

Suomessa metsäpeuraa esiintyy Kainuussa ja Suomenselällä. Kainuun metsäpeurojen elinalue Kainuussa rajautuu poropaliskuntaan, eli poronhoitoyksikköön. Metsäpeura ja poro ovat saman eläinlajin alalajeja, ja ne pystyvät saamaan keskenään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä. Metsäpeuran säilymisen turvaamiseksi risteytymistä pyritään estämään.

Kuhmon ja Ristijärven peuraestesiltojen kunnostuksen tarkoituksena on pitää Kainuun metsäpeurat sekä porot erillä toisistaan, jotta risteytymistä ei pääsisi tapahtumaan. Peuraestesiltoihin vaihdetaan päällysrakenne ja tehdään erityinen putkiritiläelementti, joka estää sekä metsäpeuroja että poroja ylittämästä siltoja.

– Kyseessä on pieni urakka, mutta sen merkitys ympäristölle ja luonnon monimuotoisuudelle on suuri. Olemme iloisia, että pääsemme osaltamme edistämään luonnon monimuotoisuuden säilymistä varmistamalla, että metsäpeurakanta säilyy Kainuussa, kertoo työpäällikkö Pekka Korhonen.

Siltojen kunnostuksen aikana Ristijärvelle ja Kuhmoon tulee väliaikaisia liikennejärjestelyjä. Kunnostuspaikoille tehdään esimerkiksi siirrettäviä ajosiltoja, joiden kautta liikenne ohjataan väliaikaisesti kulkemaan. Neljän peuraestesillan kunnostus on valmis kesäkuun loppuun mennessä.

Lisätietoja: Työpäällikkö Pekka Korhonen, pekka.korhonen(at)destia.fi, 0400 378 975

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.