Destia ottaa käyttöön neuroverkkopohjaisen tievaurioiden tunnistusratkaisun

Tievaurio keski-aasialaisessa tiessä

Destia on johtava digitalisaation hyödyntäjä infra-alalla ja sen uusi neuroverkkopohjainen tievaurioiden tunnistusratkaisu pystyy tunnistamaan vauriot jopa kymmenen kertaa nopeammin kuin aiemmin. Lisäksi vauriot voidaan tunnistaa tarkemmin ja kustannustehokkaammin parantaen teiden käyttäjien kokemusta. Ratkaisu on otettu käyttöön kansainvälisillä markkinoilla, mutta se sopii hyvin myös Suomen tiestön kunnon kartoittamiseen.

Perinteisesti tievauriot tunnistetaan joko ajettaessa arvioiden tai kuvista päätellen, mutta haasteena on kuvien ja datan suuren määrän tehokas käsittely. Uusi neuroverkkopohjainen tievaurioiden tunnistusratkaisu tehostaa tiedonhankintaa ja parantaa sen laatua. Näin väyläverkon omistaja pystyy paremmin kohdistamaan rahoituksen oikeisiin kohteisiin ja saa siten parhaan hyödyn investoinneilleen.

Timo Räikkönen, kaupunkikehitys ja asiantuntijapalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja: ”Tiet ovat arvokasta infraomaisuutta ja niiden kunnosta huolehtiminen on tärkeää. Siksi me Destiassa panostamme digitalisaatioon ja datan käyttöön ja luomme ratkaisuja, jotka varmistavat, että asiakkaamme Suomessa ja muualla maailmassa hyötyvät uusimmista teknologioista. Neuroverkkopohjainen tievaurioiden tunnistusratkaisu suoriutuu luotettavasti, vaikka kuvien laatu ei olisikaan huippuluokkaa.”

Destian neuroverkkopohjainen ratkaisu mahdollistaa kuvien tarkemman, nopeamman ja virheettömämmän analysoinnin. Se perustuu konvoluutioneuroverkkoihin, jotka ovat vakiinnuttaneet paikkansa osana modernia kuvankäsittelyä. Niitä käytetään erityisesti tällaisissa haastavissa tunnistus- ja luokittelutehtävissä.

Lisätietoja tiedotusvälineille:
Destia
Johanna Harjula, viestintäpäällikkö
Sähköposti: johanna.harjula@destia.fi

Lisätietoja asiakkaille:
Destia
Arto Kuskelin, toimitusjohtaja, Destia Finnroad
Sähköposti: arto.kuskelin@destia.fi

Tievaurio keski-aasialaisessa tiessä
Tievaurio tunnistettuna neuroverkkopohjaisella ratkaisulla

Destia on yksityinen suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. 1 700 destialaisen ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 570 milj. euroa. Destian omistaa Ahlström Capital.  www.destia.fi

Destia siirtyy rakentamisvaiheeseen Kalasatamasta Pasilaan -hankkeessa19.11.2021 08:32:00 EET | Tiedote

Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen allianssit siirtyvät toteutusvaiheeseen 19.11.2021. Destian, Swecon ja WSP:n muodostama Sörkan Spora -allianssi rakentaa noin kolme kilometriä hankkeen 4,5 kilometrin raitiotiestä aina Sompasaaren kärjestä eli Nihdistä Hermannin rantatietä pitkin Haukilahdenkadun pohjoispuolelle asti. Reitin varrella uudistetaan samalla katuja, jalankulun ja pyöräilyn reittejä, viherympäristöä ja kunnallistekniikkaa. Rakennustyöt alkavat Hermannin rantatieltä tammikuussa 2022 ja tavoitteena on aloittaa raitiolinjan 13 liikenne vuonna 2024.

Destia parantaa raideyhteyksiä Oritkarin satamaan Oulussa10.11.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Destia ja Väylävirasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen Oritkarin kolmioraiteen tie-, silta- ja rataurakasta, jossa parannetaan raideliikenteen kulkuyhteyksiä Oritkarin satamaan Oulussa. Lisäksi Destia uusii Latokartanon sillan kolmioraiteen vaatiman tilan vuoksi ja lisää radan ylittävälle, vilkkaasti liikennöidylle Limingantielle kaistoja ja parantaa kaistajärjestelyjä sekä toteuttaa jalankulku- ja pyöräliikenteen väylän, baanan. Marraskuussa 2021 alkavan suunnittele ja toteuta (ST) -projektin kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa ja sen arvioidaan valmistuvan marraskuussa 2023.

Destia järjestäytyy INFRA ry:hyn24.6.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Destia Oy on päättänyt järjestäytyä työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn, joka on luontevin työnantajajärjestö yksityiselle infra-alan toimijalle. Päätöksen seurauksena Destia Oy:n työnantajaliitto vaihtuu 1.1.2022, jonka seurauksena puolestaan työehtosopimukset tulevat muuttumaan Destia Oy:ssä vuoden 2022 alkupuoliskolla. Destian aikomus ei ole heikentää henkilöstön työsuhteiden ehtoja. Destia tulee jatkossakin huolehtimaan henkilöstölleen hyvät työehdot paikallisella sopimisella. Destia Oy on jo ennestään järjestäytynyt INFRA ry:hyn elinkeinopoliittisissa asioissa. Työmarkkina-asioissa Destia Oy on kuitenkin järjestäytynyt Palvelualojen työnantajat Palta ry:hyn. Siirtyminen myös työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn selkiyttää Destian järjestäytymistä ja antaa Destialle paremmat mahdollisuudet olla mukana kehittämässä rakennusalaa kokonaisvaltaisesti. Tämä muutos antaa Destialle rakennusalalla sen roolin, joka Suomen suurimmalle infra-alan yritykselle kuuluu. INFRA ry on Rakennusteollisuus

Destian lausunto JHL:n työtaisteluilmoitukseen liittyen18.6.2021 15:58:48 EEST | Tiedote

Destia pitää JHL:n ensi viikolle julistamaa työtaistelua laittomana. Destiassa on työrauhavelvoite, koska Destia Oy:llä, Destia Rail Oy:llä ja Oulun Energia Urakointi Oy:llä on voimassa olevat työehtosopimukset niin työntekijöille kuin toimihenkilöillekin. Destia tarkastelee parhaillaan tarkoituksenmukaisinta työmarkkinaedunvalvontaa yhtiön ja sen henkilöstön näkökulmasta. Destia ei tee arviointia kustannusnäkökulmasta vaan siitä, mikä työnantajaliitto on paras vaihtoehto yksityiselle infrarakennusalan toimijalle. Destia ei ole enää valtio-omisteinen yritys. Päätöstä työmarkkinaedunvalvonnasta ei ole vielä tehty. Destian arvojen mukaisesti toimimme asiassa rehdisti ja hyvässä yhteishengessä. Destian aikomuksena ei ole heikentää työsuhteen ehtoja. Destia toimii työvoimavaltaisella alalla ja rakennamme menestyksemme henkilöstön varaan, joten haluamme pitää huolta voittavasta joukkueestamme. Pahoittelemme lakon asiakkaillemme mahdollisesti aiheuttamaa häiriötä. Destia Destia on Suomen suu