Destia-päivät avaavat ovet opiskelijoille

Destia-päivät esittelevät opintojensa alkuvaiheessa oleville rakennusmestareille ja insinööreille infra-alaa. Destia-päivät järjestetään tammi-helmikuussa kolmatta kertaa. Vuonna 2018 Destia-päiviin osallistui yli 200 opiskelijaa.

Destian pääkonttorilla Vantaalla sekä Oulun toimistossa järjestettäviin Destia-päiviin kuuluu infra-alan esittelyä, rasteja sekä työmaakäynti.

– Meille on ollut tärkeää näyttää opiskelijoille meillä tehtävää työtä myös käytännössä. Meillä työskennellään hankkeilla, jotka kattavat infran koko elinkaaren. Myös opiskelijat ovat olleet innoissaan päästessään näkemään konkreettisesti, millaista työmailla on työskennellä, kertoo Destia-päiviä järjestävä HRD-asiantuntija Henriikka Hyytiäinen.

Destia-päiville osallistuu opiskelijoita Savoniasta, Metropoliasta, Turun, Tampereen, Hämeenlinnan, Oulun ja Lapin ammattikorkeakouluista.

Henriikka Hyytiäinen, HRD-asiantuntija, henriikka.hyytiainen(at)destia.fi, 040 757 9085

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.