Destia Oy

Destia solmi sopimuksen Kirri-Tikkakoski toteutusvaiheesta

Jaa
Destia ja Väylä allekirjoittivat keskiviikkoiltana 20.3.2019 sopimuksen Valtatie 4 Kirri-Tikkakoski -projektin STk-hankkeen toteutusvaiheesta. Työt alkavat toukokuun alussa.
Kuvassa (vasemmalta) Väylältä hankkeet- toimialan toimialajohtaja Pekka Petäjäniemi ja projektipäällikkö Jarmo Niskanen. Destialta projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.
Kuvassa (vasemmalta) Väylältä hankkeet- toimialan toimialajohtaja Pekka Petäjäniemi ja projektipäällikkö Jarmo Niskanen. Destialta projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.

Projekti toteutetaan STk-mallilla, jossa työ alkoi kehitysvaiheella ja toteutussopimuksen allekirjoituksen jälkeen jatkuu perinteisemmällä suunnittele ja toteuta -mallilla. Kehitysvaihe aloitettiin lokakuussa 2018. Kehitysvaiheessa Destia ja asiakas ovat yhdessä työskennelleet toimivien rakennusratkaisujen luomiseksi toteutusvaihetta helpottamaan.

– STk-mallinen toimintatapa on toiminut projektissa hyvin: olemme yhdessä asiakkaan kanssa päässeet keskustelemaan ja kehittämään mahdollisimman kattavan, yhteisen näkemyksen etenemisestä. Tahtotila menestyä yhdessä on kova, onhan kyseessä vuosia odotettu ja merkittävä parannus Keski-Suomen liikenteen sujuvoittamiseksi ja alueen asukkaiden sekä toimijoiden yhteyksien parantamiseksi muualle Suomeen, toteaa projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen.

Projektiin kuuluu Valtatie 4:n rakentaminen 2+2-kaistaisena keskikaistalla varustettuna moottoritienä välillä Kirri–Vehniä, yhteensä noin 17 kilometrin matkalta. Lisäksi rakennetaan kuusi eritasoliittymää, 28 uutta siltaa ja melunsuojausta. Hankkeeseen kuuluu myös vähintään yhden sillan korjaustyöt ja rakennussuunnittelu. Destian monipuolista osaamista vaativa tie otetaan liikenteelle vuoden 2022 loppuun mennessä, mutta viimeistelytöitä tehdään vielä vuonna 2023.


Lisätietoja: Destian projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen, p. 040 524 7319, ilkka.kaarakainen(at)destia.fi

Avainsanat

Kuvat

Kuvassa (vasemmalta) Väylältä hankkeet- toimialan toimialajohtaja Pekka Petäjäniemi ja projektipäällikkö Jarmo Niskanen. Destialta projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.
Kuvassa (vasemmalta) Väylältä hankkeet- toimialan toimialajohtaja Pekka Petäjäniemi ja projektipäällikkö Jarmo Niskanen. Destialta projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Destia Oy
Destia Oy
Firdonkatu 2 T 151
00520 Helsinki

020 444 11https://www.destia.fi/

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Destia Oy

Destia parantaa rataa Lievestuoreen ja Hankasalmen välillä11.6.2025 10:16:43 EEST | Tiedote

Destia on voittanut Väylävirastolta vaativan radan päällysrakenneurakan Lievestuoreen ja Hankasalmen välillä. 8,8 miljoonan euron arvoinen urakka on osa laajempaa radan parantamishanketta Jyväskylän ja Pieksämäen välillä, missä rataosuus on elinkaarensa loppupuolella. Korjauksilla varmistetaan radan käytettävyys ja radalla kulkevan tavara- ja henkilöjunaliikenteen toimivuus ja turvallisuus tuleviksi vuosikymmeniksi.

Destia ehdottaa päästökannustinta infrahankkeiden tarjouskilpailuihin9.6.2025 13:29:23 EEST | Tiedote

Destia ehdottaa infrahankkeiden kilpailutuksiin hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen kannustavaa elementtiä, jotta infra-ala voisi tehokkaammin edistää Suomen hiilineutraaliustavoitteita. Liikenneinfrastruktuurin rakentaminen ja kunnossapito tuottavat noin neljä prosenttia Suomen kasvihuonekaasupäästöistä. Vaikka osa Suomen kaupungeista tekee jo ilmastotoimia infrarakentamisen päästöjen vähentämiseksi, valtionhallinnossa infra-alalle ei ole vielä kohdistettu selkeitä päästövähennystoimenpiteitä. Se hidastaa infrarakentamisen ja kunnossapidon päästöjen vähentämistä.

Destia ja Normivalaistus saneeraavat Vuosaaren maantietunnelin6.6.2025 10:07:17 EEST | Tiedote

Fintraffic ja Uudenmaan ELY-keskus ovat valinneet Destian ja Normivalaistus Oy:n muodostaman työyhteenliittymän toteuttamaan Vuosaaren satamaan johtavan maantietunnelin peruskorjauksen Helsingissä. Urakassa saneerataan Vuosaaren sataman ja Kehä III:n yhdistävien kahden 1,6 kilometriä pitkän tunnelin elinkaarensa lopussa olevaa tunnelitekniikkaa ja rakenteita. Noin 26 miljoonan euron arvoisessa urakassa Destia vastaa infra- ja kalliorakentamisesta sekä korkeajännitetöistä. Normivalaistus toteuttaa urakan telematiikka- ja valaistustyöt.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye