Destia solmi sopimuksen Kirri-Tikkakoski toteutusvaiheesta

Destia ja Väylä allekirjoittivat keskiviikkoiltana 20.3.2019 sopimuksen Valtatie 4 Kirri-Tikkakoski -projektin STk-hankkeen toteutusvaiheesta. Työt alkavat toukokuun alussa.

Kuvassa (vasemmalta) Väylältä hankkeet- toimialan toimialajohtaja Pekka Petäjäniemi ja projektipäällikkö Jarmo Niskanen. Destialta projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.

Projekti toteutetaan STk-mallilla, jossa työ alkoi kehitysvaiheella ja toteutussopimuksen allekirjoituksen jälkeen jatkuu perinteisemmällä suunnittele ja toteuta -mallilla. Kehitysvaihe aloitettiin lokakuussa 2018. Kehitysvaiheessa Destia ja asiakas ovat yhdessä työskennelleet toimivien rakennusratkaisujen luomiseksi toteutusvaihetta helpottamaan.

– STk-mallinen toimintatapa on toiminut projektissa hyvin: olemme yhdessä asiakkaan kanssa päässeet keskustelemaan ja kehittämään mahdollisimman kattavan, yhteisen näkemyksen etenemisestä. Tahtotila menestyä yhdessä on kova, onhan kyseessä vuosia odotettu ja merkittävä parannus Keski-Suomen liikenteen sujuvoittamiseksi ja alueen asukkaiden sekä toimijoiden yhteyksien parantamiseksi muualle Suomeen, toteaa projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen.

Projektiin kuuluu Valtatie 4:n rakentaminen 2+2-kaistaisena keskikaistalla varustettuna moottoritienä välillä Kirri–Vehniä, yhteensä noin 17 kilometrin matkalta. Lisäksi rakennetaan kuusi eritasoliittymää, 28 uutta siltaa ja melunsuojausta. Hankkeeseen kuuluu myös vähintään yhden sillan korjaustyöt ja rakennussuunnittelu. Destian monipuolista osaamista vaativa tie otetaan liikenteelle vuoden 2022 loppuun mennessä, mutta viimeistelytöitä tehdään vielä vuonna 2023.

Lisätietoja: Destian projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen, p. 040 524 7319, ilkka.kaarakainen(at)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova