Destia solmi sopimuksen Kirri-Tikkakoski toteutusvaiheesta

Destia ja Väylä allekirjoittivat keskiviikkoiltana 20.3.2019 sopimuksen Valtatie 4 Kirri-Tikkakoski -projektin STk-hankkeen toteutusvaiheesta. Työt alkavat toukokuun alussa.

Kuvassa (vasemmalta) Väylältä hankkeet- toimialan toimialajohtaja Pekka Petäjäniemi ja projektipäällikkö Jarmo Niskanen. Destialta projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.

Projekti toteutetaan STk-mallilla, jossa työ alkoi kehitysvaiheella ja toteutussopimuksen allekirjoituksen jälkeen jatkuu perinteisemmällä suunnittele ja toteuta -mallilla. Kehitysvaihe aloitettiin lokakuussa 2018. Kehitysvaiheessa Destia ja asiakas ovat yhdessä työskennelleet toimivien rakennusratkaisujen luomiseksi toteutusvaihetta helpottamaan.

– STk-mallinen toimintatapa on toiminut projektissa hyvin: olemme yhdessä asiakkaan kanssa päässeet keskustelemaan ja kehittämään mahdollisimman kattavan, yhteisen näkemyksen etenemisestä. Tahtotila menestyä yhdessä on kova, onhan kyseessä vuosia odotettu ja merkittävä parannus Keski-Suomen liikenteen sujuvoittamiseksi ja alueen asukkaiden sekä toimijoiden yhteyksien parantamiseksi muualle Suomeen, toteaa projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen.

Projektiin kuuluu Valtatie 4:n rakentaminen 2+2-kaistaisena keskikaistalla varustettuna moottoritienä välillä Kirri–Vehniä, yhteensä noin 17 kilometrin matkalta. Lisäksi rakennetaan kuusi eritasoliittymää, 28 uutta siltaa ja melunsuojausta. Hankkeeseen kuuluu myös vähintään yhden sillan korjaustyöt ja rakennussuunnittelu. Destian monipuolista osaamista vaativa tie otetaan liikenteelle vuoden 2022 loppuun mennessä, mutta viimeistelytöitä tehdään vielä vuonna 2023.

Lisätietoja: Destian projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen, p. 040 524 7319, ilkka.kaarakainen(at)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Destia vahvistaa strategista osaamista kahdella avainhenkilönimityksellä6.8.2020 12:00:00 EESTTiedote

Destia nimittää Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi Destia nimittää Pasi Tammivaaran Uusiutuva energia -yksikön johtoon ja Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi Destia on nimittänyt rakennusinsinööri Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi. Miska aloittaa tehtävässään viimeistään 1.11.2020. Miska on kokenut rakennusalan ammattilainen, joka on työskennellyt Fira Oy:n varatoimitusjohtajana sekä eri tehtävissä YIT Oyj:n ja Peab Oy:n palveluksessa. Viimeisimpänä Miska on ollut perustamassa Quantitative Heat Oy:tä, joka kehittää keskisyviin lämpökaivoihin perustuvaa päästötöntä energiakonseptia. Miska tunnetaan asiakaskeskeisestä toimintaotteesta sekä innovatiivisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä. Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän tarjoaa erikoisrakentamisen palveluita, joihin kuuluvat palvelut teollisu