Destia vahvistaa strategista osaamista kahdella avainhenkilönimityksellä

Miska Eriksson
  • Destia nimittää Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi
  • Destia nimittää Pasi Tammivaaran Uusiutuva energia -yksikön johtoon ja Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi

Destia on nimittänyt rakennusinsinööri Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi. Miska aloittaa tehtävässään viimeistään 1.11.2020.

Miska on kokenut rakennusalan ammattilainen, joka on työskennellyt Fira Oy:n varatoimitusjohtajana sekä eri tehtävissä YIT Oyj:n ja Peab Oy:n palveluksessa. Viimeisimpänä Miska on ollut perustamassa Quantitative Heat Oy:tä, joka kehittää keskisyviin lämpökaivoihin perustuvaa päästötöntä energiakonseptia. Miska tunnetaan asiakaskeskeisestä toimintaotteesta sekä innovatiivisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä.

Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän tarjoaa erikoisrakentamisen palveluita, joihin kuuluvat palvelut teollisuudelle ja vaativa betonirakentaminen, siltarakentaminen, uusiutuva energia sekä energiaverkot. Nämä palvelut ovat keskeinen osa Destian kasvustrategian kärkeä.

”Odotan innolla pääseväni kehittämään ja kasvattamaan monipuolista Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmää. Uudistuva Destia ja tämä liiketoimintaryhmä ovat kiinnostavassa kasvun vaiheessa. Asiakkaiden menestystarinat ovat myös jatkossa minulle innostuksen lähde”, Miska kommentoi nimitystään.

Destia hakee kasvua erityisesti energiasektorilta, kansainvälistymisestä sekä asiakaslähtöisistä konsepteista. Näihin kokemusta tuo diplomi-insinööri Pasi Tammivaara, jonka Destia on nimittänyt Uusiutuva energia -yksikön johtoon ja Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi 12.10.2020 alkaen. Pasi siirtyy Destiaan uusiutuvan energian kehittäjä OX2 Finlandista, jossa hän on toiminut projektijohtajana. Pasi on tuulivoimaliiketoiminnan asiantuntija, jolla on vahvaa kokemusta myös liiketoiminnan käynnistämisestä sekä Ruotsin markkinasta.

”Näen Destiassa laajasti kasvun mahdollisuuksia liittyen uusiutuvaan energiaan ja odotan innolla, että pääsen työskentelemään destialaisten kanssa. He saivat minut vakuuttuneeksi yhtiön suunnitelmista, arvoista ja tekemisen kulttuurista”, kommentoi Pasi uutta tehtäväänsä.

”Olen iloinen, että Miska ja Pasi liittyvät voittavaan joukkueeseemme. Nämä kokeneet rakennus- ja energia-alan ammattilaiset tulevat tekemään tärkeää työtä, jotta saavutamme strategiset tavoitteemme ja voimme osaltamme olla rakentamassa kestäviä ratkaisuja tulevaisuutta varten”, toteaa Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.

Lisätietoja tiedotusvälineille:
Destia
Johanna Harjula, viestintäpäällikkö
Sähköposti: johanna.harjula@destia.fi

Miska Eriksson
Pasi Tammivaara

Destia on yksityinen suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. 1 700 destialaisen ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 570 milj. euroa. Destian omistaa Ahlström Capital. www.destia.fi

Destia järjestäytyy INFRA ry:hyn24.6.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Destia Oy on päättänyt järjestäytyä työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn, joka on luontevin työnantajajärjestö yksityiselle infra-alan toimijalle. Päätöksen seurauksena Destia Oy:n työnantajaliitto vaihtuu 1.1.2022, jonka seurauksena puolestaan työehtosopimukset tulevat muuttumaan Destia Oy:ssä vuoden 2022 alkupuoliskolla. Destian aikomus ei ole heikentää henkilöstön työsuhteiden ehtoja. Destia tulee jatkossakin huolehtimaan henkilöstölleen hyvät työehdot paikallisella sopimisella. Destia Oy on jo ennestään järjestäytynyt INFRA ry:hyn elinkeinopoliittisissa asioissa. Työmarkkina-asioissa Destia Oy on kuitenkin järjestäytynyt Palvelualojen työnantajat Palta ry:hyn. Siirtyminen myös työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn selkiyttää Destian järjestäytymistä ja antaa Destialle paremmat mahdollisuudet olla mukana kehittämässä rakennusalaa kokonaisvaltaisesti. Tämä muutos antaa Destialle rakennusalalla sen roolin, joka Suomen suurimmalle infra-alan yritykselle kuuluu. INFRA ry on Rakennusteollisuus

Destian lausunto JHL:n työtaisteluilmoitukseen liittyen18.6.2021 15:58:48 EEST | Tiedote

Destia pitää JHL:n ensi viikolle julistamaa työtaistelua laittomana. Destiassa on työrauhavelvoite, koska Destia Oy:llä, Destia Rail Oy:llä ja Oulun Energia Urakointi Oy:llä on voimassa olevat työehtosopimukset niin työntekijöille kuin toimihenkilöillekin. Destia tarkastelee parhaillaan tarkoituksenmukaisinta työmarkkinaedunvalvontaa yhtiön ja sen henkilöstön näkökulmasta. Destia ei tee arviointia kustannusnäkökulmasta vaan siitä, mikä työnantajaliitto on paras vaihtoehto yksityiselle infrarakennusalan toimijalle. Destia ei ole enää valtio-omisteinen yritys. Päätöstä työmarkkinaedunvalvonnasta ei ole vielä tehty. Destian arvojen mukaisesti toimimme asiassa rehdisti ja hyvässä yhteishengessä. Destian aikomuksena ei ole heikentää työsuhteen ehtoja. Destia toimii työvoimavaltaisella alalla ja rakennamme menestyksemme henkilöstön varaan, joten haluamme pitää huolta voittavasta joukkueestamme. Pahoittelemme lakon asiakkaillemme mahdollisesti aiheuttamaa häiriötä. Destia Destia on Suomen suu

Destian lausunto JHL:n työtaisteluilmoitukseen liittyen7.6.2021 20:04:29 EEST | Tiedote