Destia voitti Riihimäki–Kokkola-radan kunnossapitourakan

Destia on voittanut radan kunnossapitoalue 3:n, joka ulottuu Riihimäeltä Kokkolaan. Kunnossapitoalue 3 kattaa noin 850 kilometriä raiteita, noin 800 kappaletta vaihteita, 35 liikennepaikkaa ja noin 500 tasoristeystä. Kunnossapitoalueeseen kuuluu myös Tampereen tavara- ja henkilöratapiha sekä Seinäjoen ja Kokkolan ratapihat. Urakka kestää 5 vuotta ja siinä on mahdollisuus 4 vuoden optioon.

Liikennevirasto ja Destia Rail Oy allekirjoittivat sopimuksen 31. heinäkuuta. Destian hallussa on vuoden 2019 alussa kahdestatoista kunnossapitoalueesta yli puolet, eli kunnossapitoalueet 3, 5, 6, 8, 9, 11 ja 12.

– KP 3 on laajuudeltaan suurin sekä vaativin radan ja sen turvalaitteiden kunnossapitourakka Destian historiassa. Urakka sisältää vaativia kohteita, kuten vilkkaasti liikennöidyn pääradan Riihimäeltä Tampereelle sekä Tampereen ratapihan. Työlajit ovat meille kuitenkin tuttuja, ja niistä suoriudumme tositoimijoidemme omalla sekä kumppaneidemme osaamisella. On hienoa päästä toteuttamaan toimivampaa maailmaa uudessa ympäristössä, kertoo Radan liiketoimintajohtaja Mikko Mäkelä.

Kunnossapitoalue 3:n valmistautumisjakso alkaa 1.8.2018 ja operatiivinen kunnossapito 1.1.2019.

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.