Destia voitti Riihimäki–Kokkola-radan kunnossapitourakan

Destia on voittanut radan kunnossapitoalue 3:n, joka ulottuu Riihimäeltä Kokkolaan. Kunnossapitoalue 3 kattaa noin 850 kilometriä raiteita, noin 800 kappaletta vaihteita, 35 liikennepaikkaa ja noin 500 tasoristeystä. Kunnossapitoalueeseen kuuluu myös Tampereen tavara- ja henkilöratapiha sekä Seinäjoen ja Kokkolan ratapihat. Urakka kestää 5 vuotta ja siinä on mahdollisuus 4 vuoden optioon.

Liikennevirasto ja Destia Rail Oy allekirjoittivat sopimuksen 31. heinäkuuta. Destian hallussa on vuoden 2019 alussa kahdestatoista kunnossapitoalueesta yli puolet, eli kunnossapitoalueet 3, 5, 6, 8, 9, 11 ja 12.

– KP 3 on laajuudeltaan suurin sekä vaativin radan ja sen turvalaitteiden kunnossapitourakka Destian historiassa. Urakka sisältää vaativia kohteita, kuten vilkkaasti liikennöidyn pääradan Riihimäeltä Tampereelle sekä Tampereen ratapihan. Työlajit ovat meille kuitenkin tuttuja, ja niistä suoriudumme tositoimijoidemme omalla sekä kumppaneidemme osaamisella. On hienoa päästä toteuttamaan toimivampaa maailmaa uudessa ympäristössä, kertoo Radan liiketoimintajohtaja Mikko Mäkelä.

Kunnossapitoalue 3:n valmistautumisjakso alkaa 1.8.2018 ja operatiivinen kunnossapito 1.1.2019.