Destia voitti Riihimäki–Kokkola-radan kunnossapitourakan

Destia on voittanut radan kunnossapitoalue 3:n, joka ulottuu Riihimäeltä Kokkolaan. Kunnossapitoalue 3 kattaa noin 850 kilometriä raiteita, noin 800 kappaletta vaihteita, 35 liikennepaikkaa ja noin 500 tasoristeystä. Kunnossapitoalueeseen kuuluu myös Tampereen tavara- ja henkilöratapiha sekä Seinäjoen ja Kokkolan ratapihat. Urakka kestää 5 vuotta ja siinä on mahdollisuus 4 vuoden optioon.

Liikennevirasto ja Destia Rail Oy allekirjoittivat sopimuksen 31. heinäkuuta. Destian hallussa on vuoden 2019 alussa kahdestatoista kunnossapitoalueesta yli puolet, eli kunnossapitoalueet 3, 5, 6, 8, 9, 11 ja 12.

– KP 3 on laajuudeltaan suurin sekä vaativin radan ja sen turvalaitteiden kunnossapitourakka Destian historiassa. Urakka sisältää vaativia kohteita, kuten vilkkaasti liikennöidyn pääradan Riihimäeltä Tampereelle sekä Tampereen ratapihan. Työlajit ovat meille kuitenkin tuttuja, ja niistä suoriudumme tositoimijoidemme omalla sekä kumppaneidemme osaamisella. On hienoa päästä toteuttamaan toimivampaa maailmaa uudessa ympäristössä, kertoo Radan liiketoimintajohtaja Mikko Mäkelä.

Kunnossapitoalue 3:n valmistautumisjakso alkaa 1.8.2018 ja operatiivinen kunnossapito 1.1.2019.

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.

Maanteiden talvihoitokausi alkaa lokakuun alussa – Destian kelikeskus seuraa säätä 24/728.9.2018 15:30Tiedote

Illat pimenevät, ilmat kylmenevät ja talvi tekee tuloaan. Maanteiden talvihoitokausi käynnistyy suurimmassa osassa Suomea lokakuun alussa. ELY-keskukset kilpailuttavat Suomen tiestön yli 80 urakka-aluetta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Destia toteuttaa kunnossapidon toimet Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.