Destia voitti Turun kehätien STk-urakan

Destia voitti E18 Turun kehätie, Kausela–Kirismäki STk -hankkeesta.Voitto heltisi sekä laatupisteissä että hinnassa.​

Destian Länsi-Suomen tulosyksikön johtaja Marko Vasenius (vas) ja Liikenneviraston apulaisjohtaja Lars Westermark.

Hanke toteutetaan STk-mallilla, jossa projekti sisältää kehitysvaiheen, suunnittelun ja toteutuksen. Kehitysvaihe alkaa 23. lokakuuta 2018, ja varsinainen päätös hankkeen toteutuksesta tehdään noin kaksi kuukautta kestävän kehitysvaiheen päätyttyä.

Kehitysvaiheeseen osallistuu laajasti Destian rakentamisen ja suunnittelun ammattilaisia kehitettävien kohteiden tarpeiden mukaan. Mukana ovat Destian silta-, väylä- ja geosuunnittelijat sekä lukuisa joukko muita suunnittelun ja rakentamisen ammattilaisia. Pääsuunnittelijana toimii Ville Suntio.

Kehitysvaiheessa rakennetaan vahvaa luottamusta hankkeen eri osapuolten välille. Kehitysvaiheen tuloksena syntyy toteutusratkaisu, joka on optimoitu sekä taloudellisesti että teknisesti.

– Kehitysvaiheessa päämääränämme on löytää teknis-taloudellisesti edullisia ratkaisuja. Käytännössä pyrimme yhdessä tilaajan kanssa kehittämään alkuperäistä suunnitelmaa paremmaksi. Kehitämme yhdessä ratkaisuja, jotka tukevat tilaajan tavoitteita, ovat innovatiivisia ja laadukkaita, ja jotka pystytään toteuttamaan aikataulun puitteissa, kertoo Destian työpäällikkö Eetu Väisänen.

Turun kehätie on erittäin tärkeä tieosuus lounaisrannikon liikenteelle, alueen asukkaille, elinkeinoelämälle ja koko eteläisen Suomen logistiikalle.

Liikenneviraston projektipäällikkö Juha Sillanpään mukaan hanke parantaa liikenneturvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta alati vilkkaammalla tieosuudella, jota kuormittaa myös Turun ja Naantalin satamiin suuntautuva raskas liikenne.

– Samalla luodaan uusia mahdollisuuksia alueen elinkeinoelämän kehittämiseen ja maankäytön suunnitteluun, Sillanpää kertoo.

Hankkeen kehitysvaihe kestää arviolta tammikuuhun, minkä jälkeen alkaa varsinainen rakennussuunnittelu. Työt maastossa pyritään saamaan käyntiin maaliskuussa 2019. Koko urakka valmistuu syksyllä 2021.

Työpäällikkö Eetu Väisänen, eetu.vaisanen(at)destia.fi, p. 040 351 0790

Lataa
Vas. Destian työpäällikkö Eetu Väisänen sekä Länsi-Suomen tulosyksikön johtaja Marko Vasenius ja Liikenneviraston apulaisjohtaja Lars Westermark sekä projektipäällikkö Juha Sillanpää.
Lataa

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova