Destialle tuplasti tunnustusta eurooppalaisessa kestävän kehityksen kisassa

Destia Oy on saanut kaksi tunnustuspalkintoa eurooppalaisen kiviainesjärjestön UEPG:n kestävän kehityksen kilpailussa. Tunnustus tuli paikallisesta sidosryhmätyöstä ja viestinnästä.

Välilampi, Suonenjoki

Paikallinen sidosryhmätyö -sarjassa tunnustuksen sai kiviainesalueelle järjestetty koululaispäivä. Viestinnän palkinto tuli luontokalenterista, joka kertoo Destian kiviaineyksikön työstä luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi.

Kilpailu järjestetään kolmen vuoden välein, ja se on järjestetty vuodesta 2010. Tänä vuonna kilpailuun osallistui 53 yritystä. Vuonna 2016 Destia sai tunnustusta korvaavan elinympäristön luomisesta kalliosinisiipi-perhoselle Ristenin kallioalueella Lohjalla. UEPG on kiviainestoimialan edunvalvoja, joka muun muassa jakaa alan parhaita käytäntöjä ja edistää alan kehitystä Euroopassa.

Kalenterin kuvaajina työntekijät

Luontokalenterissa näytetään, kuinka Destian kiviainesyksikkö ottaa luonnon huomioon omassa toiminnassaan ja pyrkii tekemään myös luonnon kannalta parempia ratkaisuja. Kaikki kalenterin kuvat on otettu kiviainesyksikön työntekijöiden toimesta muiden töiden ohella.

Asiakkaille ja yhteistyökumppaneille jaettavassa kalenterissa on myös tietoa luonnosta sekä vinkkejä siitä, kuinka pienilläkin teoilla alalla toimivat voivat ottaa luonnon huomioon. Kalenteria on julkaistu vuodesta 2017, ja uusi kalenteri ensi vuodelle on jo valmistunut.

Vastuullisesti lähiseutu huomioiden

Lempäälän Pitkäkallion kiviainesalueella järjestetty koululaispäivä keräsi syksyllä 2018 kahden alakoulun oppilaita tutustumaan kotiseutunsa kiviainesalueeseen. Koululaisille haluttiin kertoa, että vaikka toiminta-alueen ympärillä on aidat, siellä toimitaan vastuullisesti, turvallisesti ja ympäröivä lähiseutu huomioon ottaen.

Retki sisälsi bussikierroksen kalliokiviainesten ottoalueella sekä rasteja, joilla kerrottiin esimerkiksi kiviaineksista ja niiden tuotannosta, melu- ja ympäristöasioista sekä liikenneturvallisuudesta. Suosituimpia olivat kivenheitto-, kuorma-auto-, pyöräkuormaaja- sekä välipalarastit.

Lisätietoja:

Hanna Haukilahti
Ympäristöpäällikkö
p. +358 40 182 5319

Välilampi, Suonenjoki
Koululaispäivä

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova