Destian Juha Jalonen jaetulle 2. sijalle Vuoden nuori konsultti -kilpailussa

Destiassa työskentelevä DI Juha Jalonen on menestynyt suunnittelu- ja konsultointialan yritysten toimialajärjestön SKOL ry:n jäsenyritystensä nuorille asiantuntijoille järjestetyssä kilpailussa. Juha Jalonen saavutti korkeatasoisessa kisassa jaetun 2. sijan ja edustaa muiden voittajien kanssa SKOLia ja Destiaa myös SKOLin eurooppalaisen kattojärjestön EFCA:n Young professional of the year -kisassa.

Suunnittelu- ja konsultointiyritykset SKOL ry palkitsi jälleen alan nuoria osaajia Vuoden nuori konsultti -kilpailussa. Kilpailun arviointikriteereinä olivat hyvä menestyminen työuralla sekä asiakkaalle tai loppukäyttäjälle tuotettu lisäarvo. Tänä vuonna voittajan valinnassa painotettiin erityisesti uusien digitaalisten ratkaisujen merkitystä työssä. Destiassa ryhmäpäällikkönä ja siltasuunnittelijana työskentelevä Juha Jalonen menestyi tasokkaassa kisassa, ja saavutti jaetun toisen sijan.

– Hyvältähän tällainen huomionosoitus tuntuu. Olin jo otettu siitä, että minua pyydettiin Destian edustajaksi tähän kilpailuun, mutta kyllä tällainen tunnustus alan isolta toimijalta vetää hiljaiseksi. Hakuprosessi oli monivaiheinen ja taso oli kova, joten palkintosijalle pääseminen tuntuu todella hienolta, saamastaan palkinnosta ja huomiosta kiitollinen Juha Jalonen toteaa.

Juha Jalonen on tamperelainen 29-vuotias diplomi-insinööri, joka työskentelee siltasuunnittelun lisäksi Destian Asiantuntijapalvelut-tulosyksikössä Tampereen toimistossa siltasuunnitteluryhmän ryhmäpäällikkönä. Nuoresta iästään huolimatta Juhalle on ehtinyt kertyä laaja kokemus siltojen ja muiden betonirakenteiden korjaussuunnittelusta sekä siltojen kantavuuslaskennasta. Hänellä on sekä FISE:n vaativan luokan betonirakenteiden korjaussuunnittelijan pätevyys että Liikenneviraston sillantarkastajapätevyys. Juhan ammattitaitoa hyödynnetäänkin laajasti Destian projekteissa niin suunnittelun kuin rakentamisenkin puolelta.

– Useiden erilaisten projektien myötä Juhalle on kehittynyt kyky nähdä kokonaisuuksia ja kiteyttää asioita, jotta projektit kotiutetaan onnistuneesti maaliin. Juha on saanut hyvää palautetta asiakkailta ja ulkoisilta yhteistyökumppaneilta. Myös oman tiimin keskuudessa Juha on erittäin pidetty ja arvostettu alansa asiantuntija, neuvokas kollega ja kärsivällinen esimies, alaisensa menestyksestä hyvillään oleva silta-, geo- ja rakennesuunnitteluyksikön päällikkö Pekka Koivula kertoo.

Asiakasprojektien lisäksi Juha on mukana erilaisissa ammattilaisissa verkostoissa ja yhteisöissä. Hän on mm. RIL:n sillat ja erikoisrakenteet tekniikkaryhmän johtoryhmän jäsen ja pitää aktiivisesti yhteyttä aikaisempaan opinahjoonsa innostaen tulevaisuuden kykyjä alalle.

– Työtä on enemmän kuin tekijöitä riittää. Infra tarjoaa monipuolisia haasteita myös suunnittelijoille; pelaamme isojen rakenteiden kanssa ja luomme toimivampaa maailmaa vuosikymmeniksi, jopa vuosisadoiksi. Meiltä löytyy monia mahdollisuuksia nuorille osaajille näyttää osaamisensa, Juha kommentoi.

Lisätietoja:  Konsultti Juha  Jalonen, juha.jalonen(at)destia.fi, +358 50 373 9556

Destian Juha Jalonen menestyi SKOL ry:n Vuoden Nuori Konsultti -kisassa