Digilehtitilaukset, suoratoistopalvelut, kuntosalimaksut: MobilePay yksinkertaistaa korttitietojen uusimisen tilausperusteisissa palveluissa

Toistuvat korttiveloitukset ovat yleistyneet voimakkaasti viime vuosien aikana, kun yhä useampi yritys pohjaa liiketoimintansa tilausperusteisiin palveluihin. Tyypillisiä toistuvia maksuja ovat erilaisten palvelujen kuukausimaksut ja monet lehtitilaukset. Kuluttajien haasteena on ollut se, etteivät he ole nähneet mistään kootusti kaikkia toistuvia maksujaan, mikä on hankaloittanut maksusopimusten lopettamista ja korttitietojen päivittämistä.

”MobilePay Toistuvat maksut ratkaisee kuluttajan näkökulmasta toistuviin maksuihin liittyvät arjen ongelmat", kertoo Noona Puusniekka, Suomen MobilePay-tiimin vetäjä, ja jatkaa: ”Yritysten ja asiakkaiden väliset maksut ja viestit välittyvät reaaliajassa, ja MobilePay ilmoittaa käyttäjälle maksukortin vanhentumisesta. Hylättyjen ja epäonnistuneiden maksujen määrä vähenee näin selvästi.”

Suomen Pankin maksuliikennetilaston mukaan Suomessa oli vuoden 2016 lopulla 9,8 miljoonaa maksukorttia. Noona Puusniekan mukaan kortti uusitaan tyypillisimmin kolmen vuoden välein, eli yli 3 miljoonaa maksukorttia uusitaan joka vuosi. ”MobilePayn avulla maksukortin päivittäminen onnistuu kätevästi ja nopeasti kerralla kaikkiin palvelussa mukana oleviin maksuihin ja korttitietojen päivittämisen vaiva vähenee huomattavasti.”

Helsingin Sanomat otti ratkaisun käyttöön ensimmäisenä Suomessa, ja uudet tilaajat pystyvät nyt maksamaan Helsingin Sanomien digilehden kuukausitilauksensa MobilePay Toistuvat maksut -ominaisuuden kautta. HS Digin tilaaminen onnistuu suoraan MobilePay-sovelluksen maksut-välilehden kautta. Maksutapa tilaukselle hyväksytään helposti ”pyyhkäisemällä” MobilePayssä, minkä jälkeen tilauksen maksut tapahtuvat automaattisesti eikä käyttäjän enää tarvitse erikseen hyväksyä niitä. Myös tilauksen hallinnointi ja seuranta onnistuvat helposti sovelluksen kautta.

”HS on median digitaalisessa muutoksessa maailman kärkikaartissa. Tilaajistamme jo yli 200 000 maksaa digitaalisista palveluistamme. Mobile Pay on meille toimiva ratkaisu, sillä se tekee tilauksen maksamisen helpoksi”, Helsingin Sanomien liiketoimintajohtaja Petteri Putkiranta toteaa.

MobilePay tarkastaa maksukorttien kelvollisuuden, joten hylättyjen ja epäonnistuneiden maksujen määrä vähenee. Koska maksut ja viestit välittyvät MobilePayn kautta reaaliajassa, yritykset voivat myös reagoida nopeasti, jos asiakas päättää lopettaa tilauksensa. Ratkaisu auttaa siis yrityksiä paitsi turvaamaan saataviaan, myös hoitamaan asiakassuhteitaan.

Noona Puusniekan mukaan jo 650 000 suomalaisen älypuhelimesta löytyvän MobilePayn helppokäyttöisyys voi jatkossa houkutella myös uusia käyttäjiä eri tilauspalveluille. ”MobilePayn käyttö varmasti madaltaa joidenkin kuluttajien kynnystä ottaa uusi palvelu käyttöön, kun verkkopankkitunnuksia tai luottokorttitietoja ei enää tarvitse jokaista tilausta varten syöttää erikseen.”, Puusniekka jatkaa.

Noona Puusniekka, Suomen MobilePay -tiimin vetäjä, puh +358 40 777 1500, sähköposti: noona.puusniekka@mobilepay.fi

MobilePay on Suomen johtava mobiilimaksamisen ratkaisu, joka löytyy jo 650 000 suomalaisen puhelimesta. MobilePayllä maksujen hyväksyminen onnistuu omalta puhelimelta jo yli 10 000 verkkokaupassa ja yli 2000 kivijalkatoimipisteessä.

MobilePay Toistuvat maksut

• Uudet ominaisuudet: Toistuvat maksut MobilePaylla.
  • Nopea ja helppo: Koska MobilePayssa on korttitiedot valmiina, uuden toistuvan maksun voi aloittaa yhdellä pyyhkäisyllä. Kun kortti vanhenee, uuden kortin tiedot voi päivittää kaikkiin maksuihin yhdessä paikassa.
  • Kokonaiskuva maksuista käyttäjälle: Tilausmaksuja voi hallita suoraan MobilePay-sovelluksessa ja käyttäjät näkevät ne kootusti yhdestä paikasta.
  • Tehokas viestintä: Teknologia mahdollistaa reaaliaikaisen viestinnän, minkä ansiosta yritykset voivat reagoida entistä nopeammin asiakkaiden toimintaan.
  • Optimoitu kassavirta: Yritykset saavat maksut reaaliajassa, mikä parantaa kassavirtaa.

Sijoittajan personal trainer hyppäsi mobiiliin16.1.2018 15:00:00 EET | Tiedote

Sijoittajat ovat jo pitkään käyneet kauppaa mobiililaitteillaan, ja varainhoitoakin on automatisoitu. Kuitenkaan ratkaisuja, jotka tarjoaisivat sijoittajalle aidosti digitaalisesti neuvoja omien sijoituspäätösten tekemiseen, ei ole ollut. Danske Bank tuo nyt sijoitusneuvojan suomalaisten älypuhelimiin. Sijoittaja saa reaaliaikaisesti ja omaan sijoitusprofiiliinsa perustuen neuvoja, kun tapahtuu hänen salkkuunsa vaikuttavia muutoksia.