eCraft_

Digita uudistaa talouden- ja toiminnanohjauksen eCraftin toimittamalla Microsoft Dynamics -kokonaisratkaisulla

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille – ympäri vuorokauden ja vuoden jokaisena päivänä. Valtakunnallisen jakeluverkon ylläpito ja ympärivuorokautisen saatavuuden varmistaminen onkin Digitalle merkittävä osa ydinliiketoimintaa. Luotettavan ja laadukkaan toiminnan tueksi yritys kaipasi toiminnanohjausjärjestelmää, joka skaalautuu ja taipuu yrityksen liiketoiminnan kehittymisen mukana palvelemaan nykyisten lisäksi myös uusia liiketoiminta-alueita. Tahtotilana yrityksellä oli saavuttaa uudistuksen myötä toiminnanohjauskokonaisuus, jossa organisaatiolle kriittinen tieto on saatavilla ja hyödynnettävissä eri liiketoiminnoissa juuri oikealla hetkellä.

Tavoitteena liiketoiminnan mukana kehittyvä järjestelmä

Digitan käynnistäessä uusia liiketoimintoja, kuten Data Center- ja IoT-palveluja, yhtiö tunnisti, että toiminnanohjausratkaisut vaativat myös uudistamisen, jotta ne parhaiten palvelevat liiketoiminnan tarpeita toimintatapojen muutoksessa. Liian kompleksiksi muodostunut toiminnanohjauskokonaisuus päätettiin korvata uudella dynaamisella ja pilvipohjaisella järjestelmällä, joka nivoisi kaikkien yrityksen eri liiketoimintayksiköiden kerryttämän liiketoimintatiedon yhteen päätöksenteon ja toiminnanohjaamisen tueksi.

Reaaliaikainen häiriöviestintä sekä loppukäyttäjien järjestelmän mobiilikäyttö ja kenttätyönohjaus muodostuivat tärkeiksi valintakriteereiksi uutta järjestelmää valittaessa. Uudelta toiminnanohjausratkaisulta haettiin myös helpompaa ylläpidettävyyttä, mutta myös merkittävämpää tukea yrityksen päivittäiseen toimintaan sekä sen kehittämiseen.

Ratkaisu suoraan pilvestä

Toiminnanohjausratkaisun haluttiin toimivan nimenomaan suoraan pilvestä. Aiemmin pääasiallisesti on-premises -tyyppisesti toteutuksia hankkinut Digita halusi välttää uuden järjestelmän ajautumista samaan hankalasti hallinnoitavaan tilaan, johon nykyisten ratkaisujen kanssa oli päädytty. Teknologiaksi uudelle toiminnanohjauskokonaisuudelle valikoitui Microsoft Dynamics NAV & Microsoft Dynamics 365 ja sen eri toiminnallisuudet Microsoft-pilvialustalta toimitettuna. eCraft valittiin kumppaniksi vahvan liiketoiminta- ja kenttätyöymmärryksen sekä kovan Dynamics 365- osaamisen ansiosta.

"eCraft tarttui aktiivisesti haasteeseemme löytää kokonaisvaltainen SaaS-ratkaisu korvaamaan kompleksiseksi muodostunut järjestelmäkokonaisuutemme. eCraft pystyi hienosti sisäistämään toimintamme tarpeet ja yhdistämään tarpeemme Microsoft SaaS-palveluiden mahdollisuuksiin. Ammattitaito ja sen aktiivinen jakaminen projektin valmisteluvaiheessa tekivät eCraftin valinnan projektin toteutuskumppaniksi helpoksi"   - Sami Salmela, tietohallintojohtaja, Digita

Microsoft Dynamics 365 häiriöviestinnän ja kenttätyön optimoinnin ytimessä

Digita vastaa tv- ja radioverkon toiminnasta ja ylläpidosta valtakunnallisesti. Yksi Digitan liiketoiminnan kriittisimmistä tehtävistä liittyykin tv- ja radioverkon häiriötilanteisiin, jotka on saatava hallintaan ja korjattua mahdollisimman nopeasti. Häiriöistä on myös viestittävä loppuasiakkaille reaaliajassa. Ratkaisuna reaaliaikaiseen häiriöviestintään ja tv- ja radioverkkojen huollon ja ylläpidon ohjaukseen tässä hankkeessa otetaan Microsoft Dynamics 365 for Customer Engagement -toiminnallisuudet (Sales, Customer Service, Field Service). Tämän lisäksi Digitassa otetaan käyttöön Dynamics NAV taloudenohjaukseen ja materiaalihallintaan sekä Sharepoint- online pohjainen yrityksen sisäisen viestinnän Intranet-ratkaisu.

"Microsoftin Dynamics 365- ja Dynamics NAV -teknologioilla pystytään toteuttamaan Digitan toiminnanohjauskokonaisuus, johon O365 -palvelut nivoutuvat saumattomasti. Järjestelmäkokonaisuus tuo mukanaan myös tiimityöskentelyä ja tiedonjakamista tukevia työkaluja. Loppukäyttäjillemme palvelut mahdollistavat aidosti paikka-, aika- ja laiteriippumattoman työskentelyn ilman hankalia ja erillistä ylläpitoa vaativia etäkäyttöratkaisuita. Samalla Digitan IT-organisaatio voi keskittyä tulevaisuudessa yrityksen tietoprosessien ja yrityskulttuurin kehittämiseen järjestelmäratkaisuiden ylläpidon sijaan. Näin päästään lähemmäs ketterää kehitystä ", Sami Salmela, tietohallintojohtaja Digitalta kertoo.

Digitan liiketoimintaa tukevat ratkaisut:

- Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (Sales, Customer Service, Field Service): kenttätyönohjaus, resursointi, mobiilikäyttö, myyntitoiminnot, laskutus, palvelusopimuksien hallinta sekä tiketöinti, automatisoitu ja reaaliaikainen asiakasviestintä liittyen erilaisiin verkkohäiriöihin

- Microsoft Dynamics NAV: Taloushallinto sekä materiaalihallinta

- Sharepoint-online: Sisäinen viestintäkanava Iida, jossa muun muassa työtilat, tiedotteet sekä roolikohtaiset näkymät eri käyttäjille

Yhteistyötä suunnitellaan pitkällä tähtäimellä: Tulevaisuus rakentuu IoT-bisneksen ympärille

Nyt käynnissä oleva hanke on laajuudestaan huolimatta vasta ensimmäinen palanen kokonaisuudesta, jonka myötä tavoitellaan kannattavaa yhteistyötä pitkälle tulevaisuuteen. Digitan liiketoiminta uudistuu vahvasti, ja tästä osoituksena yrityksellä on IoT (Internet of Things) sekä DataCenter (konesali) -palveluihin keskittyneet omat liiketoiminnot. Digita näkee nämä uudet palvelut yhä merkittävämpänä osana tulevaisuuden liiketoimintaa, joten toiminnanohjausratkaisua valittaessa oli tärkeää huomioida uuden ratkaisun kyvykkyys toimia alustana näiden liiketoimintamallien eteenpäin viemisessä.

”On erityisen hienoa eCraftille päästä toteuttamaan tätä hanketta sekä rakentamaan kumppanuutta niin ainutlaatuisen yrityksen kanssa kuin Digita. Jo ensikeskusteluista lähtien oli vahva tunne, että kyvykkyytemme toimittaa laajoja ratkaisukokonaisuuksia, joissa yhdistyvät kokemukseen perustuva osaaminen palveluliiketoiminnan ja kenttätyönohjauksen prosesseista sekä Microsoft Dynamics - teknologia, vastaisi erinomaisesti Digitan tarpeeseen. Tähän kun vielä lisätään Digitan vahva sitoutuminen muutosprosessin läpiviemiseen omassa organisaatiossaan sekä jo tiedossa olevia, yhdessä tunnistettuja tulevia kehityskohteita, on perusta pitkälle ja mahdollisuuksia täynnä olevalle yhteistyölle hyvällä mallilla”, Toni Tahvanainen, asiakkuuspäällikkö, eCraft.

eCraft Oy Ab on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, joka toimii Espoossa, Tampereella, Vaasassa ja Malmössä. eCraftilla työskentelee noin 200 ammattilaista, jotka ovat erikoistuneet ERP-, CRM- ja BI-liiketoimintaan sekä sovelluskehitykseen ja infrapalveluihin. Yrityksen liikevaihto vuonna 2017 oli noin 19 miljoonaa euroa.

Toni Tahvanainen
asiakkuuspäällikkö
eCraft Oy Ab
toni.tahvanainen@ecraft.com

Tietoja julkaisijasta

eCraft Oy Ab on suomalainen vuonna 1999 perustettu asiantuntijayritys. Missiomme on tehdä IT-järjestelmistäsi käytettäviä ja innostavia. Saat meiltä yrityksesi kokoiset ERP-, CRM- ja BI-järjestelmät. Samalla tuemme ja ylläpidämme liiketoimintajärjestelmiäsi ja tarjoamme sovelluskehityspalveluita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta eCraft_

Kovassa kasvussa oleva eCraft rakentaa Suomen suurimman Microsoft Dynamics -liiketoiminnan ostamalla EVRY Finlandin Dynamics-yksikön4.1.2019 08:00:00 EET | Tiedote

Suomalainen IT -ja konsultointiyhtiö eCraft on kovassa kasvussa. Vastatakseen asiakkaiden tarpeisiin ja markkinoiden muutoksiin paremmin yhtiö ostaa EVRY Finlandin koko Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Samalla 40 EVRYn työntekijää siirtyy eCraftin palvelukseen. Liiketoimintakaupan myötä eCraft kasvaa Suomen suurimmaksi Dynamics-ratkaisutoimittajaksi ja palvelee jatkossa 200 asiakasta yli 160 Dynamics-asiantuntijan voimin. Kaikkiaan eCraftilla työskentelee 260 asiantuntijaa pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa sekä Malmössä Ruotsissa. eCraft-konserni tavoittelee vuonna 2019 lähemmäs 40 miljoonan euron liikevaihtoa.

Palmia digitalisoi palvelutuotannon ohjauksen yhdessä eCraftin kanssa10.1.2018 08:00:00 EET | Tiedote

Siivous-, turva-, kiinteistö- ja ravintolapalveluja koko Suomen alueella tuottava Palmia ottaa käyttöön uuden palvelutuotannon ohjausjärjestelmän parantaakseen asiakkaiden palvelukokemusta ja mahdollistamaan liiketoiminnan nopeaa kasvua. Uudeksi palvelutuotannon ohjausjärjestelmäksi valikoitui eri globaalien järjestelmien joukosta pitkällisen ja perusteellisen selvityksen jälkeen Microsoft Dynamics 365 for Field Service ja kumppaniksi eCraft Oy Ab.