”Digitaalinen insinööritoimisto” Vuoden Ohjelmistoyrittäjäksi – Nitor on kasvanut komeasti softa-alan huippukireässä kilpailussa

Suomen vahvasti kasvavan ohjelmistoalan tärkeimmän palkinnon saa tänä vuonna Nitor. Vuoden Ohjelmistoyrittäjä 2019 on ansainnut tittelinsä panostamalla hienoin tuloksin asiakastyytyväisyyteen ja henkilöstötyytyväisyyteen. Nitor on kasvanut kannattavasti ja nopeasti, mutta maltilla. ”Nitor on luonut omanlaisensa voittavan kulttuurin ja menestynyt tiukassa kilpailussa erinomaisesti”, kiittää Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Vuoden Ohjelmistoyrittäjä 2019, Nitorin toimitusjohtaja Mikko Vilmi sekä Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Lehdistötiedote 27.11.2019

Vuoden Ohjelmistoyrittäjä 2019 -palkinnon voittanut Nitor on ollut jo vuosia varteenotettava menestyjä.

”Nitor on alusta asti kasvanut kannattavasti ja tehnyt tulosta monia kovia kilpailijoitaan paremmin. Nitor erottuu omalla tavallaan ja todella positiivisesti. Toimitusjohtaja Matti Vilmin johdolla Nitor on luonut itselleen voittavan kulttuurin ja menestynyt tiukassa kilpailussa erinomaisesti”, kertoo palkinnon perusteista Rasmus Roiha, Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja.

Nitor liittyy erittäin arvostettuun joukkoon. Viime vuonna Vuoden Ohjelmistoyrittäjäksi valittiin Kristo Ovaska, ensimmäinen Vuoden Ohjelmistoyrittäjä oli vuonna 1999 Risto Siilasmaa ja siinä välissä palkinnon on pokannut toinen toistaan hienompi menestyjä.

”On suuri kunnia saada ottaa vastaan tällainen tunnustus. Lista aiemmista voittajista on todella vakuuttava ja merkityksellinen suomalaisen yrityselämän kannalta laajemminkin”, kiittää Vilmi.

Nitor määrittelee itsensä digitaaliseksi insinööritoimistoksi. Menestyksen takana ovat tyytyväiset työntekijät, joiden laadukas kädenjälki on pitänyt yli 100 miljoonan euron liikevaihtoa tekevät asiakkaat tyytyväisinä.

Digitaalinen insinööritoimisto – aikuiset asialla

”Lähtökohtamme on se, että olemme nimenomaan asiantuntijayritys ja luomme toimintaan oman viitekehyksemme. Digitaalinen insinööritoimisto tarkoittaa sitä, että olemme ohjelmistotalo, jossa aikuiset ammattilaiset rakentavat kriittisiä järjestelmiä liiketoiminnalle. Tuloksia syntyy, kun kaikilla on mahdollisuus kehittyä ammattilaisina ja kaikki ovat osa hyvää tiimiä”, tiivistää Vilmi.

Nitorin henkilöstöllä on keskimäärin 10 vuoden kokemus alalta. Luovuutta ruokitaan tarjoamalla kaikille työntekijöille vuodessa kuukausi työaikaa itsensä kehittämiseen yhdessä muiden nitorilaisten kanssa. Tulokset puhuvat puolestaan: Nitor on kasvanut runsaassa kymmenessä vuodessa vajaasta miljoonasta yli 25 miljoonan euron liikevaihtoon.

”Nitor tekee suuren vaikutuksen kovalla menestyksellään tällä alallamme, jossa vastassa ovat monet muut maailmanluokan suomalaiset softayritykset. Kun katsoo Nitorin asiakaskuntaa ja tuloskehitystä niin ei voi kuin nostaa hattua Matille, jonka johdolla nämä saavutukset ovat tulleet. Onnistumisten takana on päämäärätietoinen yrittäjyys ja totta kai myös yrittäjän eli Matin oma persoona. Hänellä on ollut silmää ja sydäntä rakentaa voittajayritys nopeasti, mutta silti hötkyilemättä”, arvioi toimitusjohtaja Roiha Nitorin monia menestyseväitä.

Vuoden ohjelmistoyrittäjän valitsivat yhdessä Ohjelmisto- ja e-business ry:n hallitus ja Talouselämä-lehti.

Rasmus Roiha, Ohjelmisto- ja e-business ry, toimitusjohtaja, 0400 180 434, rasmus@ohjelmistoebusiness.fi

Matti Vilmi, Nitor, toimitusjohtaja, 045 656 3001, matti.vilmi@nitor.com

EMBARGO 27.12. klo 02.00: ”Pelaamme divarissa, vaikka NHL olisi mahdollinen” - Ohjelmistoala kasvanut yli 11% huippuvauhtia osaajapulasta huolimatta27.12.2019 02:00:00 EETTiedote

Ohjelmistoalan kasvu kiihtyi yli 11% vauhtiin huolimatta koko yhteiskuntaa riivaavasta osaajapulasta. Sekä ohjelmistoala että Suomen talouskasvu kokonaisuudessaan kärsivät, kun digiajan uusimmat mahdollisuudet jäävät käyttämättä. Huippututkijan äkillinen poismeno on lykännyt vuoden 2018 ohjelmistoyrityskartoituksen julkistamista.

”Finland Shows the Way”- #Mimmitkoodaa Program congratulated by Commissioner Urpilainen as one of the Winners of the Equality Prize12.12.2019 19:27:06 EETPress release

#mimmitkoodaa (Women Code) reached its place among the five winners as the EU rewarded the most important European equality projects of 2019 on Thursday. The Finnish program was warmly congratulated by Commissioner Jutta Urpilainen. "EU needs equality just as much as Finland, and the #mimmitkoodaa program shows example how to achieve concrete results.”

”Suomi näyttää mallia” – #mimmitkoodaa-ohjelma sai komissaari Urpilaiselta onnittelut EU:n tasa-arvopalkinnon yhtenä voittajana12.12.2019 16:22:06 EETTiedote

#mimmitkoodaa-ohjelma ylsi viiden voittajan joukkoon, kun EU palkitsi torstaina merkittävimmät eurooppalaiset tasa-arvohankkeet. Ohjelmisto- ja e-business ry:n johtama #mimmitkoodaa sai sydämelliset onnittelut EU-komissaari Jutta Urpilaiselta. ”EU tarvitsee tasa-arvoa siinä missä Suomikin, ja #mimmitkoodaa-ohjelma näyttää esimerkkiä miten konkreettisia tuloksia voidaan saada aikaan.”

Suomen #mimmitkoodaa saa EU:n tasa-arvopalkinnon – voittaja selviää Brysselissä huomenna torstaina 12.12.!11.12.2019 17:13:31 EETKutsu

Suomalainen #mimmitkoodaa -ohjelma palkitaan EU:n tasa-arvokilpailussa huomenna Euroopan parlamentissa. #mimmitkoodaa on valittu viiden voittajan joukkoon, ykköspalkinnon saaja selviää torstaina puoliltapäivin. Paikalle Brysseliin palkintoa noutamaan saapuvat #mimmitkoodaa-koordinaattori Milja Köpsi sekä Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

#mimmitkoodaa lähtee kansalliseen lentoon – ”Kiitos Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö, mahtava joululahja!”10.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Koodauksen maailmasta kiinnostuneet naiset ovat saaneet mahtavan joululahjan: Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön myöntämän 100 000 euron apurahan. ”Aivan huikeaa! Voimme nyt tarjota naisille ympäri maata mahdollisuuden aloittaa koodauksen opiskelu”, kiittää #mimmitkoodaa-ohjelman koordinaattori Milja Köpsi. Ohjelmisto- ja e-business ry:n johtama #mimmitkoodaa pääsee nyt liikkeelle myös Oulussa, Jyväskylässä, Tampereella ja Lappeenrannassa. Joulun hengessä lähtee samalla kutsu Nokialle!

Yli 85 000 kevytyrittäjän käyttämä UKKO.fi on Vuoden Digipalvelu 2019 – ”Aivan mahtavaa olla Suomen suurimpia yrittäjäkouluja”, sanoo Ukko Kumpulainen27.11.2019 18:14:41 EETTiedote

Kevytyrittäjyyden tienraivaaja UKKO.fi on saanut ensimmäistä kertaa myönnettävän Vuoden Digipalvelu -palkinnon. ”Olemme mahdollistaneet todella monille suomalaisille oman liikeidean testaamisen ja tuoneet tarjolle rohkeaa kokeilukulttuuria”, kuvaa palvelun perustajiin kuuluva Ukko Kumpulainen UKKO.fi:n suurta saavutusta. Ohjelmisto- ja e-business ry:n perustama uusi palkinto myönnettiin etenkin ”kokonaan uuden kategorian eli kevytyrittäjyyden luomisesta digitalisoituvaan yhteiskuntaan”.