Digitalist Group Fredman Groupin älykeittiön kehityskumppaniksi

Digitalist Group on valittu kotimaisen perheyhtiö Fredman Groupin tuotekehitysryhmään, jonka tehtävänä on rakentaa ammattikeittiöille yhä älykkäämpiä ratkaisuja. Asiantuntijaverkostoaan laajentamalla Fredman pyrkii luomaan uusia digitaalisia käytäntöjä ja standardeja niin kotimaiselle kuin kansainvälisellekin ravintola- ja foodservice-alalle.

Fredman Groupin kehittämät ja toimittamat palvelut ovat tehneet tiedolla johtamisen mahdolliseksi myös ravintola-alalla. Food tech -palvelut tuottavat ja analysoivat keittiön eri prosesseista tietoa, jolla tehostetaan ravintolan liiketoiminnan johtamista ja annetaan ruoanlaiton ammattilaisille enemmän mahdollisuuksia keskittyä luovuuteen ja asiakaskokemuksen varmistamiseen. Seuraavan sukupolven palveluita rakentaakseen on Fredman kutsunut Digitalist Groupin uudeksi asiantuntijakumppanikseen, jonka keskeistä projektikokemusta ja teknologiaosaamista hyödynnetään Fredmanin uuden sukupolven teknologia-alustan ohjelmistokehitysprojektissa. Ammattikeittiöiden tarpeisiin pyritään löytämään uusia ratkaisuja erilaisia teknologioita, kuten esineiden internetiä, tekoälyä ja koneoppimista sekä käyttökokemussuunnittelua yhdistämällä.

“Fredman edustaa uudenlaista suomalaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittiö- ja raaka-aineosaamisen ohella myös huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. On hienoa päästä mukaan tähän ammattikeittiöissä tapahtuvaan vallankumoukseen. Uskon, että pystymme yhdessä luomaan uudenlaisia keinoja helpottamaan työtä keittiössä ja siten tarjoamaan alan ammattilaisille jatkuvasti parhaan mahdollisen ympäristön ammattinsa harjoittamiseen”, kertoo Digitalistin toimitusjohtaja Petteri Poutiainen.

”Suomi tunnetaan kansainvälisesti huipputeknologiasta, turvallisuudesta ja puhtaudesta, joten meillä oli valmiiksi loistavat lähtökohdat muotoilla ne ruokateknologiapalveluiksi. Palvelut auttavat foodservice-alaa tuottamaan tyytyväisempiä asiakkaita ja henkilökuntaa sekä rakentamaan kestävämpää, vastuullisempaa ja kannattavampaa liiketoimintaa. Tulevaisuuden palvelut tehostavat merkittävästi keittiöiden resurssien käyttöä, vähentävät hävikkiä sekä tuovat läpinäkyvyyttä jäljitettävyyteen. Jopa hiilijalanjälkiä voidaan seurata yksittäisten annosten osalta”, kertoo Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman ja jatkaa: ” On hienoa saada Digitalist avuksemme prosessiin, jossa visioidaan tulevaisuuden keittiöiden mahdollisuuksia ja tarpeita.”

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Petteri Poutiainen, puh. + 358 40 865 4252, petteri.poutiainen@digitalistgroup.com

Fredman Group Oy
Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com

Digitalist Group

Digitalist Group on luova teknologiayhtiö, joka tarjoaa luovia digitaalisia ratkaisuja ja palveluja valikoiduilla liiketoiminta-alueilla toimiville asiakasyrityksille. Autamme asiakasyrityksiämme hyödyntämään digitaalisuuden, internetin ja mobiilin liikkuvuuden tuomaa tuottavuutta sekä ainutlaatuista käyttökokemusta kilpailukyvyn parantamiseksi. Teemme innovatiivisista unelmista totta ylivertaisella suunnittelulla ja moitteettomalla teknisellä toteutuksella.

Fredman Group

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin ruoan valmistuksen, kuljetuksen, säilyttämisen ja keittiön puhdistuksen työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Digitalist Groupiin kuuluva Grow kehittää tulevaisuuden pakkauksia15.11.2019 14:30:00 EET | Uutinen

Yritykset joutuvat nykyään kohtaamaan kestävän kehityksen vaatimukset aivan uudella tavalla. Jotta järjestelmät, prosessit ja liiketoimintamallit saadaan vastaamaan uusia tarpeita, vaaditaan yhteistyötä yli perinteisten toimialarajojen Digitalist konserniin kuuluva Grow on tarttunut haasteeseen kestävän kehityksen pakkausratkaisujen näkökulmasta ja kokoaa uudenlaisen tiimin kiertotalouden, uusiutuvien materiaalien ja älypakkausten asiantuntijoista kehittämään tulevaisuuden pakkausratkaisuja. Tällä vahvistetaan Grown ja Digitalistin jo ennestään vahvaa osaamista pakkaussuunnittelun alueella. Uudenlainen kokonaisvaltainen lähestyminen pakkaussuunnitteluun Tiimin fokus on suunnitella ja tarkastella pakkausratkaisuja koko tuotteen elinkaaren ajalla sekä sen jälkeen. Tuomalla mukaan kehitysprosessiin kestäviä materiaaleja kuten selluloosaa, sekä digitaalista teknologiaa, joka mahdollistaa älykkäiden ja langattomasti kytkeytyvien pakkausten kehityksen, voidaan luoda pakkausratkaisuja, jotka